"Укрпошта": Усі посилки через роботизовані лінії, 23 нових сортувальних центри

"Укрпошта": Усі посилки через роботизовані лінії, 23 нових сортувальних центри

"Укрпошта" уже за місяць усі посилки оброблятиме роботизованими лініями. Про це повідомив генеральний директор "Укрпошти" Ігор Смілянський. В ексклюзивному інтерв'ю Українському Радіо він переконує, що цей рік став проривним щодо швидкості доставки. Адже нині посилки за 5-7 днів доходять до Лондона, за 7-10 днів – до США і за 10-14 днів – до Австралії. Щоб прискорити процес усередині країни, цьогоріч "Укрпошта" відкриє 23 сортувальні центри у регіонах. "Це дасть змогу доставляти в 98,8% міст України посилки на наступний день", – запевняє Смілянський. І також інформує, що приблизно за місяць планується запуск нового додатку, в якому з часом будуть усі пов'язані з поштою послуги. 

0:00 0:00
10
1x

Ілюстративне фото: facebook/ukrposhta

"Укрпошта" переходить на нові технології

9 жовтня – Всесвітній день пошти або Міжнародний день поштової служби. Для вас цей день – святковий, професійний, чи просто як ще один в календарі? 

Якщо чесно, то мабуть, як ще один в календарі, попри те, що це святковий. Непоганий день, сьогодні вночі, принаймні, наша інфраструктура не зазнала ударів. А під час повномасштабної війни – це вже гарні новини.

Яким був для "Укрпошти" рік, що минає? 

Цей рік безумовно буде істеричним для "Укрпошти", тому що це рік, коли "Укрпошта" переходить на зовсім нові технології. Вже за 4 тижні всі посилки в "Укрпошті" оброблятимуться роботизованими лініями вперше в історії. Всі!. Ми за цей рік відкриємо 23 сортувальних центри – це 7 великих хабів і 17 сортувальних центрів у регіонах. Це дасть змогу доставляти в 98,8% міст України посилки на наступний день. В будь-яке місто, навіть з Мукачева в Покровськ. Тому, мабуть, це і є основна подія для нас цього року, і перехід на безпаперові технології. Тобто в "Укрпошті" практично не залишилось папірців, навіть всередині компанії. Всередині компанії ми запустили мобільний додаток для працівників для того, щоб, наприклад, замовити відпустку, отримати довідку про зарплату або щось інше. Навіть провести інвентаризацію можна через мобільний додаток для працівників. 

"Сортувальники можуть заробляти до 40 тис грн на місяць"

Не секрет, що досвід спілкування з "Укрпоштою" в наших людей дуже різний. В одних, наприклад, з відправленнями вже ідеально, гладко, а в інших  – при слові "Укрпошта" волосся дибки стає. Чому такий різний досвід? 

Передусім тому, що раніше, м'яко кажучи, були старі технології, були незрозумілі процеси. І треба покращувати навчання працівників і склад працівників. Бо коли питають про "Укрпошту", то зазвичай чуємо, що це люди з не великими зарплатами, які можливо роблять неякісну роботу. Але, наприклад, ми відкрили новий сортувальний центр біля Борисполя і там сортувальники, не директори, можуть заробляти до 40 тис грн на місяць. До речі, все обладнання в "Укрпошті", про яке розповів, українського виробництва – і програмне забезпечення, і роботизовані лінії, всі зроблені в Україні. 

Сортувальна лінія "Укрпошти". Фото: facebook/ukrposhta

"Помиляється навіть пошта Ватикану"

Чи плануєте зробити новий додаток "Укрпошти", бо тут теж чуємо про різний досвід користування ним? 

Буде новий. Поганий додаток, треба визнавати. Коли воно не працює, то воно не працює. Тому буде новий додаток вже за місяць. Там можна буде автоматично побачити всі свої посилки, перенаправити, сплатити, тобто всі нормальні сучасні сервіси. Зрозуміло, що будемо щось додавати поступово і після цього. І це є той самий новий досвід для того, щоб він був більш універсальним. Чи можливо уникнути помилок, коли у нас 500 млн відправлень на рік? Я б хотів сказати так, але немає жодної пошти у світу, навіть пошта Ватикану помиляється. Але таких помилок має бути менше.

