Де перевірити якість повітря у столиці, куди поскаржитися та де згенерувати заяву? Коментують експерти

Де перевірити якість повітря у столиці, куди поскаржитися та де згенерувати заяву? Коментують експерти

Про те, хто найбільше забруднює повітря у Києві, Українське радіо дізнавалося в Олександра Возного, начальника Управління екології та природних ресурсів КМДА та Артема Романюкова, співзасновника SaveEcoBot.

0:00 0:00
10
1x

Про те, хто найбільше забруднює повітря у Києві

"Київ — це мегаполіс, у якому традиційно нічого не змінюється. 

Джерела шкідливих викидів в атмосферу є стаціонарні та пересувні. Стаціонарними джерелами є труби, та котли різних підприємств. А пересувними джерелами є транспорт та всі рухомі об’єкти, які викидають у повітря шкідливі речовини.

Найбільшим забруднювачем атмосферного повітря на території міста Києва є автомобільний транспорт. За останніми підрахунками науковців близько 80% шкідливих викидів в атмосферне повітря надходить саме від автомобільного транспорту. Хоча впродовж останнього тижня я можу відзначити скорочення кількості автомобілів на вулицях міста. 

Щорічна статистика свідчить, що кількість автомобільного транспорту в столиці зростає. На 1000 жителів Києва припадає орієнтовно 300-400 автівок. Якщо у 2015-2016 роках у Києві було зареєстровано орієнтовно 600 000 автомобілів, то сьогодні ця цифра досягла 1 000 000. Якщо сюди доплюсувати ще й агломерацію — автомобілі, які вважаються транзитом, то ми отримаємо близько 1 300 000 автівок на добу в Києві", — розповів Олександр Возний, начальник Управління екології та природних ресурсів КМДА.

За словами Возного, коли в місті утворюються затори та вулиці є переповненими приватним транспортом, то викиди шкідливих речовин у повітря зростають. Сьогодні ми маємо змогу моніторити цю інформацію у системі онлайн за допомогою міської системи моніторингу, яка розбудовується впродовж двох останніх років. 

На Сайті Управління екології та природних ресурсів, можна перейти за посиланням (http://asm.kyivcity.gov.ua/)  і побачити 5 референтних — абсолютно точних станцій, які щохвилини відбирають проби на забрудненість повітря і виводять індекс якості повітря на монітори в режимі онлайн. 

Система моніторингу повітря є необхідною для того, щоби зібрати інформацію про кількість забруднювальних речовин саме у їхньому розрізі та дослідити у який спосіб відбувається їхнє зростання. Ця інформація є необхідною для аналізу стану зміни системи атмосферного повітря в місті впродовж дня, місяця чи року. Після чого ми можемо робити відповідні прогнози, та ухвалювати певні рішення.

Зокрема, якщо в майбутньому буде прийнято рішення щодо обмеження руху автомобільного транспорту в центральній частині столиці, визначення відповідних зон, то ґрунтуватися воно буде не на чиїйсь суб’єктивній думці, а на виваженій математичній моделі. 

"Розв’язанням проблеми надмірного скупчення автомобільного транспорту в Києві та, як наслідок, забрудненості повітря, займається профільний Департамент транспорту. Це є їхньою зоною відповідальності, в рамках якої вони розбудовують транспортну стратегію міста, передбачаючи застосування різних видів транспорту для комфортного пересування мешканців міста без використання приватного транспорту.

У світі використовується декілька систем, для того, щоби обмежити рух приватного автотранспорту. Зокрема практикується платний в’їзд до центральних частин міста, дороговартісне паркування та інші дієві обмежувачі", — наголосив Олександр Возний.

 

Про те чи можливо поскаржитися на якість повітря у столиці і куди для цього слід звернутися

"Як співзасновник SaveEcoBot, скажу, що в певний момент ми зрозуміли, що відповідь на це питання для людей є доволі важливою. SaveEcoBot, як агрегатор екологічних даних про якість повітря зокрема, давав людям інформацію про якість повітря, проте, не давав рішення — що робити, коли повітря забруднене. Це ж стосувалося й інших екологічних проблем довкілля.

Тоді ми зрозуміли, що потрібно не лише інформування, але й якесь рішення. Потрібно запропонувати якийсь простий спосіб, завдяки якому люди могли б звернутися до відповідних інстанцій зі своєю скаргою.

Так зародився сервіс скарг на порушення довкілля через SaveEcoBot, який ми запустили спільно з державною екологічною інспекцією, з Держпродспоживслужбою та з Міністерством захисту довкілля.

Ті скарги, які надсилатимуться через SaveEcoBot, будуть верифікованими цими трьома установами", — розповів Артем Романюков, співзасновник SaveEcoBot.

За словами Романюкова, якщо ви бачите стихійне звалище або ж несанкціоновані викиди з труб підприємств і не знаєте, куди поскаржитися, як написати скаргу та на яких нормах закону вона повинна ґрунтуватися, то ви можете зайти на SaveEcoBot, обрати відповідний пункт зі списку типів забруднення, і після декількох простих запитань від бота буде сформовано верифікований шаблон документу, узгоджений з екологічною інспекцією, Держпродспоживслужбою та з Міністерством захисту довкілля, та відправлений у відповідну установу.

Якщо у вашій скарзі буде вказана юридична особа, яка здійснює несанкціоновані викиди чи інші типи забруднення, то результатом вашої скарги має обов’язково бути позачерговий вихід екологічної інспекції задля здійснення перевірки. Якщо ж винуватець невідомий (наприклад, несанкціоноване сміттєзвалище), то така скарга автоматично буде направлена на органи громадського самоврядування, які повинні з’ясувати, хто є винуватцем. 

Така послуга є безоплатною. І її головною прерогативою є те, що реакція, чи від органів місцевого самоврядування, чи від Держпродспоживслужби, чи від екологічної інспекції, є обов’язковою за законом. Результати після розгляду вашої скарги мають надійти на вашу електронну скриньку, з якої була відправлена скарга, згенерована сервісом скарг. 

Станом на сьогодні такою опцією уже встигли скористатися декілька тисяч людей, близько 5 000 звернень було згенеровано нашим сервісом впродовж кількох місяців роботи.

Фото: Українське радіо

Останні новини
Понад 200 тисяч українців вже перереєстрували свої авто онлайн – Павло Сорока про сервіси МВС
Понад 200 тисяч українців вже перереєстрували свої авто онлайн – Павло Сорока про сервіси МВС
Переорієнтація на дешевші харчі та покупка як ліки. Експерти про "Чорну п’ятницю"
Переорієнтація на дешевші харчі та покупка як ліки. Експерти про "Чорну п’ятницю"
Ніжність та іронія: Fiїnka видала сингл "Колискова"
Ніжність та іронія: Fiїnka видала сингл "Колискова"
Храпчинський: "Основний пріоритет ворога – енергетика і виробничі потужності"
Храпчинський: "Основний пріоритет ворога – енергетика і виробничі потужності"
Підтримати та обійняти кожного: Karooka випустила надихаючий трек "Сіяти світло"
Підтримати та обійняти кожного: Karooka випустила надихаючий трек "Сіяти світло"
Новини по темі
Довгостроково політика Трампа щодо Китаю дуже вигідна Україні — Харитонов
ТЦК та СП виконуватимуть свої функції до кінця війни — Веніславський
Покоління TikTok перемогло покоління гречки — Присяжнюк про 1-й тур президентських виборів у Румунії
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
"Рамштайн" без США та Євросоюз без Орбана – Дикий про допомогу західних партнерів у 2025 році