Торік у ДТП в Україні загинуло понад 400 дітей

Торік у ДТП в Україні загинуло понад 400 дітей

Торік в Україні сталися 23 тисячі дорожньо-транспортних пригод, в яких загинули понад 3 тисячі людей. Серед загиблих понад 400 дітей. Про це розповів в ефірі Українського Радіо директор Київської філії ДП "Український науково-дослідний інститут медицини транспорту" МОЗ України Юрій Чорний. Він нагадав, що правила стосуються всіх: і водіїв, і пішоходів, і самокатників, і пішоходів. Особливо під час навчального року, коли діти йдуть до школи або повертаються з неї. Водії повинні пригальмовувати біля школи до 20-30 км на годину. А дітей мають навчати правилам дорожнього руху батьки, вчителі. Допоможуть у цьому, зокрема, сайт Міжнародного благодійного фонду "Допомоги постраждалим внаслідок ДТП" та його ютуб-канал.

0:00 0:00
10
1x

Ілюстративне фото з відкритих джерел

Правила дорожнього руху стосуються всіх без винятку

Діти пішли до школи і, вочевидь, теоретично це може означати, що небезпечніше стало для дітей. Наскільки справді суттєво відрізняється статистика травмування дітей через дорожньо-транспортні пригоди, наприклад, влітку, коли канікули і коли розпочалася школа?

Головною запорукою безпеки дорожнього руху є неухильне дотримання правил дорожнього руху усіма учасниками: і пішоходами, і водіями, і велосипедистами, і тими, хто перебуває біля дороги. І кожен з учасників повинен розуміти, що дорога є місцем підвищеної небезпеки. Коли діти зараз пішли до школи, то перш за все водії повинні переглянути свою манеру їзди. Бо коли діти граються десь в дворі в своєму у футбол чи ще в якісь ігри, вони не так заважають водіям. А водії у нас зараз на швидкісних машинах і не завжди дотримуються правил швидкісного режиму. Вони повинні навчитись поважати пішоходів, які б вони не були — дорослі чи діти. Якщо водії будуть дотримуватись швидкісного режиму, а особливо в місцях, де діти йдуть — це пішохідні переходи біля шкіл — там треба пригальмовувати, їхати 20-30 км, щоб не наразити дітей на небезпеку. Водії, які користуються навігаторами, мобільними телефонами, повинні також чи відкладати їх, чи вивчити той маршрут, яким вони їздять в той час доби, коли діти йдуть до школи чи зі школи повертаються. 

Як, на ваш погляд, навчати дітей правил дорожнього руху і поводження на дорозі? 

Я думаю, що це проблема комплексна, і діти повинні навчатись і дома. Батьки, які керують транспортними засобами і вчили правила дорожнього руху, зобов'язані змалечку дітям розповідати і допомагати вивчити правила дорожнього руху для пішоходів перш за все, щоб діти розуміли, як треба, що треба робити, як треба переходити дорогу, як треба чи не треба чимось там користуватись під час руху. Але так само і у школі вчителі зобов'язані знати перш за все і правила, і манеру переходу дороги. 

Міністерство освіти позаминулого року розробили методику для підвищення кваліфікації директорів шкіл, вчителів, щоб навчити дітей. Разом з міжнародним благодійним фондом "Допомоги постраждали внаслідок дорожньо-транспортних пригод" був розроблений методичний посібник, і багато вчителів і зараз вчать правила дорожнього руху, і я думаю, що кожна дитина може також зайти на сайт допомога ДТП: там є правила дорожнього руху для дітей, для пішоходів, велосипедистів, тих, хто керують моноколесами, самокатами. Також є Youtube канал "Безпечна країна", сотні роликів дитячих, які зроблені і дітьми, і дорослими, і анімаційні ролики, і фільми різноманітні. 

У нас двічі на рік в Україні відбувається тиждень безпеки дорожнього руху, а в цих тижнях є загальнонаціональні уроки з безпеки дорожнього руху. І кожен школяр, кожен студент двічі в рік обов'язково вивчає правила дорожнього руху на своїх уроках, зі своїми вчителями, використовуючи Youtube канал "Безпечна країна", де дійсно є багато матеріалів. Діти можуть там навчитись користуватись правилами, щоб вони дозволили дитині бути живим, бути здоровим і бути щасливим.

Торік у ДТП в Україні загинуло понад 400 дітей

Можливо старшокласники, які, з одного боку, ніби мають більше досвіду, але, з іншого боку, можливо стають легковажніші, стають розкутіші, що може, відповідно, бути не дуже добре щодо поводження на дорозі.

За минулий рік у нас в країні трапилось понад 23 тисячі дорожньо-транспортних пригод, де загинуло понад 3 тисячі людей. Близько 30-ти тисяч зазнали травм, серед них є діти. Дітей у нас загинуло понад 400. Кожна дитина зобов'язана задуматись, що їй треба робити, щоб неушкодженим повернутись додому. 

1. Діти ходять часто, слухаючи телефони — це уже не маленькі діти — середній вік і старшокласники — вони включають музику, і зовсім не чують, як рухається автомобіль, їм зовсім не зрозуміло, що водій теж може використовувати якийсь пристрій, не побачити цю дитину, і ця дитина може потрапити в ДТП. 

