Tery та Libenson: Наші плани дуже амбітні

Tery та Libenson: Наші плани дуже амбітні

Tery — нове перспективне ім’я на українській поп-сцені. Співаку лише сімнадцять років, але він упродовж року видав два повноформатні альбоми. Такого результату не було б, якби за спиною юного артиста не стояв досвідчений саундпродюсер Владом Libenson. Tery і Libenson презентували новий альбом "Теплий сніг" в ефірі шоу "Вікенд нової музики" на Радіо Промінь і розповіли Ксенії Івась про природу творчої продуктивності, важливість росту й трансформації для кожного артиста, а також про свої амбітні плани на майбутнє.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Фото: Пресслужба Tery

Хочеться чогось одразу і побільше — і це нормально. Хочеться швидко розвиватися — прямо в геометричній прогресії

Tery, привіт! Як настрій, де ти зараз? 

Tery: Привіт, все супер. Я зараз із сім'єю в Штатах, у Нью-Йорку. 

3 вересня на стрімінгах з’явився альбом Tery "Теплий сніг". Що означає його назва? 

Tery: Це фраза, яку я прочитав у субтитрах з перекладу серіалу "Сліпота". Мені просто сподобалась фраза — "на дотик він був, як теплий сніг". А ми якраз думали тоді над назвою альбому, і мені це здалося близьким. Ще щось таке і холодне, і м’яке, і тепле, і схоже на мою музику. 

Дивний фразеологізм. Ми приєднуємо до нашої розмови продюсера Влада Libenson’а. Привіт, Владе! Як ви обирали пісні для альбому? Чи всі напрацювання стали піснями? 

Libenson: Точно не всі. На слух відбирали і дивилися на загальну концепцію альбому. Чи вписується воно в той матеріал і в той звук, який є вже є. Цей альбом виглядає як перехідний етап Тараса (справжнє ім’я Tery — Тарас Гудзь — прим. ред.) з юнака в майбутнього чоловіка. Він підіймає усі тези, які сидять у нього в голові і які його турбують. Тому перший трек і називається "Акварель моїх турбот". 

Tery, а які історії ти розповідаєш у альбомі? 

Tery: Просто якісь переживання через стосунки з дівчиною. Про ситуації в моїй родині. 

Хто долучився до створення лонгплею? 

Libenson: З артистів на фітах там є Krechet, elarm та Макс Пташник. Є я на фіті. Трек "Не знайду", який ми готували на "Євробачення", зводив Євген з Level Sound. Krechet допомагав нам із треком "Музика". Він також співавтор тексту і музики. Плюс наш друг Нікіта Алдангаров допоміг нам із гітарами. Ну і сам Тарас багато чого писав на цьому лонгплеї. 

Це вже другий альбом. Чим він відрізняється від дебютного "Чи я роблю щось не те?"

Tery: Другий альбом більш дорослий, він якісніший. Вчора його переслуховував — навіть я відчуваю ріст. Щодо тем, то по суті, основна частина більшості пісень залишилася подібною. 


Фото: Сергій Галушка, Радіо Промінь

Була ідея робити якісне R&B українською мовою, трушне та кайфове

Якось Tery нам розповів, що саме ти, Владе, розгледів в ньому потенціал і запросив до співпраці. Чому так пощастило Tery? 

Libenson: Дуже складне питання. Була ідея — хотілося зробити якісне R&B українською мовою, трушне та кайфове. Моя дівчина Надія знайшла Тараса в ТікТоці, і побачила, що він робить кавери. Я йому написав, ми познайомилися, і виявилося, що він також хоче робити таку ж саму музику, як і я. Ми почали накидувати ідеї, демки. Вже після цього ми підписалися і почали працювати пліч-о-пліч. 

Це було давно? 

Libenson: Познайомилися ми восени 2021 року. 

Tery дуже молодий артист. Скільки років йому тоді було? 

Libenson: 15. І він тоді приїхав до Києва зі своїми братанами. В нього є старший і молодший брат — вони його підтримують. 

А що потрібно продюсеру для того, щоб знайти свого артиста? Є якісь критерії? Як це взагалі відбувається? 

Libenson: Потрібно відчувати сцену. Відчувати моду, стиль. Потрібно розуміння, що ти хочеш зробити, до того як ти знайдеш артиста. Спочатку я захотів зробити якісне R&B, і потім знайшовся Тарас. 

Tery, а як артисту треба підходити до вибору продюсера? 

Tery: Я не знаю, що порадити, я його не обирав. Це звучить смішно, але це як фраза з "Форсажу" — "не гонщик обирає машину, а машина гонщика". Владик просто мене знайшов, в мене не було іншого вибору продюсера. І це найкращий вибір. Я просто везучий. Будьте везучими. 

Ну от ви зустрілися, зрозуміли, що будете разом працювати. Як потім будувати стосунки? 

Libenson: Прозоро, відверто. На довірі. 

Tery: Це такі ж стосунки. Просто людські стосунки. Я навіть не пам’ятаю, як ми з Владом почали дружити. В нас давно не просто робочі стосунки. Ми насправді дружимо, я його дуже поважаю. Я вдячний за все, що він для мене робить, і вдячний за те, що він є у моєму житті. 

