Продюсерка Ірина Костюк про кіно під час пандемії та успіх франшизи "Скажене весілля"

Продюсерка Ірина Костюк про кіно під час пандемії та успіх франшизи "Скажене весілля"

Комедія режисера Любомира Левицького "Скажене весілля-3" стартувала в прокаті ще 25 лютого і на початок березня за два вікенди прокату встигли зібрати 18,5 мільйонів гривень. Всього ж третя частина франшизи про пригоди родини Середюків за п'ять тижнів показів кінотеатрах заробила 28 мільйонів і 100 тисяч гривень. Продюсерка Ірина Костюк в ефірі Українського радіо розповіла про секрет успіху фільму та чи варто чекати на продовження цієї кіноісторії.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Коли ви планували, що будете робити прокат під час пандемії, чи розраховували взагалі на те, що принаймні окупиться бюджет? Які у вас були сподівання? Чи відразу ви зрозуміли, що ця історія вистрелить?

Якби не сподівалися на успіх, то і не робили б, мабуть. Звичайно, ми переживали, тому що і самі зйомки були під час різних ступенів пандемії. Коли заходили у зйомки, ще точно не знали, коли вийдемо в прокат, тому що зараз нічого неможливо прогнозувати.  Але, мабуть, і везіння, і наполеглива праця, і той досвід, який ми отримали з нашими першими двома "Весіллями" нам допоміг. А ще трішечки мудрих і вольових рішень. Були різні думки, як і коли виходити, але ми якось "між крапельок" протиснулись, вийшли, мабуть, у найкращий час за дуже невеликої конкуренції, а також у тих умовах, що наш народ дуже скучив за веселими історіями, за народним кіно, за тим, щоб просто піти, посміятися і півтори години гарно провести час. Тому в таких умовах, одних сприятливих, а інших несприятливих, ми і вийшли в прокат. І молодці, що вийшли.

Окрім пандемії, яка безпосередньо впливає на кількість грошей, які можна зібрати в прокаті, від чого, як ви вважаєте, залежить те, чи піде глядач у кіно? 

Якби я знала формулу, то, мабуть, би кожен фільм, який ми робимо і видаємо в прокат, був би так само комерційно успішний. Немає формули успішного кіно. Але комедії знімати важко, бо це один із найважчих жанрів. Але вони найбільш потенційно комерційно успішні. Тому що якщо комедія вдала, якщо дійсно в тебе вийде достукатися до глядачів, до їх гарного настрою та їх серця, то потенціал таких фільмів дуже великий. Тобто це таке масове комерційне кіно, на яке йде масова широка аудиторія, і це сприяє комерційному успіху також. Все починається з ідеї, потім продовжується сценарієм. Сценаристи мають бути талановиті і гарно писати комедії. І продюсери мають знати, куди піти, де взяти гроші, як їх правильно вкласти і за скільки зняти кіно, щоб воно було потенційно прибутковим і успішним. І наша франшиза це взагалі єдина комерційно успішна українська трилогія. Ми повертаємо з процентами гроші Держкіно, які беремо на зйомки. Тому складників дуже багато. Це має бути гармонія цих всіх факторів, зокрема і маркетингу. На третьому фільмі, звичайно, набагато легше рекламувати фільм і зазивати людей у кінотеатр, тому що це вже третій фільм, люди знають, що чекати. І можна менше витратити на рекламу, що ми і зробили. У нас була тільки діджитал-реклама, у нас була дуже велика партнерська програма. 

Ви, мабуть, вже стикалися із закидами, що фільм експлуатує стереотипи і є трохи ксенофобським щодо людей ромської національності. Як ви можете це прокоментувати?

Наші фільми-комедії і покликані на те, щоб висміювати стереотипи. Комедія це чудовий інструмент, який у формі фільму може достукатися до найширшої аудиторії і донести той меседж до неї. Коли є фільми про війну, то ви маєте показати і війну, і ворога, і Гітлера, і свастику, але від цього фільм не стає фашистським. 

Тому в нашому висміюються стереотипи. Ми сміємося самі над собою. У першому фільмі ми сміялися зі свого побутового расизму, у другому з ейджизму, а у третьому зі таким стереотипним ставленням до ромів. Тому щоб висвітлити цю проблему, ти маєш її показати, як є. Я думаю, багато людей себе впізнали. І доказом цього є наш успіх, наш бокс-офіс, який на рівні бокс-офісів голлівудського кіно. Ми ввійшли в топ-5 релізів цього року, де є голлівудські фільми, які зібрали велику касу, зокрема "Душа". І ми зібрали касу відповідно до них. 

На фото: Ірина Костюк, film.ua

Чи працюєте ви над четвертою частиною? Чи чекати глядачам на продовження? 

Оскільки ми, мабуть, є найулюбленішою франшизою глядачів кіно, то, звичайно, було б з нашого боку дивно не продовжувати успіх і не розвивати всесвіт каженого весілля" далі. Тому не скажу за кіно. Це не зовсім "Скажене весілля-4", але ми працюємо над контентом в рамках цієї франшизи, де ви знову будете бачити улюблених героїв в улюбленій Яблунівці. Можливо, буде "Скажене весілля-4". А можливо, і серіал. Або не серіал. Вже наступного року можна буде побачити результат нашої праці і ми оголосимо, як тільки перестанемо вважати це комерційною таємницею. 

Фото: пресслужба фільму