Працювати з генераторами коштує в 3-4 рази дорожче — про роботу магазинів після 24 лютого

Працювати з генераторами коштує в 3-4 рази дорожче — про роботу магазинів після 24 лютого

Українці ще раз доводять і собі, і світові, наскільки є незламними. Як можуть знайти вихід з будь-якої ситуації. Соціальні мережі час від часу облітають фото, де громадяни або мелють фарш в магазинах, або навчають та вчаться шкільній науці біля точок роздачі інтернету, або лікуються небулайзерами та інгаляторами там, де є така можливість. Часто дрібні магазини стають прихистком для нас. Як і чи впоруються представники великих і малих торговельних мереж із викликами, що ставить війна? Своїми думками ділиться зі слухачами Українського радіо голова Асоціації рітейлерів України Андрій Жук.

0:00 0:00
10
1x

"Ми об'єднуємося"

Рітейл, каже Андрій Жук, це критична інфраструктура. "Ми відповідаємо за продовольчу безпеку країни. Можна собі уявити рівень паніки, якби в магазинах не було продуктів. Це можна порівняти хіба що з непрацюючими банками". Асоціація рітейлерів України організувала продовольчий комітет, де змогла об'єднати зусилля як великих мереж, так і представників влади. Андрій Жук згадує: "Ми двічі на день в найскладніші періоди лютого-березня зустрічалися всі разом. Ми швидко вирішували питання. Як результат на полицях магазинів товари були. Тоді на зборах представники великих мереж казали, що конкурувати будемо після перемоги, а зараз ми об'єднуємося для вирішення поточних питань"

Виклики

Головними з них Андрій Жук називає безпеку, психологічний стан людей, логістику (тоді швидко були змінені ланцюжки постачань), купу виробників, які не працюють і зараз. А це дуже відомі бренди, які тривалий час були на полицях українських магазинів. "Ми шукали тоді нові постачання та нових виробників. Це було зроблено дуже якісно". З жовтня додалася ще й проблема з електроенергією. Але головною загрозою, вважає Андрій Жук є неповернення українців із-за кордону. Відомо, що понад 8 мільйонів українців виїхали з початку повномасштабного вторгнення. Також зараз зростає інфляція. "Але разом із тим відкривається унікальна можливість для певних виробників виробляти те, чого немає зараз на полицях магазинів. Але те, що так необхідне в житті"

Питання щодо тих, хто підтримує непевні бренди

Щодо тих чи інших брендів та фірм, які не влаштовують українців (ситуація з французьким брендом кукурудзи та горошку, який нещодавно підтримав в Росії їхніх солдатів — ред.), то такі питання вирішують самі покупці. Так вважає Андрій Жук. Саме там і вирішуються долі майбутнього таких бізнесів. Хоча частина магазинів прибрала продукцію даного бренду з полиць.

Читати також: "Українські військові часто відкривають позитивні якості певних видів зброї, про які не здогадувалися їх розробники", — Лакійчук

Від 71% до 93%

Андрій Жук оперує цифрами і каже, що на кінець березня 2022 року було зачинено 29% магазинів. Працювало із них лише 71%. На грудень 2022 року вже було відкрито 93%. "Це говорить про те, що галузь відновлюється. І це стосується як продовольчих, так і непродовольчих мереж". Каже, що також зростає собівартість роботи. Бо працювати з генераторами коштує в 3-4 рази дорожче, аніж без них. "Але краще працювати навіть в таких умовах, ніж не працювати зовсім".

Всі хочуть працювати

Відомо, що на початок січня 51.4% мереж магазинів та магазинчиків, тобто половина, вже мали або акумулятори, або генератори. До кінця січня 71% буде мати повністю автономне забезпечення електроенергією. "Але працювати постійно на генераторах збитково. Це резервне живлення"

Фото: molbuk.ua