Лига: скасування "Книги скарг і пропозицій" ─ це злочин щодо українського споживача

Лига: скасування "Книги скарг і пропозицій" ─ це злочин щодо українського споживача

Скасування "Книги скарг і пропозицій" ─ це злочин щодо українського споживача, переконаний співробітник Інституту економіко-правових досліджень НАН України, член правління ГО "Новий день України" Андрій Лига. Про це він повідомив в ефірі Українського радіо в програмі "Ранковий формат".

Ведучий:

Владислав Красніцький

"Я вважаю, що скасування "Книги скарг і пропозицій" було неправильним рішенням. Крім того, скасування "Книги скарг і пропозицій", на думку громадських організацій споживачів, є взагалі злочином, який влада здійснила щодо українського споживача, а головне ─ український споживач був позбавлений єдиного законодавчого механізму,описаного в Україні, реалізації права споживача бути почутим", ─ зазначив Андрій Лига.

Андрій Лига зауважив, що раніше український споживач міг відразу звернутися до суб’єкта господарювання, і добросовісний бізнес звертав на це увагу.

"Раніше український споживач міг відразу звернутися до суб’єкта господарювання. Була чітко прописана амплітуда, як мала вестися "Книга скарг і пропозицій". Якщо цієї амплітуди суб’єкт господарювання не дотримувався, тим самим він демонстрував, що він  неналежним чином працює зі своїм споживачем, що він не належить до недобросовісного бізнесу. Добросовісний бізнес працював з "Книгою скарг і пропозицій", ─ прокоментував він.

Крім того, Лига додав, що "Книга скарг і пропозицій" була важливим засобом фіксації факту порушення.

"Книга скарг і пропозицій" була важливим засобом фіксації факту порушення. Особливо це важливо у випадках, які стосуються спорів, що не мають матеріального підтвердження, адже не завжди ми маємо куплений неякісний товар. Це може бути, наприклад, відмова надати послугу. Це може бути ситуація, коли споживача позбавили права розрахуватися платіжною карткою", ─  сказав він.

Нагадаємо, 6 березня Кабінет міністрів України ухвалив рішення скасувати обов’язковий норматив щодо ведення підприємствами "Книги скарг і пропозицій" споживачів.

Зазначається, що в уряді очікують, що скасування необхідності ведення "Книги скарг і пропозицій" дозволить бізнесу щороку економити до 125 мільйонів гривень.

Прослухати повну версію.

Фото ─ pexels.com