Знову в мери: кандидат Олександр Омельченко про боротьбу з COVID, київські затори та вибори до Київради

Знову в мери: кандидат Олександр Омельченко про боротьбу з COVID, київські затори та вибори до Київради

Чи можна повернути Києву статус зеленої столиці? Чи є вічною для міста проблема транспорту? Які ресурси здатен залучити Київ для боротьби з пандемією COVID-19? Чому Олександр Омельченко вирішив брати участь у виборчих перегонах? Про це депутат Київської міської ради, екс-очільник столиці та кандидат на місце мера розповів в ефірі Українського радіо.

0:00 0:00
10
1x

Про оновлену назву партії "Єдність Олександра Омельченка"

Партія "Єдність" є однією з перших сталих партій 1992 року і має свій вплив на всю Україну. Але за останні п’ять років вона стала практично регіональною партією: Київ, Київська область та деякі близькі області до столиці. Тому на з’їзді ми вирішили всі політичні і соціальні сили зосередити на Києві як на серці України. Я не перший, хто додав ім’я до назви партії. Це модно...

Про боротьбу Києва з епідемією коронавірусу

Я переконаний, нинішня влада та наступна повинна зробити серйозні висновки з того, що відбулося у Києві. Підготовка була на низькому рівні і в столиці, і по всій Україні. А столиці, це не до лиця. Це серце, душа, двигун держави. Це маленька держава в великій державі Україні. Ми повинні були бути прикладом для всього. У нас пішло два роки на так звану медичну реформу, а цього не можна було робити в столиці. Централізація лікарень, їх скорочення та об’єднання, зменшення ліжко-місць ─ це все відбулося до вірусу, і от сьогодні всі лікарні поза допомогою залишають багато хворих і всі ліжко-місця зараз практично "під вірусом".

Коли тільки був сигнал біди і горя, треба було нинішній київській владі не приєднувати 14-ту лікарню на Зоологічній до 17-ої лікарні на бульварі Шевченка, а реконструювати її і додати туди 300-400 місць.

Сьогодні у Коцюбинському на території 18 гектарів знаходиться комплекс, колишнє СІЗО, де раніше лікували алкоголіків за Радянських часів. Два роки комплекс з кількома корпусами закритий і знаходиться у відомості Міністерства юстиції. Такі приміщення треба переобладнати і реконструювати, і через 2-3 місяці відкрити на тисячу ліжко-місць. Можна за півроку відбудувати Опіковий центр, що стоїть недобудований 20 років на Троєщині на 2-3 тисячі ліжко-місць.

Про реконструкцію Майдану Незалежності

Це майдан не тільки України, а й всієї Європи, помаранчевим Майданом. Щодо архітектури, я згоден, що є промахи в склі. І тільки. Тому що треба було разом з консерваторією зробити фасад "під консерваторію", а не в склі.

15 років я не при владі, але критикують всі, критикують навіть перукарі. То я закликаю три влади ─ Черновецького, Попова і Кличка. Переробіть. Буду мером-не буду, я обіцяю киянам за наступний рік знайти кошти чи сімейні, чи друзів і волонтерів, але приберу скло. Якби скло було не звичайним, а кольоровим, була б зовсім інша картинка.

Про місцеві вибори та підтримку від киян

По Києву ходжу, як по рідній землі. Наче там, де народився, школу закінчив і виріс. Зліва і справа привітання та заклики повернутися. А проценти та рейтинги.... Я сам розумію. На жаль, багато хто забуває, що мої роки ─ моє багатство. Мені 82 роки. Я горджуся цим, я дієздатний і я готовий призвати всіх кандидатів у мери, в один день, в шортах, в "носках" , пройти спільно повну медичну комісію. Далі покласти її на стіл і подивитися, кого можна взяти в армію, а кого не можна. Я служив в Кронштадті, мене можна взяти в Кронштадт.

Про ініційоване президентом Володимир Зеленським опитування, одне з питань якого ─ чи саджати за корупцію довічно

Я вважаю, що Володимиру Олександровичу це питання підготували як політичне, щоб знову сподобатися українцям за 10 днів по місцевих виборів. Це моє право думати як громадянина та як виборця. Корупція є лише однією частиною злочину. А що робити з такими злочинами, як незаконна приватизація тисяч гектарів землі, майже всіх в Україні обленерго, які приносили прибутки... Тепер всі тарифи формуються під монополістів-олігархів, а український народ платить невиправдані економічні тарифи? Тому я вважаю, що за всі злочини треба нести відповідальність згідно закону. З нуля до довічного покарання ─ це політична заява, яка не має під собою ніяких підстав.

Про транспортну проблему в Києві

Не при мені почали будувати торгові центри замість транспортних розв’язок і паркінгів. Жодного великого торгового центру, крім підземного на Площі Толстого, при мені не було. Жодного будинку, починаючи з Васильківської та Хрещатика, при мені не побудовано. Київ забитий і забудований хаотично хмарочосами. На всіх семи в’їздах до Києва згідно з планом розвитку Києва 2020 були передбачені перехоплюючі стоянки на 12-14 тисяч місць. Приїхали, припаркувались і сіли на метро. Це передбачено Генеральним планом розвитку Києва. Палець об палець 14 років ніхто нічого не робив. А Омельченко передбачив і зробив би.

У 2002 році почали будівництво метро і мосту Поділ-Троєщина. У 2006 році моя влада пішла, а готовність була ─ 80%. За 14 років ніхто нічого не зробив, розікрали міст. Дайте мені півтора роки закінчити "метро на Київ", і я не буду мучити киян і себе.

Про метро на Троєщину

За 10 років я збудував вісім станцій метро. На Троєщину треба сім станцій. Міст без метро ─ це транзитний міст, який нікому не потрібен. З цього мосту передбачено сім станцій метрополітену і на кожному виїзді розв’язка автотранспортна, щоб в'їхати і виїхати. Це серйозна робота і вони її не робили. Дві станції ми розпочали у 2004 році на Виноградар. Там де котловани 2004 року огороджені дерев’яними парканами, дерева вже виросли метрів по вісім.

Про повернення Києву статусу зеленої столиці

У генеральному плані передбачено 270 підземних переходів і ліквідація світлофорів. Ось де затори. Машини стоять, коптять і це причина, чому Київ займає одне з останніх місць у країні по чистоті повітря. Трамвай ніколи не вважався найбільш екологічним видом транспорту. Якби ми не зняли трамвай з моста Патона, то накладка вібрацій від трамваю і машин призвела б до того, що міст був би у Дніпрі. І ми правильно зробили, що зняли трамвай з Правого на Лівий берег. Бо з’явився метрополітен. Навіть сьогодні на мосту Патона ─ затори, після реконструкції ще трьох мостів. Уявіть сьогодні ще й трамвай на мосту Патона? Пішки будуть на роботу ходити з Лівого берега на Правий.

На фото: Олександр Омельченко