2. Тривають відключення світла. В правилах дорожнього руху було прописано чітко ще у 2022 році, що кожен учасник дорожнього руху, особливо пішоходи, в темний час доби зобов'язані використовувати світлоповертальний елемент. І ми розуміємо, що якщо в містах України трохи більше світла, то в селах менше світла. Якщо автомобіль рухається зі швидкістю 50-60 км на годину, якщо він помітив дитину, то щоб він загальмував дуже швидко — такого не відбувається. Якщо він навіть побачив і натиснув на гальма, то машина все одно рухається десь ще 25 м, якщо асфальт сухий. Якщо асфальт мокрий, то машина ще рухається 35 м, і ми розуміємо, що не кожна людина може там зреагувати і кожен водій зреагувати.

Юрій Чорний. Фото: medtransvp.com.ua

І це ви зараз говорите про дозволену в населених пунктах швидкість 50 км/год. Але по факту ми розуміємо, що у нас насправді автомобілі ще додають собі плюс 20 км/год, тому що, згідно із правилами, це те, що не штрафується. Відповідно десь це 70-80 км.

Якщо при швидкості 100 км/год — на трасі — це десь близько 200 м машина проїжджає з моменту, коли водій натиснув на гальма. Якщо людина у темному, чорному одязі, то її видно в темний час доби за метр. Якщо у блакитному одязі — то за 15 м, якщо у червоному – 25 м, якщо в жовтому — 35 м, в білому — 50 м. 

Небезпечно там, де більше транспорту

Де зараз безпечніше: в містах чи в сільській місцевості? Які ваші спостереження і висновки?

Більш небезпечно дійсно завжди там, де більше транспорту. І ми розуміємо, що в сільській місцевості не так багато транспорту, не так водії швидко їздять — це пов'язано з якістю доріг, і ми розуміємо, що дорожня інфраструктура повинна відповідати викликам сьогодення з врахуванням всіх передових технологій. Десь в містах є розумні світлофори, десь використовуються світлові панелі, які допомагають світлофору під час відключень працювати на дорогах. Є світлофори- попередження, щоб водії могли пригальмувати, знаючи, бачачи, що це пішохідний перехід. Особливо в Києві ми бачимо, що це потік машин, який рухається, що водії, рухаючись, коли є відсутність світла, на світлофорах виникають певні проблеми. І там уже ніхто не звертає увагу, чи йдуть пішоходи, чи не йдуть пішоходи.

Практичні поради і рекомендації для наших слухачів і слухачкок.

1. Для пішоходів — бути уважним на дорозі, переходити дорогу тільки тоді, коли ви дуже впевнені в своїй безпеці, тому що навіть в правилах дорожнього руху чітко написано, що ви можете переходити тоді, коли ви дуже впевнені і зрозуміли, що нема перешкоди. Якщо є якась перешкода чи є якісь проблеми, то ви можете використовувати якусь ганчірку чи ліхтарик, щоб водії розуміли, що дійсно ви переходите дорогу. 

2. Використовувати в темний час доби обов'язково світлоповертальні елементи, щоб допомогти водієві вас побачити. 

3. Обов'язково, коли ви переходите дорогу, вимикайте телефони, знімайте навушники, щоб ви чули, як рухається автомобіль, а водій зміг також побачити вас, в будь-який доби.

4. Для водіїв — поважайте пішоходів, поважайте тих людей, які також є учасниками дорожнього руху, дотримуйтесь швидкісного режиму, допомагайте пішоходам і увімкніть фари. Водії зобов'язані включати ходові вогні за містом, тому включайте і в місті, щоб діти вас бачили, які йдуть до школи, що ви рухайтесь. 

5. Не використовуйте телефони під час руху.

6. Пристібати ремені безпеки. Будьте уважними на дорозі, щоб допомогти нашим дітям бути живими, щасливими і завжди повертатись додому неушкодженими.

 

Останні новини
"МСЕК існують": куди звертатися для отримання статусу особи з інвалідністю в час реформи? Коментує експертка
"МСЕК існують": куди звертатися для отримання статусу особи з інвалідністю в час реформи? Коментує експертка
Відчуття повсюдної смерті: Renie Cares презентували сингл "Дамоклів меч"
Відчуття повсюдної смерті: Renie Cares презентували сингл "Дамоклів меч"
"Рамштайн" без США та Євросоюз без Орбана – Дикий про допомогу західних партнерів у 2025 році
"Рамштайн" без США та Євросоюз без Орбана – Дикий про допомогу західних партнерів у 2025 році
Буря емоцій всередині: Паліндром презентував сингл "Я маю крила"
Буря емоцій всередині: Паліндром презентував сингл "Я маю крила"
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Новини по темі
"Це про новий суспільний договір". Експерти оцінюють законопроєкт про мову в школах
"Переобладнується будь-яка автівка": як проєкт "Драйвери" полегшує ветеранам водійський досвід
Пішохода в темному одязі водієві вночі видно лише за 1 метр — експерт
Маємо понад 3300 вакансій — Бандрівська про рекрутинг до армії
В Україні за рік число ДТП із загиблими і травмованими зросло на 27 відсотків