Я усвідомлюю, що з системою такого масштабу складно очікувати, щоб все одразу працювало ідеально, але з точки зору клієнта все ж хочеться цього. 

Безумовно. Але хочу сказати, що все ж таки цей рік також був майже проривом щодо швидкості доставки. Ніколи "Укрпошта" за 10-14 днів не доставляла до Австралії, за 7-10 днів – до США або 5-7 днів – до Лондона. Завдяки нашій співпраці з DHL, сьогодні посилки по всьому світу мають саме такі терміни. Посилки з Китаю, я впевнений, багато людей почали замовляти через нас. І на Temu, і на Aliexpress – це 8-9 днів. 

"Люди мають бачити, що пошта працює"

Що з безпекою цих посилок, як контролюються ці відправлення? 

Я думаю, що в нас, мабуть, найбільший рівень безпеки, тому що все, що йде на літак, проходить додаткових 3 рівні контролю. І не забуваємо, що наші автівки їдуть через Євросоюз. Плюс ми співпрацюємо з органами певними, тому в той і в інший бік робиться все для того, щоб це було безпечно. І той факт, що ви не чули про якісь незрозумілі випадки з посилками свідчить про те, що безпека працює. В нас є безпека для того, щоб забезпечити максимально безпечні умови для працівників. Я сам нещодавно був у Херсоні, ми єдина компанія, яка працює в Станіславі і робимо все, що продовжувати працювати. Ми єдина компанія, яка працює в багатьох населених пунктах на Донеччині. Ми продовжуємо працювати в Покровську, попри те, що, на жаль, одне відділення на тиждень ми втрачаємо. Минулого тижня втратили Костянтинівку, до цього Миколаївку. Але поновлюємо. Десь за 2 тижні будемо відкривати нове відділення в Миколаївці, Костянтинівці, для того, щоб підтримати наших громадян і наших працівників.

Скільки часу вам треба на відновлення знищеного відділення, як це взагалі працює?

Ви знаєте, я прихильник "теорії розбитих вікон". Тому якщо це фізично можливо, то ми поновлюємо роботу відділення до 12-ї години дня. Люди мають бачити, що пошта працює. Але якщо ракета знищує повністю відділення, то це займає час. Тільки вчора у нас була нарада, ми вирішували чи шукати інше приміщення, чи поставити нове. Ми розробили контейнерного типу відділення, які можна швидко поставити і почати працювати. У випадку Костянтинівки ми знайшли інше приміщення, десь за тиждень зробимо невеликий ремонт і знову відкриємось.

Атаковане росіянами відділення "Укрпошти" у Миколаївці на Донеччині. 15 вересня 2024 року. Фото: facebook/ukrposhta

"Кількість листонош пов'язана із кількістю людей в селі"

Наш слухач пише: "у Лондон посилку можна відправити за 5 хвилин, а газета в село бабусі йде 2 тижні, поштарів скоротили майже скрізь". Що скажете? 

По-перше, до Лондона машини ходять кожен день, а в село ми, звісно, не в кожне приїжджаємо кожен день. По газетах ще не все так працює, як би мені хотілось. Що для цього робимо? Знову ж таки – автоматизація. В листопаді буде перша машина для автоматичного сортування газет українського виробництва, ми її ставимо. Якщо все пройде добре, бо це пілотний проєкт, то протягом 3-4 місяців це буде по всій країні. Плюс переробляємо всі маршрути. Єдине, що хочу зазначити, не все залежить від нас, ми не друкуємо газету. Якщо газету привезли запізно через обстріли або через те, що типографія трохи затримала, то маємо, що маємо. Щодо листонош. Так, певна оптимізація є, але кількість листонош пов'язана з кількістю людей в селі. Якщо в селі була тисяча людей, а залишилось 500, то з двох листонош залишиться одна. І переходимо на нові рейки, на нові продукти. Це "Укрпошта. Аптека", ми доставляємо ліки. Газет стає менше, щоб я із цим не робив, це треба визнати. Але треба покращувати якість доставки, будемо намагатися це робити.

