Суспільне розпочало Нацвідбір на Дитяче Євробачення – 2024

Суспільне розпочало Нацвідбір на Дитяче Євробачення – 2024

До 3 липня можна подавати заявки на участь у Нацвідборі на цьогорічне дитяче Євробачення. При цьому умови участі цього року спростили: не обов'язково мати власну авторську пісню, як було у попередні роки. Бо, як розповіла в ефірі Українського Радіо голова делегації України на Євробаченні Оксана Скибінська, основна мета цього року — відкрити можливості абсолютно для всіх дітей. І додала, що через обставини повномасштабної війни не кожна дитина має змогу чи то придбати, чи якимось іншим чином записати власну авторську пісню. Достатньо лише на відео записати власне виконання будь-яких двох популярних пісень, які подобаються, а також зробити відеовізитку, де розповісти про себе. Також 15 дітей, які пройдуть відбір, матимуть можливість наприкінці липня потрапити на кілька днів в літню "зіркову" школу Суспільного. Фінал Нацвідбору відбудеться у вересні, а сам міжнародний конкурс — 16 листопада у Мадриді в Іспанії.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Фото: junior.eurovision.ua

Відкриті можливості для всіх дітей: без власної авторської пісні та з літньою "зірковою" школою

Як саме спростили умови до Нацвідбору?

Цього року, щоб взяти участь в Національному відборі, не обов'язково мати власну авторську пісню. Достатньо лише на відео записати власне виконання будь-яких двох популярних пісень, які подобаються, а також зробити відеовізитку, де розповісти про себе. І ці файли відправити разом із заповненою анкетою на сайт junior. eurovision.ua. Тобто заповнюємо анкету, додаємо відеофайли із виконанням пісні — дуже важливо, що це має бути наживо, щоб можна було повністю показати свій вокальний потенціал, свої вміння доносити улюблену пісню до слухача через камеру і цього достатньо буде, щоб взяти участь у Національному відборі цього року.

В чому причина: не зовсім правильно іноді розуміють потенційні учасники сам формат пісні, як вона має звучати, як вона має виглядати чи з'явилися певні ресурси у Суспільного, щоб допомогти конкурсантам із репертуаром?

Основна мета цього року — відкрити можливості абсолютно для всіх дітей, тому що ми розуміємо, що через обставини повномасштабної війни далеко не кожна дитина має змогу чи то придбати, чи якимось іншим чином записати власну авторську пісню. Якщо ця пісня є, її теж можна подати додатково. Звичайно, що ми відкриті чути творчість кожної дитини. Але оскільки далеко не в кожного є така можливість, то Суспільне на чолі з музичною продюсеркою цьогорічного Національного відбору Світланою Тарабаровою допоможе з авторським матеріалом вже для фіналістів. Якщо учасники пройдуть до фіналу, то з музичним матеріалом точно допоможемо, є дійсно професіонали своєї справи, Світлана Тарабарова минулого року написали пісню "Квітка" для Насті Димид, яка дійсно стала хітом і в Україні, і далеко за межами на міжнародному дитячому пісенному конкурсі Євробачення. Тож експертиза і професіоналізм є. 

Цього року насправді хочемо ще більше відкрити можливостей для дітей, і ті діти, які пройдуть до довгого переліку 15 учасників, зможуть взяти участь в так званій нашій літній "зірковій" школі. Це буде кілька днів занять із музичними професіоналами, викладачами, хореографами, щоб дійсно поринути в світ творчості, в світ музики, в світ креативу, розвинути творчі навички, удосконалити їх, поспілкуватися із людьми, з якими завжди мріяли поспілкуватися, багато буде цікавих представників нашої музичної сфери, щоб діти дійсно відчули радість дитинства, творчості, музики, бо розуміємо, наскільки складно, особливо дітям зараз в час війни в принципі жити, а творити — так тим паче.

Але все ж не обов'язково звертатися за репертуаром до Суспільного? Якщо все-таки у дитини є якась власна пісня, вона ж може її представити на конкурс? 

Так, якщо є власна пісня, її також можна буде відправити разом із заявкою, тобто із відеовиконанням будь-яких популярних двох пісень, які обирає учасник, і тоді вже команди на чолі з музичною продюсеркою, якщо учасник пройде до фіналу, прослухає цю композицію і або порадить, як її можна удосконалити, допрацювати так, щоб вона зазвучала якнайкраще, або допоможе написати іншу пісню. Тобто свій матеріал, звісно, можна також представити до уваги.

