Бути модним чи свідомим: fashion індустрія - нова загроза для світу?

Бути модним чи свідомим: fashion індустрія - нова загроза для світу?

Оновлення гардеробу шкодить планеті. Індустрія моди – 2-й забруднювач планети після нафтової промисловості. Чи справді люди стали купувати аж так багато одягу, ніж 10-20 років тому? І в чому тут причина? В ефірі Українського радіо розповіла консультант з sustainable & ethic wardrobe, волонтер всесвітнього руху "Fashion Revolution" и спікер всеукраїнської екологічно-освітньої платформи "Зелена Школа" Олена Красноперова.

Все пов’язано з економічними чинниками – відкриттям кордонів, і з тим, що люди психологічно почали собі дозволяти більше, вважає Олена Красноперова: "Масмаркет дав умови багатого вибору, люди побачили, що можна купувати різноманітні речі, і – звичайно гардероби збільшились".

Що ж так забруднює навколишнє середовище? "По-перше, це – саме виробництво. Тому що фарбування тканин, шкіри дуже забруднює навколишнє середовище, воду, землю. Потім – ми всі знаємо, що виробництво – не  екологічне, і там затребувані люди, як діти, наприклад, в не дуже розвинених країнах.  Ці фактори також не сприяють покращенню екології", - каже експертка.

Олена Красноперова радить споживачам вимагати і очікувати від кожної речі більшого -  щоб вона була більш якісною. "Не тільки личила, але й мала б матеріал більш натуральний або біорозкладний. Потім – купувати більш якісні речі, які можна довго носити – щоб це була не одноразова річ, яку, наприклад, вже після першого прання ми не маємо змоги використовувати". 

Що ж до трендів, в гардеробі середньостатистичного, здорового громадянина має бути "трендових" речей не більше 10-15%, каже Олена Красноперова. Тому, можна собі дозволити одну-дві, три речі в рік.  Це – нормально і нічого поганого в цьому немає. В Україні є екологічні, етично спрямовані бренди. "За останні два-три роки цих брендів збільшилось. Якщо раніше їх було знайти дуже важко, то зараз вони продаються вже навіть в ЦУМі. Це досить доступно, цікаво і їх можна носити, а не просто роздивлятись.

Також є речі, у виробництві яких використовується ресайклінг чи апсайклінг.  "Ресайклінг, це – коли повторно використовується матеріал. Наприклад, є такий бренд, який використовує для своїх купальників матеріал, що виготовлений з переробленого пластику, з перероблених волокон.   А Апсайклінг – це річ перероблена в іншу, або – модифікована. Наприклад, Апсайклінг-шафи – Ви можете її перефарбувати, розмалювати, полагодити ручки і т.д.  Або Апсайклінг брюк – Ви можете зробити з них шорти або сумку". 

У світі все більше з’являється речей з  перероблених матеріалів:  "І зараз можна здати в великих торгових центрах якісь речі на переробку. Як це насправді – ми не знаємо, тому що є декілька скандальних репортажів, де великі бренди були схоплені, коли вони спалювали здані речі. Але – факт, що частину вони переробляють". 

Як правило, каже експертка, непродані колекції магазини спалюють, або це – просто сміттєзвалища. "Кожного року сміттєзвалища збільшуються на 3 мільярди тон. Переробка одягу складає десь 40%". Такі дані, зауважує вона, були до локдауну. 

На думку Олени Красноперової,  шопінг має бути усвідомленим: "Треба задуматись: "Що мені потрібно насправді?" і "Чи використовую я те, що купую на 100%?".

Фото: instagram.com/modernvintagemovement

Останні новини
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
Новини по темі
Війна додала світовій моді колір нашого прапора
Вага культури має бути не меншою, ніж вага МВС – Олександр Ткаченко про значення креативних індустрій для України
Завдяки кризам можна побачити новаторів: дизайнерка про вплив Covid-19 на моду
Мода 90-х: як змінювався стиль і самоусвідомлення пострадянської людини?
Як карантин вплинув на світ моди та стиль українців?