Можливо, є люди, які спілкуються з продюсером чисто по роботі — я так не вмію. Людина, яка допомагає мені в музиці, не може бути просто будь-якою людиною. Це має бути близька людина, яку я відчуваю, яку я знаю і з якою я можу проводити час поза музикою. Завжди будуйте дружні стосунки один з одним. Як мінімум, все буде робитися веселіше і простіше. 

Ну чекайте, у вас є контракт? 

Libenson: Так, у нас є контракт.

Наскільки він деталізований? 

Libenson: Дуже деталізований. 

Якщо Tery стане суперпопулярним, хто стане багатшим — продюсер чи артист? 

Libenson: Я не стану багатше. Усі майбутні прибутки у нас з Тарасом будуть ділитися навпіл, а коли він буде зростати, мій відсоток буде ставати менше. Я хочу, аби Тарас навчався робити у майбутньому все сам. Якщо він буде більше задіяний у всіх своїх процесах — у мене будуть з’являтися інші артисти. 


Фото: Пресслужба Tery 

Не круто бути лідером і казати — ось ти зроби так, а ти заграй так, бо я так хочу! Круто робити все разом

Зараз у Tery є два альбоми. А чи є жива команда? Виступати під мінус зовсім не та енергетика. 

Libenson: Живої команди поки що немає, тому що поки що немає виступів, немає концертів. Разові виступи були у Києві. Це були мінімальні благодійні івенти. Він виступав просто зі мною під мінуси. 

А якби ви розглядали виступи з командою — яка то мала б бути команда? Однодумці? Сесійні музиканти? 

Libenson: Думаю, треба почати з сесійних, і якщо вийде, переходити на щось більш детальне. 

Але команда — це людські взаємини. Чи готовий бути Tery лідером в них? 

Libenson: Я думаю, що ні. Якщо до цього дійде, все буде керуватися мною. Йому тільки 17, і це помітно. Але в майбутньому в нього все буде добре. Я його до цього готую. 

Tery: Коли ми робили студійні сесії, де працювало декілька людей, найчастіше останнє слово залишалось за мною. Це ж моя пісня і я там вирішував усе. Проте я вважаю, що нереально класно прислухатися абсолютно до всіх, хто з тобою працює. Це різні люди, з різним баченням музики, смаків у музиці — і це класно, коли ми всі разом шукаємо спільне рішення. Коли кожен доводить свою точку зору. 

Як на мене, саме в таких розмовах народжується щось нереально круте та особливе. Не так важливо бути лідером і казати — ось ти зроби так, а ти заграй так, бо я так хочу! Ні, це не круто! Круто робити все разом. А якщо треба щось підфіналити — то я готовий. 

Я стараюся, я росту і вірю, що яка буде праця, таким буде і результат. Чим швидше зроблю, то скоріше зберу тисячні зали

Одна справа зібрати живий склад музикантів. А як створити шоу? Що для цього потрібно? Інвестиції чи лише креатив? 

Libenson: Перший тур потрібно відкатати з мінімальними затратами. І розуміти, що наступного разу людей буде більше. Підготувати новий матеріал. Я так розумію, що концертні менеджери дивляться на результати продажу квитків у кожному місті. 

Саме про бюджет. Чиї гроші ви будете витрачати? Чи достатньо вже заробили на стрімінгах, щоб створювати шоу? 

Libenson: Грошей ми ще не заробили. Лейбл багато вкладає в промо минулого альбому. Але, думаю, скоро почнемо заробляти з дистрибуції. 

Наскільки амбітними є ваші плани?Достатньо вам лишатися в теперішній ніші чи хочете збирати вже тисячні зали? 

Tery: Я не знаю, як зараз можна планувати. Звісно, мої плани дуже амбітні. Мені, як і усім, хочеться чогось одразу і побільше — і це нормально. Мені дуже хочеться швидко розвиватися — прямо в геометричній прогресії. Звісно, хочеться збирати тисячні зали. Але чи можна назвати це планами? Я б це назвав бажанням, до якого треба ще дорости. Я стараюся, я росту і вірю, що яка буде праця, таким буде і результат. Чим швидше зроблю, то скоріше зберу тисячні зали. Чи стадіон — вау! 

Libenson: Мені не достатньо. Я вважаю, що артист повинен вміти в потрібний час трансформуватися у щось більше. Наприклад, The Weeknd. Він робив круті альбоми, а виходить його "Starboy", і там вже R&B, мабуть, відсотків 20. І це дуже крутий альбом. Тобто The Weeknd став зіркою не тому, що робив R&B раз за разом. Він завжди додає щось нове, і виходить комерційно вигідний продукт. Ви знаєте, що він став №1 на Spotify і здобув 100 мільйонів слухачів. 

Редакторки текстової версії — Світлана Берестовська і Міла Кравчук

Підписуйтеся на подкаст "Вікенд Нової Музики" на найбільших подкаст-платформах, щоб першими дізнаватися про найяскравіші музичні новинки від українських артистів.