Ситуація з бензином: експерт спрогнозував, коли вдасться послабити дефіцит пального

Ситуація з бензином: експерт спрогнозував, коли вдасться послабити дефіцит пального

Ситуація з бензином залишається складною. На заправках величезні черги. Одні АЗС продають виключно в тому випадку, якщо забронювали бензин попередньо, а інші — по 10-20 літрів за готівку та без чеків. Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн и ефірі спільного телемарафону спрогнозував, коли ситуація з пальним може стабілізуватися.

0:00 0:00
10
1x
Ведучі:
    • Лідія Станіцька

Коли бензин з'явиться у достатній кількості 

Ситуація досить складна. Це було зрозуміло ще декілька тижнів тому. Тому подолати це буде важко і практично неможливо. Проблема навіть не в Україні, а в тому, що ми не можемо привезти те пальне, яке вже купили в Європі. Українські компанії законтрактували великі обсяги, які зараз лежать в портах і на нафтопереробних заводах Європи, адже немає транспорту для того, щоб перевезти пальне в Україну. І це питання, яке швидко, на жаль, не можна вирішити. 

Я думаю, що десь до кінця травня цей дефіцит ми зможемо трішки послабити. Обмеження все одно збережуться, тобто не буде абсолютно вільний продаж. Але хоча б ці обмеження будуть не 5-10 літрів, а 20-30 літрів в один бак. І це буде вже набагато краща ситуація. Але стояти в чергах автомобілістам ще доведеться протягом 2-3 тижнів. 

Про 70 тисяч тонн бензину та 40 тисяч тонн дизелю від уряду

Якщо говорити загалом, то 40 тисяч дизпального — не так багато. Але на сьогодні будь-який обсяг допоможе ситуації, піде в ринок і дозволить трохи знизити градус цього напруження. Для бензину це досить досить суттєвий обсяг. Проте його теж треба привезти. Тобто уряд, дійсно, зробив велику роботу, знайшов ці резерви, звернувся до закордонних партнерів, і це правильно. Але все одно його треба доставити, і це знову час. Відповідно цей обсяг не буде в один момент, а надходитиме поступово. Відтак це потроху буде долати той дефіцит, який є.  

Про реальну ціну на пальне 

Наразі ми бачимо спекуляцію на дефіциті. Уряд хоч і не відмовився від держрегулювання, але відкоригував формулу розрахунку граничних цін, заклав туди всі логістичні складові, але і там зберігається досить гарна економіка для роздрібних мереж. Відповідно все, що вище — це спекуляція і намагання заробити надприбуток. 

Ті ціни, які встановлює уряд, абсолютно ринкові і дозволяють всім нормально працювати. Навіть тим, хто закуповує найдорожчі партії пального. Водночас я розумію, чому уряд не відміняє держрегулювання. Тому що ціна злетить, як це зараз відбувається на деяких станціях, де до 70 гривень за літр, але продукту від того більше не стане. Відтак це чиста спекуляція, і це зростання цін не вирішить жодну проблему. Тому те, що держрегулювання є — це повністю виправдано у поточній ситуації. 

Зазначимо, 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин і дизельне паливо на 40-43%.

Фото: pexels.com