Українська зернова асоціація звинувачує "Укрзалізницю" у тому, що перевізник вибірково допомагає зернотрейдерам вивозити зерно з елеваторів. Із такою скаргою представники Асоціації звернулись до Антимонопольного комітету. Натомість в "Укрзалізниці" вважають, що затримки з перевезеннями зерна відбуваються якраз через неефективно організовану роботу самих зернотрейдерів.
У ситуації намагалась розібратись Ольга Бутко:
"Протягом трьох минулих років урожай зернових в Україні становив майже шістдесят мільйонів тонн щороку, а обсяги експорту зросли до понад сорока мільйонів тонн на рік, каже президент Української зернової асоціації Микола Горбачов. За прогнозами цієї організації, до 2022-го року Україна зможе вирощувати до ста, а продавати за кордон – до сімдесяти мільйонів тонн зернових.
Якщо нині зернотрейдери можуть відвантажувати 700-т тисяч тонн зерна на добу, то "Укрзалізниця" здатна перевозити у сім разів менше. Тож, в Асоціації побоюються, що зі зростанням обсягів виробництва така ситуація поставить під загрозу експорт українського зерна. Головна проблема - брак рухомого складу. Адже з 1993-го року в Україні не було збудовано жодного вагона-зерновоза. Не передбачені для цього кошти і в бюджеті "Укрзалізниці" на наступний рік, зауважує Микола Горбачов.
Справді, "Укрзалізниця" протягом одинадцяти місяців цього року, в середньому, на 60-т відсотків задовольняла потреби зернотрейдерів рухомим складом для транспортування зерна, визнає директор Центру транспортної логістики "Укрзалізниці" Сергій Підгородецький. Однак, обсяги перевезення зерна на кінець року зросли. А не вистачає вагонів-зерновозів – через неефективне їх використання самими зернотрейдерами, пояснив він у телефонному коментарі "Українському радіо".
Ольга Бутко – Українське радіо.