"Переобладнується будь-яка автівка": як проєкт "Драйвери" полегшує ветеранам водійський досвід

"Переобладнується будь-яка автівка": як проєкт "Драйвери" полегшує ветеранам водійський досвід

Проєкт "Драйвери" допоможе ветеранам з травмами опорно-рухового апарату перенавчитися на ручне кермування авто. Насамперед йдеться про осіб з високою ампутацією ноги або спинальників, зазначив в ефірі Українського Радіо керівник ветеранських проєктів громадської організації "Центр зайнятості Вільних людей" Михайло Писанець. За його словами, можна переобладнати будь-який автомобіль, але кермувати машиною з автоматичною коробкою передач значно легше. Він також зауважує, що "поведінка такого водія на дорозі нічим не буде відрізнятися", а термін перенавчання залежить від наявності попереднього досвіду.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Фото: ФБ-сторінка "Центр зайнятості Вільних людей" 

"Суспільство очікує на повернення ветеранів"

Чому ви вирішили зосередитись на таких проєктах?

Зараз в суспільстві вже пішла хвиля, коли суспільство очікує повернення ветеранів. Але якщо подивитись на підстави, на яких можна звільнитися з війська, то це буде або за сімейними обставинами, або за досягнення 60 років, або звільнення у зв'язку з отриманням інвалідності. І остання категорія є найбільшою. Тому наразі саме цим людям треба приділити найбільшу увагу.

Як ви прийшли до ідеї, що саме треба перенавчати на ручне кермування авто?

По-перше, я бачив, як бійці нашого підрозділу отримували відповідні поранення, тому мені зрозуміла ця проблема з практики, з життя. І якщо ми підемо в госпіталі або протезні центри, ми побачимо, скільки молодих, здорових юнаків та дівчат зараз з протезами, на жаль.

Кому варто навчитися ручному кермуванню авто?

Наскільки багато людей зараз хоче долучитися до такого навчання?

Ми докладаємо максимальних зусиль, щоб інформація про проєкт "Драйвери" дійшла усіх куточків України. Добре, що сфера протезування в Україні швидко розвинулася. Тому що якщо залишились цілі коліна, то завдяки протезам багато хто досягає високих результатів і кермує авто за допомогою ніг. До нас приходять ті, хто втратив ногу вище коліна, що є високою ампутацією, або спинальники, хто взагалі втратив можливість, коли спинний мозок подає сигнал ногам, як вони мають діяти, і відповідно ноги є, але людина не може ними справлятися. Тому цим людям теж необхідно і краще перевчитися на ручне кермування.

Ми приділили саме таку увагу навчанню на автомобілі, тому що цим людям важливо не лишитися в чотирьох стінах. Навіть якщо вони знайдуть роботу онлайн, їм все одно треба час від часу відвідувати реабілітаційні заходи чи медичні установи, та і врешті-решт спілкуватись з друзями, знайомими, родичами. Тобто залишати ці чотири стіни. Автомобіль – це одна з можливостей, хоча ще дуже багато фізичних бар'єрів — і на вулицях, і ввійти десь в магазин, і пандуси. Ще дуже великий шматок роботи в Україні.

"Будь-який автомобіль можна переобладнати"

Але ж це і автомобілі мають бути переобладнані? Хто цим займається?

Так. Наприклад, в Києві є СТО, яка вже переобладнала досить багато автомобілів. Насамперед це автомобілі з коробкою автомат. Ставиться дуже проста система ставиться — важіль, який зав'язується на педаль газу і гальма. І я сам пробував кермувати таким авто, це зручно, ти швидко вчишся, і це хороший вихід для таких людей.

Будь-який автомобіль можна переобладнати. І навіть автомобілі на механічній коробці. Але тоді значно складніше ним користуватися. І це має сенс для тих, хто або вже має автомобіль на механічній коробці й не хоче його змінювати, або десь далеко від великого міста, на дорогах місцевого значення, де не така інтенсивна швидкість руху, там простіше буде кермувати автомобілем, переобладнаним з коробки механіки. Але в такому перенасиченому автомобілями місті, як Київ значно краще мати коробку автомат.

Чи є багато майстрів, готових працювати в майстернях, переобладнуючи ці автомобілі? Чи самі люди, котрі навчаться вже їздити, зможуть долучитися до переобладнання?