До 3 липня приймаються заявки, наприкінці липня "зіркова" школа, фінал Нацвідбору у вересні, міжнародний конкурс — 16 листопада

Коли відбудуться різні етапи відбору і основний конкурс — фінальний. І в якій країні він буде відбуватися?

Цього року до 3 липня ми приймаємо заявки, потім у третій декаді, тобто наприкінці липня, відбуватиметься "зіркова" школа вже за участі довгого переліку учасників. Тоді будемо готуватися до фіналу, який плануємо цього року провести у вересні. Під час цього фіналу вже журі і глядачі оберуть нашого представника, чи представницю, чи можливо представників, якщо це гурт, бо гурти теж можуть брати участь у Національному відборі. І тоді готуватимемося вже до міжнародного конкурсу — звісно, Суспільне підтримає у підготовці. І сам міжнародний фінал цього року відбудеться 16 листопада у місті Мадрид в Іспанії. 

Розкажіть про склад журі, хто відбиратиме учасників на початковому етапі?

На початковому етапі зараз якраз формується команда, яка очолюється Світланою Тарабаровою. Будуть ще імена, які представимо буквально незабаром — це та команда, яка буде працювати вже у "зірковій" школі. Буде експертна рада — три представники музичної індустрії, які зможуть проконсультувати, надати цінний досвід і інформацію вже під час занять в "зірковій" школі. Склад журі фіналу — це буде знову три експерти музичної сфери України, їх представимо вже ближче до фіналу.

Які основні критерії відбору? На що будуть звертати увагу члени журі, окрім самого вокалу і самої пісні, щоб вона вкладалася в формат Євробачення?

Дуже важливий артистизм, подача, вміння донести меседж пісні. Нам дуже хочеться — і відповідно до правил — просимо надати дві пісні різного жанру. Тобто можливо одна більш лірична, інша більш рухлива, щоб показати і діапазон голосу, і вміння працювати із різними жанрами, щоб можна було визначити, що найбільш природне і близьке кожному виконавцю — це вже буде корисно потім на наступному етапі написання пісні. Важливе бажання взяти участь, бажання творити — воно зразу відчувається, адже камера передає внутрішнє налаштування максимально показати весь свій потенціал творчий на камеру і цього буде достатньо, щоб Світлана Тарабарова і команда, яка буде працювати із заявками, відчула, що дійсно є бажання і потенціал творити, писати і потенційно можливо навіть представити на міжнародному конкурсі нашу країну в листопаді.

Гасло цього року — "Мрій сміливо". Основне від учасників — бажання, талант і мрія

Наскільки важливо для маленьких учасників Євробачення мати свою команду? Маю на увазі і родину, і тих, хто їх буде готувати ще до цієї "зіркової" школи? Наскільки важливо мати таку підтримку?

Батьки — це основна підтримка, яка важлива на кожному етапі життя дитини. Все, що стосується іншої команди — тут все залежить від ситуації. З нашого боку будуть всі необхідні професіонали з кожної сфери, тому з усім допоможемо, підтримаємо, навчимо. Не обов'язково мати якісь додаткові ресурси. Основне — це бажання, талант і мрія. В нас гасло цього року — "Мрій сміливо", тому важливо мріяти, прагнути, творити, а з всім іншим підтримаємо і допоможемо. 

Розкажіть докладніше про "зіркову" школу… 

Це нововведення цьогорічного Національного відбору. Раніше у нас не було саме "зіркової" школи, були лише прослуховування. Тобто діти збиралися разом, проходили свої прослуховування, виконували пісню і вже за результатами прослуховування визначався список фіналістів. Цього року ми хочемо, щоб учасники отримали більше цінного досвіду для себе, щоб, окрім того, що їх почують, вони могли навчитись, поспілкуватися, завести цінні знайомства, попрацювати і отримати поради від фахівців щодо виконання, подачі і роботи на сцені, отримати психологічну підтримку. Адже розуміємо, що вона теж зараз дуже важлива для дітей і для творчості. Тому це те нововведення, яким ми хочемо підтримати дітей і дитячу творчість в час війни.

Щороку ми отримуємо все більше і більше заявок

Які тенденції ви спостерігаєте щодо активності самИх маленьких виконавців, як потенційних учасників? Наскільки більше чи менше подається заявок? Наскільки цей конкурс взагалі в дитячому середовищі цінується і до нього прагнуть маленькі виконавці?

