Мобільний додаток

Як підготувати автівку до примх погоди – поради автомобільного експерта

11.12.2020 р., 20:58

Автомобільний експерт Сергій Волощенко в ефірі Українського радіо розповів, як підготувати автівку до примх погоди, зокрема ожеледиці, та яких помилок найчастіше припускаються власники транспортних засобів.

"Вчорашня ожеледиця показала, що треба готувати насамперед автомобіль, а себе. Варто самовдосконалюватися і працювати над своїми навичками. Українців не те, що навчити, а примусити вчитися важко. І ті, хто вчора не перевзув машину чи не був готовий з точки зору драйверських якостей, вони або ходили пішки, або їхні машини висіли десь на стовпах чи кюветах", – зазначив Сергій Волощенко. 

Автомобільний експерт зауважив, що необхідно проходити водійські курси з контраварійною підготовки саме взимку, аби бути готовим до екстрених ситуацій на дорозі. 

"За статистикою найбільша кількість аварій трапляється з водіями саме після першого року від початку водіння, коли людина звикла, думає, що гарний драйвер і має менше уваги і обережності. Тому моя порада: перший рік від’їздили, звикли до машини, темпу, і потрібно готуватися й знову вчитися. Наприклад, за кордоном контраварійним навичкам навчають через рік. В Україні багато шкіл, які проводять контраварійну підготовку. І я раджу її проходити саме взимку, тому що так ти розумієш, настільки часто автомобіль стає некерованим у найпростіших ситуаціях, наприклад, коли ти гальмуєш, а машина не зупиняється. Це навчання може тривати декілька тижнів, але дозволить вам не думати під час екстрених ситуацій. За рахунок великої кількості повторень якихось вправ, руки і ноги все запам'ятовують, водій все робить рефлекторно і за лічені секунди може стати у безпечне місце, уникнувши аварії", – сказав він.

Волощенко розповів про заходи контраварійного водіння, якщо занесло на слизькому, і чи рятує від ожеледиці повний привід. 

"Під час ожеледиці швидкості дуже сильно впали. Гальмування – це перше, з чим треба працювати. Зазвичай у таких ситуаціях гальмувати треба не педалями, а мотором. Навіть якщо у вас не механічна коробка передач, а автомат, потрібно перевести у ручний режим і, підтинаючи понижені передачі, гальмувати всіма колесами. І тут повний привід рятує, тому що дає краще зчеплення. Я не завжди раджу повний привід, тому що коли ти купуєш автомобіль, ти за нього доплачуєш, обслуговуєш і він більше їсть пального, хоча зазвичай він все відпрацьовує. Але навіть гарний кліренс і круті зимові шини дещо компенсують відсутність повного приводу", – пояснив експерт.

Автомобільний експерт пояснив, як варто гальмувати. 

"Базовий курс контраварійної підготовки вчить гальмувати і уникати аварій. Під час гальмування потрібно відпустити педаль гальм, бо після цього, коли ти повернеш кермо, машина тебе слухатиметься. Якщо будеш тиснути на гальма і повертати кермо, машина все одно їхатиме прямо. Тому буквально на секунду потрібно відпустити гальма, повернути кермо, перешикуватись у сусідню смугу і знову гальмувати. Під час заносу, якщо корму машини занесло праворуч, то кермо машини треба також крутити праворуч, щоб вирівняти машину на дорозі. Не треба чекати, поки машина сама вирівняється, бо далі вона поїде туди, куди повернуті колеса. Тому треба повернути кермо і відразу його вирівняти, щоб машина їхала по своїй смузі", – сказав він. 

Волощенко радить проводити сезонну діагностику двічі на рік.

"Перший раз варто їздити на діагностику перед зимою, а другий – після зими. Якщо ви доглядаєте за своєю машиною і у вас не виникає серйозних питань, то одного разу достатньо. У будь-якому разі є регламентні роботи, тобто технічне обслуговування автомобіля, де ви щонайменше раз на рік міняєте оливо в автомобілі і двічі на рік перевзуваєте машину. Під час цих робіт, якщо є серйозні проблеми, їх можуть побачити", – додав експерт. 


Фото з відкритих джерел

Як підготувати автівку до примх погоди – поради автомобільного експерта

Новини по темі