Оксана Савицька: Проблема позашкільної освіти у тому, що не всі діти мають до неї доступ

Оксана Савицька: Проблема позашкільної освіти у тому, що не всі діти мають до неї доступ

МОН підготувало проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про позашкільну освіту", який має на меті удосконалити правове регулювання освітнього процесу в системі позашкільної освіти, а також створити умови рівного доступу до позашкільної освіти в регіонах.

Очікується, що реалізація цього проекту закону матиме позитивний вплив на розвиткок та модернізацію позашкільної освіти на принципах компетентнісного підходу, доступності, орієнтації на потреби та запити здобувачів та їх батьків.

В ефірі Українського радіо у рубриці "Особистий вибір" програми "Ранковий формат" проект закону прокоментувала державний експерт експертної групи з питань позашкільної освіти директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Оксана Савицька.

Чому варто реформувати позашкільну освіту?

Оксана Савицька: рівень охоплення дітей позашкільною освітою складає 38,5 % - це діти віком від 3 до 18 років. Важливо те, що 91 % дітей отримують позашкільну освіту у місті, лише 9 % дітей - у сільській місцевості. Ці дані чудово ілюструють, що у класичній системі позашкільної освіти є ряд проблем, які стають бар'єром для доступу дітей до гуртків та секцій, а 62 % відсотки дітей взагалі не долучаються до позашкільної освіти.

Чим зараз представлена позашкільна освіта в Україні?

Оксана Савицька: на позашкільну освіту покладються суміжні завдання з новою українською школою, адже середня загальна освіта більш формалізована, з певними стандартами, іноді вона не може розвивати повний набір навичок у дитини, тому позашкільна освіта має доповнювати цей комплект навичок, оскільки вона більш гнучка і має більше можливостей для мобільності. На це має бути спрямована система модернізації, аби орієнтуватися на дитину, на її потреби, наблизити систему позашкільної освіти до дитини, бо не всі діти мають доступ неї, це, мабуть, наважливіша проблема.

Нагадаємо, проектом закону, зокрема, передбачено:

  -  забезпечення рівного доступу до позашкільної освіти, в тому числі дітей з особливими освітніми потребами;
  -  можливість визнавати в межах формальної освіти результатів навчання, здобутих в межах  позашкільної освіти;
  -  державну фінансову підтримку через можливість спрямування освітньої субвенції в систему позашкільної освіти.

Прослухати повну версію розмови.