"Укрпошта" до 31 грудня не переглядатиме тарифи"

Чи зростуть тарифи "Укрпошти" у зв'язку з впровадженням нових сервісів?  

Ні. Тут багато питань, тому що наші конкуренти підвищили тарифи з 1 жовтня. Ми дійсно вагались, але ми ухвалили рішення, що "Укрпошта" до 31 грудня не буде переглядати тарифи. 

А з 1 січня вдвічі? 

Точно ні. Але подивимось, бо насправді ніхто не розуміє, яка буде зима, які будуть витрати. Якщо чесно, то у нас періодично мільйон гривень на місяць йде тільки на пальне для генераторів. Тому будемо дивитися, яка буде обстановка. Але ми точно будемо залишатися з самими доступними тарифами. 

"Провайдер останньої надії"

Слухач із прифронтового Куп'янська запитує, чи можуть пенсіонери отримати свою пенсію за банківською картою в місцевому відділенні "Укрпошти", бо поодинокі банківські автомати через обстріли не завжди працюють?

Така ситуація по всій лінії фронту. Станом на зараз, якщо є зв'язок, то можна зняти кошти через наші термінали, які є в "Укрпошті". Я нещодавно був у Покровську, ми там по суті єдині через кого це можна зробити. Зараз розробляємо технологію, щоб можна було зняти кошти навіть, коли немає зв'язку. Але це можна дійсно зробити, коли в нас буде банк. Це не через нас, так працюють банківські картки. Тому дуже сподіваємось, що депутати Верховної Ради підтримують цей законопроєкт уже в жовтні-листопаді. І ми будемо максимально оперативно робити так, щоб поширити цю історію по всій країні, починаючи з прифронтових і сільських районів, де ми "провайдер останньої надії". Але він може бути й в містах, якщо під час вимкнення світла не будуть працювати банкомат. Тому будуємо таку мережу, яка має працювати за будь-яких обставин.

Ігор Смілянський. Фото: facebook/ukrposhtaceo

"Укрпошта. Аптека"

Про пошту і аптеку. Як це працюватиме з ліками? 

Ліки – це дуже важлива історія. По-перше тому, що не скрізь є аптеки. Я б навіть сказав, що в селах їх скрізь нема. По-друге, навіть якщо аптека є, але вона не бере участі в програмі "Доступні ліки", то це значить, що бабуся чи дідусь переплатять за ті ліки, які держава їм субсидує. А якщо вони замовляють через "Укрпошта. Аптека", то це частина програми "Доступні ліки" і вони зможуть отримати ліки за самими доступними цінами. Більш того, приблизно за місяць-півтора ми закінчимо будівництво нового фармскладу, який буде сертифікований, і ми зможемо отримувати ліки напряму від виробників. І це будуть найнижчі ціни в Україні для базових ліків. 

Марки – історичне свідчення повномасштабного вторгнення

Давайте поговорити про марки. Це дійсно крутий проєкт, але чому такий ажіотаж і так складно їх інколи придбати?

Вже не складно. У нас є абонемент. Якщо ви підписались на абонемент, то ви отримуєте завчасне повідомлення щодо випуску марок, можете замовити і поштою на відділення отримуєте випуск прямо в день випуску. По-друге, дуже важко іноді передбачити попит. Зрозуміло, що є марки присвячені містам і переважну більшість тиражів ми даємо туди. Зараз вже майже автоматично ця історія йде. Але ще раз всім раджу купляти онлайн, тоді у вас гарантовано 100% є можливість придбати і допомогти тематично. Наприклад, минула марка у нас була присвячена притулкам для тварин – "Батальйон "Пухнасті". Збираємо, тому що розуміємо, що цієї зими їм також буде важко. І цього місяця ми будемо передавати машину для розмінування, до речі, теж українського виробництва, кошти на яку ми зібрали завдяки марці “Пес Патрон". Так що купляйте наші марки, вони не тільки приносять естетичне задоволення і історичне свідчення цього повномасштабного вторгнення, а й можливість допомогти Збройним силам України, притулкам для тварин і освітнім закладам. Бо на частину марок ми допомогли відкрити декілька бомбосховищ для дітей в школах, щоб вони могли навчатись в прифронтових регіонах очно.