Я чув про і ті, і ті випадки. Наприклад, компанія має свій автопарк, і вони одному зі своїх робітників у власному автопарку переобладнали цей автомобіль. Багато хто з хлопців самотужки переробляє. СТО, на якому я був, вже спеціалізується на цьому. І потім ці автомобілі проходять сертифікацію в відповідному інституті.


Михайло Писанець. Фото: ФБ-сторінка "Воїну - гідна праця"

Як навчають?

Як ви навчаєте людей кермувати цими переобладнаними автомобілями?

Ми ділимо дві категорії. Перша категорія — хто ніколи досі не мав прав і їм необхідно вивчитися з нуля. Протягом місяця онлайн відбувається навчання теорії. Потім людина в найближчому центрі МВС здає теоретичну частину екзамену. Після цього вона допускається до практичної частини в спеціальній автошколі для людей з інвалідністю. Таких шкіл по Україні 5. І одна з них розташована під Києвом, у Віті-Поштовій. Саме з цією автошколою ми співпрацюємо. Але ми можемо оплатити навчання в Дніпрі, Львові, Харкові й Кропивницькому. Друга категорія — це люди, які вже мали досвід водія. Їм не потрібно перездавати теорію. Багатьом з них достатньо декілька годин для набуття практичної навички.У школі є офіційно прискорена програма — 8 або 16 годин наїзду. Тобто за день, за два реально відкатати ці години й далі немає обов'язку, щоб іти знову перездавати в МВС. Він просто може надалі кермувати цим авто. А деяким достатньо взагалі проїхати один-два-п'ять кілометрів просто для того, щоб людина зрозуміла, що вона це може, хоче і розуміє, що це її шлях. І це вже буде кроком для подальших дій — для переобладнання авто або пошуку благодійних організацій-спонсорів, хто може допомогти в придбанні такого авто. Або є державні програми матеріальної компенсації у розмірі 500 тисяч. Але єдине, що це має бути новий автомобіль. Тобто спочатку треба зібрати всю інформацію, і ми допомагаємо нашим учасникам її зібрати. А потім ухвалювати вже якісь дії.

Хто допомагає вам коштами?

У нас є два основних спонсори. Це Український ветеранський фонд і ІСАР "Єднання". Завдяки їм склався цей проєкт.

"Поведінка такого водія на дорозі нічим не буде відрізнятися"

Переобладнаний автомобіль має мати якусь спеціальну позначку? Чи це дискримінація?

Я не чув про те, щоб такий автомобіль мав би мати якісь позначки. Тим більше, що жодних проблем я не побачив в кермуванні цим автомобілем. Тобто поведінка такого водія на дорозі нічим не буде відрізнятися. І дійсно єдина позначка, яка може бути, це значок, який всі знають — за кермом людина з інвалідністю. Вони також мають право на паркування на відповідних місцях.

Чи є вже випускники вашої програми?

Програма тільки нещодавно почалася. Зараз йде набір групи на повний цикл. Вона розпочне свою роботу у кінці липня – на початку серпня. Детальну інформацію про проєкт "Драйвери" і перенавчання можна знайти на фейсбук-сторінці "Воїну — гідна праця" та фейсбук-сторінці громадської організації "Центр зайнятості Вільних людей".

Останні новини
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
Замість Китаю - ЄС. Хто стає головним споживачем української агропродукції?
Замість Китаю - ЄС. Хто стає головним споживачем української агропродукції?
Достукатися до байдужих: Інна Іщенко та Moisei випустили трек "Колискова"
Достукатися до байдужих: Інна Іщенко та Moisei випустили трек "Колискова"
"МСЕК існують": куди звертатися для отримання статусу особи з інвалідністю в час реформи? Коментує експертка
"МСЕК існують": куди звертатися для отримання статусу особи з інвалідністю в час реформи? Коментує експертка
Відчуття повсюдної смерті: Renie Cares презентували сингл "Дамоклів меч"
Відчуття повсюдної смерті: Renie Cares презентували сингл "Дамоклів меч"
Новини по темі
Достукатися до байдужих: Інна Іщенко та Moisei випустили трек "Колискова"
"МСЕК існують": куди звертатися для отримання статусу особи з інвалідністю в час реформи? Коментує експертка
Відчуття повсюдної смерті: Renie Cares презентували сингл "Дамоклів меч"
"Ми робимо соціальну підтримку доступнішою" – Кошеленко про цифровізацію соцсфери
Втрати росіян зростуть: Попович про застосування протипіхотних мін