Блокування польського кордону на вартість пального в Україні не впливає, крім скрапленого газу — Куюн

Блокування польського кордону на вартість пального в Україні не впливає, крім скрапленого газу — Куюн

Блокування польськими фермерами кордону на вартість пального в Україні поки що не впливає, крім скрапленого газу, зазначив в ефірі Українського Радіо директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн. 30% імпорту скрапленого газу надходить саме із Польщі. Скраплений газ їде до нас автотранспортом, адже його важко поставити на залізничні колії через технічні умови. Натомість "по бензину і дизелю ми нічого не відчули". По-перше, із самої Польщі ми беремо їх відносно небагато. По-друге, великий обсяг з польського напрямку прибуває в Україну залізницею. І блокада автошляхів на кордоні не торкнулася цих постачань. Хоча насторожують заяви про ймовірну блокаду в Польщі залізниці, додає експерт. Щоправда на сьогодні жодного блокування поляками саме залізниці немає. 

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Ілюстративне фото УНІАН

"По бензину і дизелю ми нічого не відчули"

Проблеми на польському кордоні на вартості пального поки що ніяк не позначаються, на відміну від скрапленого газу, якого йде в Україну з Польщі 30% імпорту, констатує Сергій Куюн. "Скраплений газ їде до нас саме автотранспортом, адже його важко поставити на залізничні колії через технічні умови: не обладнані польські термінали тощо. Саме через це ми дуже залежні. І восени ми потерпали від дефіциту цього газу, тому що 30% імпорту висмикнули в один момент", – каже експерт. 

Натомість по бензину і дизелю немає такої залежності, додає Сергій Куюн. 

"По-перше, із самої Польщі ми беремо їх небагато, порівняно у відсотках. 

По-друге, великий обсяг з цього напрямку їде у залізничних вагонах. Відповідно ця блокада автомобільних шляхів не торкнулася цих постачань. Тож, ми нічого і не відчули. Теж саме відбувається і сьогодні, хоча, звісно, насторожують заяви про ймовірну блокаду залізниці. Щодня ми спілкуємося з учасниками ринку, з імпортерами, вони кажуть про те, що "все працює, відвантаження йдуть за планом, і ніхто з польської сторони не передбачає якихось проблем".

Різниця у ціні бензину і дизелю

Також Сергій Куюн відповів на запитання: колись цінова різниця між бензином і дизелем була відчутною, зараз цієї цінової різниці немає. Що буде далі? "Мені завжди була незрозуміла увага до цього питання. Насправді все залежить від оподаткування. Які податки, такою буде і пропорція бензин-дизель. В Європі багато країн, де дизель стандартно дорожчий за бензин. І там це абсолютно не є новиною. У нас теж був період, коли при певних ставках оподаткування дизель ставав дешевшим за бензин. Тому я думаю, що великої різниці не буде. Вони будуть в більш-менш одній ціновій категорії. Не думаю, що сильно щось зміниться", – прогнозує директор "Консалтингової групи А-95".

Сергій Куюн. Фото: ФБ-сторінка Сергія Куюна

Сергій Куюн додає: "Коли я бачу в своїй стрічні новин, що хтось прогнозує ціни на паливо на рік, то навіть не переглядаю. Тому що зробити такий прогноз неможливо. 2022 і 2023 роки довели, що неможливо прогнозувати ціни на нафту. Бо цей ринок непередбачуваний. Подивіться, скільки зараз конфліктів – війна в Україні, війна в Ізраїлі. Зараз маємо новий виклик – це обстріли хуситами у Червоному морі торговельних кораблів. Відповідно, і нафтові танкери починають оминати Суец, оминають всю Африку. Це дуже підвищує ціну на транспортування. А хто міг це передбачити? Ніхто. Нас лякали у вересні минулого року ціною 150 доларів за барель. Що ми бачимо через три місяці? 75-80 доларів за барель. Дуже важко передбачити, що і як буде відбуватися", – зауважує експерт.

За пів року побудували нову систему, ще надійнішу

А стосовно ситуації із забезпеченням України паливом у розпал розв'язаної Росією повномасштабної війни Сергій Куюн відзначає побудову нової диверсифікованої системи постачання, коли у нас працює і залізниця, і відпрацьований механізм перевантаження вантажів на кордоні. "Адже у нас різна ширина колії з європейцями. Треба переставляти або переливати з європейських вагонів в українські. Спочатку це була проблема, зараз ми бачимо, що вона вирішена повністю. Також у нас сформований парк бензовозів. З 2021 року він зріс у 4 рази. Це понад 6000 машин. Пального, насамперед дизелю, дуже багато на ринку саме завдяки цій армії бензовозів. Дійсно, це наша велика економічна перемога у цій війні, коли ми, втративши 100% джерел постачання нафтопродуктів, за пів року побудували нову систему, ще надійнішу", – відзначає Сергій Куюн.

Останні новини
Промінь рекомендує: Problema з треком "99"
Промінь рекомендує: Problema з треком "99"
Баланс між атомною, тепловою, гідроенергією й іншими формами генерації – експерти про енегетику майбутнього
Баланс між атомною, тепловою, гідроенергією й іншими формами генерації – експерти про енегетику майбутнього
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ―  посол ЄС в Україні  про вступ України в ЄС
"Сподіваюся, що переговори почнуться в червні" ― посол ЄС в Україні про вступ України в ЄС
Гривневі депозити користуються попитом – економіст Самойлюк
Гривневі депозити користуються попитом – економіст Самойлюк
Мить перед розлукою: Kalush, Balsam та Adam спільно видали сингл "Останній раз"
Мить перед розлукою: Kalush, Balsam та Adam спільно видали сингл "Останній раз"
Новини по темі
Картопля до 30 грн, цибуля, морква, яйця подешевшали, м'ясо дорожчатиме. Експерт про ціни
Треба, щоб всі платили за одиницю енергії однаковий податок – Куюн про акцизи на пальне
На ціни в Україні блокування польського кордону радикально не вплинуло — Непран
Що знати студентам-чоловікам при перетині кордону — Держприкордонслужба України
"Менш активна торгівля, проте без повного ембарго": Желіховський та Мялик про домовленості України та Польщі