"У селах відсутні 73% поштових скринь"

Слухач запитує, чи може "Укрпошта" бути членом Міжнародного поштового союзу, не виконуючи доставку листів у поштову скриньку?

Це класне питання. Ми позавчора закінчили аналіз поштових скриньок по країні. В селах України відсутні 73% поштових скринь. Чому? Тому що люди їх не ставлять. Всі думають, що поштові скриньки – це "Укрпошта". Ні, поштовий скриньки - це власність людини. І навіть у містах, 54% поштових скриньок або не в гідному стані, або відсутні взагалі, або ми не можемо дійти в під'їзд. Ми, до речі, заплануємо окрему інформаційну кампанію, щоби якось мотивувати людей, ОСББ і інші органи створювати нормальну поштову інфраструктуру, бо це дасть можливість нам надавати якісні послуги. Бо коли кажуть – я не отримала повідомлення про доставку листа. А де ж ми мали його залишити, якщо у вас скриньки нема? Тому ми виконуємо, з автоматизацією це буде прямо зареєстрований кожний крок, і це покращить якість і контроль.

"Уже передано в доставку більше 20 тисяч повісток"

Що з доставкою повісток військовозобов’язаним?

Доставляємо. Ці листи нічим не відрізняються від судових повісток, документів або штрафів за порушення ПДР (Правил дорожнього руху), які ми доставляємо. Вже передано в доставку більше 20 тисяч повісток, вони доставляються й сьогодні. Прохання до людей поставитись із розумінням. І ще раз: якість доставки повістки чітко корелюється з якістю адреси, яка була надана в системі "Резерв+" або "Оберіг". До речі, навіть є адреса – Мелітополь. Зрозуміло, що зараз, на жаль, ми туди не можемо доставити повістку. Але сподіваюсь, що завдяки Збройним Силам України рано чи пізно ми це зможемо зробити. Тому так, розсилаємо. Чіткий контроль кожної повістки, вони всі номерні, вони захищені. Тобто, це конверт, який захищає особисті дані майбутнього призовника, все чітко моніториться, кожен день відслідковуємо. 

Поштовий банк поширить можливість фінансової інклюзії в Україні

Ще хочу повернутися до теми поштового банку. Що це буде за структура і які банківські операції  ви зможете виконувати? 

По-перше, ми акціонерне товариство, 100% акцій якого володіє держава. Тому ми нічого не отримуємо з бюджету, ми один із великих платників податків в бюджет. По-друге, це буде звичайна банківська установа, єдине, що ліцензія буде обмежена. Ми не зможемо кредитувати великі підприємства. Кредитувати невеликі підприємства, людей зможемо і будемо. І це дійсно поширить можливість фінансової інклюзії в Україні. В Україні 30% громадян ніколи не мали банківського рахунку. Тому це якраз можливість того, щоб Україна стала державою, де вперше в історії 100% населених пунктів України будуть покриті банківськими послугами. І тут ми рухаємось мабуть швидше, ніж багато країн світу.

"Поступово застосунок вмітиме майже все"

І ще раз про ваш мобільний застосунок. Що він буде вміти? 

Поступово він вмітиме майже все, починаємо з посилок. Автоматично буде залітати по номеру телефону все, що до вас йде. Тобто не треба буде нічого вводить. Ви зможете переадресувати посилку, зможете делегувати отримання посилки іншій особі, сплатити, що дуже важливо, коли немає світла. Поступово з'являться функції сплати платежів, переказів, можливість замовити ліки, і замовити марки.