Насправді щороку ми отримуємо все більше і більше заявок. І нас це не може не тішити. І для цього ми і спрощуємо умови участі, щоб не складно було підготуватися, а практично кожна дитина, незалежно від того, де вона живе, в якій частині України, в яких обставинах, могла податись і взяти участь. Ми бачимо, наскільки талановитими є українські діти. Минулого року ми вперше відмовилися, принаймні частково, від вимоги, щоб була авторська пісня, і вже більше дітей взяли участь. І насправді переможницею Національного відбору та представницею України на дитячому Євробаченні була Анастасія Димид, в якої не було власної пісні. Дівчинка з Івано-Франківщини, яка подала пісні, які вміє і любить виконувати, зрештою перемогла, пісню для неї написали, вона дійсно звучала на всю Європу і сподобалася. Тому ми вирішили ще більше піти в цьому напрямку, ще більше відкрити можливості для дітей з різних куточків України, бо розуміємо, що написати пісню насправді для міжнародного конкурсу — це не просте завдання, бо потрібно розуміти тенденції музичні, потрібно розуміти особливості цього конкурсу, що спрацьовує, що більше подобається саме європейській аудиторії — тут потрібна експертиза. Оцією експертизою ми готові допомогти. В нас є для цього професіонали музичної сфери України. А от той талант, самородки — це те, що ми шукаємо, тому що без цього неможливо, це основа. Тому шукаємо, сподіваємося, що слухачі нас чують і або вони, або їхні діти чи знайомі зацікавляться і подадуться. 

Чи відстежуєте ви, чим зараз займається Анастасія Димид? І, зрештою, всі ті діти, яких ви раніше представляли від України на Євробаченні?

Безумовно, у нас це родина Євробачення, як ми називаємо, тому діти, які потрапляють в нашу родину, в ній і залишаються — ми не припиняємо нашу співпрацю на міжнародному фіналі, завжди її продовжуємо і запрошуємо в наші наступні проєкти. В Насті вийшла нова пісня нещодавно, вона записала і кліп на неї. Настя бере активну участь у концертах, благодійних заходах, вже чимало коштів зібрала на потреби ЗСУ, підтримку нашої країни в боротьбі за свободу, дуже активно творить, завжди долучається, і в цьому нашому проєкті, цьогорічному сезоні вона також буде — без неї не обійдеться. Так само, як і наші попередні випускники — всі продовжують займатися музикою, випускати нові пісні, всі продовжують творити. Ми насправді залишаємось завжди на зв'язку і запрошуємо у наші проєкти та підтримуємо усім, чим можемо. Дуже важливо стимулювати дитячу творчість, особливо зараз, в такий час.

Вікові особливості мають значення

Діти налаштовані на те, щоб виграти у цьому конкурсі, але не завжди досягається найвищої нагороди. Чи є в команді Суспільного психолог? 

Так, це дійсно важливий аспект, ми розуміємо це і цього року ще більше поглибимо роботу в цьому напрямку. Ми зараз якраз ведемо активне спілкування із організаціями, які займаються психологічною підтримкою дітей, будемо долучати їх до співпраці, будуть окремі активності, пов'язані із психологічною підтримкою дітей, як працювати і в колективі, і окремо, як діяти і продовжувати творити в час війни, як батькам працювати із дітьми і на які психологічні особливості звертати увагу, як працювати в різних обставинах: і повітряних тривог, і стресів, і складних обставин через війну. Це один із тих напрямків, які ми обрали для себе цього року пріоритетними, тому, окрім роботи саме над творчою, конкурсною частиною обов'язково буде елемент ментального здоров'я, як той, на який ми будемо робити акцент в цьому сезоні.

Наскільки досвід підготовки дитячого і дорослого Євробачення для вас є різним?

Насправді у всіх конкурсах є багато схожого, тому що етапи приблизно такі ж і ми завжди починаємо з організації Національного відбору, потім готуємо нашого міжнародного учасника, беремо участь у конкурсі. Але, звичайно, вікові особливості мають значення. З точки зору дітей для нас основний акцент, на відміну від дорослого, де ми вже працюємо з артистами, які творять самі музику, з дітьми нам важливо допомагати їм творити, допомагати їм розвиватися. Якщо дорослий конкурс — це вже кожен показує, що у нього є готове, і тут вже Україна обирає, що з того найбільш актуальне саме сьогодні, то на дитячому конкурсі в нас більше завдання розвинути кожен талант, допомогти йому по новому засяяти, розвиватися, підтримати, написати те, чого ще немає, щоб вже тоді Україна могла обрати. Тому дещо різні цілі з огляду на те, що зовсім різні вікові категорії і по-різному вони сприймають творчість і працюють в принципі в музиці з огляду на вік. В нас були випадки, коли випускники дитячого Євробачення брали участь в Національному відборі на доросле Євробачення.