Готовність платити за легальний контент чи піратство: коментує Сергій Яригін

Готовність платити за легальний контент чи піратство: коментує Сергій Яригін

Зростання кількості користувачів, які готові платити за легальний контент в інтернеті: що це може означати. Про це в ефірі Радіо Промінь говорили з Сергієм Яригіним, головою Українського Піратського співтовариства.

Згідно з нещодавніми опитуваннями, 31% респондентів готові платити за легальний контент в інтернеті. Хоча ще минулого року готовність поважати чужу інтелектуальну власність висловлювали усього 13% респондентів. Про це свідчить дослідження, проведене для антипіратської ініціативи "Чисте небо". За словами експертів, все більше людей вважають, що боротися з піратством необхідно, а найкращий для цього спосіб, на їхню думку, це створення безкоштовних сайтів з легальним контентом.

Найпопулярнішим серед таких відеосервісів опитані назвали YouTube, за ним з великим відривом ідуть Megogo, Google Play, Netflix, iTunes та інші. Водночас 41% опитаних не змогли назвати жоден сайт, який надає лише легальне відео. І більшість не збирається навмисне обходити блокування сайтів і додатків, які розміщують контент нелегально. При цьому, 43% респондентів заявили, що знають, як відрізнити легальний контент від нелегального.

Сергій Яригін, голова Українського Піратського співтовариства (УПС), вважає подібні процеси закономірними.

"По-перше, пірати в усьому світі завжди виступали за зміну економічної моделі. Це зараз і відбувається. Тобто змінюються інструменти, завдяки яким можна дістатися до легального контенту. Люди хочуть бачити сайти, на яких зручно це зробити. І це нормально, це — одна зі змін, яка лежить на поверхні. Пірати виступають за захист авторів, а не правовласників. Правовласники — це монополісти, які викуповують у авторів їхні права, і далі на цьому заробляють. Автору залишаються якісь крихти", — говорить Сергій Яригін.

А от до результатів подібних опитувань він ставиться обережно:

"Якось дивно виглядає, коли після YouTube іде Megogo, а потім Google Play, Netflix.  Згідно з даними провайдерів, Google Play займає набагато вищі позиції. Це досліджння викликає певну недовіру. Це дослідження з'явилося напередодні вимкнення телевізійних каналів від супутника. Таке враження, що нас готують до прийняття необхідності платити за перегляд телевізійної реклами, якої на наших каналах величезна кількість", — говорить голова УПС.

Експерт припускає, що таким чином, імовірно, рекламують один із сервісів, який може прийти на заміну відкритому супутниковому телебаченню.

Водночас те, що з супутника незабаром зникнуть безкоштовні українські канали, його непокоїть:

"Мене дивує ця тенденція — перехід на платне супутникове телебачення. У нас нормальним швидкісним інтернетом, завдяки якому можна дивитися те саме Megogo, покрита далеко не вся територія. Тому переважна більшість території України втратить доступ до всіх каналів. А в той самий час, на тих супутниках, на які налаштовані антени українців (а їх є три), буде величезна кількість російських каналів. В гонитві за грошима наші провайдери і правовласники, на жаль, створюють ситуацію, коли українське телебачення втратить вплив на українську аудиторію".

За словами Сергія Яригіна, ця тема не порушується у публічному просторі, і всі спроби її порушити стикаються з тим, що за контент треба платити.

Альтернатива супутниковим каналам є. Експерт вважає, що таких альтернатив може бути навіть дві: це цифрове ефірне телебачення (але для нього буде потрібно придбати додатковий пристрій) та перехід на локальні медіа.

"Людей цікавить те, що знаходиться біля них, те, що на них безпосередньо впливає. На мій погляд, це і є альтернативою тому, що зникнуть великі телеканали і великі медійні групи з супутникового ефіру, і вони стануть платними", — говорить Сергій Яригін.

Фото: tsn