Катя Гапочка: "Через співпрацю з театром зʼявився кіношний погляд на музику"

Катя Гапочка: "Через співпрацю з театром зʼявився кіношний погляд на музику"

З початком повномасштабного вторгнення фронтвумен гурту Гапочка, Катя, була змушена виїхати з України. Нині артистка живе й працює в Чехії, де співає в хорі  в одному з театрів у Празі. Попри відстань від рідного дому, виконавиця не припиняє творчої діяльності: гастролює Європою та випускає нові пісні. Серед них і новий максісингл "Танцювати / Спати"  — об'єднані спільною мелодією дві пісні, в які закладено різні настрої та сенси.

Історію створення максісинглу "Танцювати / Спати"  фронтвумен гурту Гапочка розповіла в ефірі шоу "Вікенд нової музики" ведучій Ксенії Івась.

0:00 0:00
10
1x

Фото: Фейсбук-сторінка гурту Гапочка

"Танцювати / Спати" зовсім не про "танцювати", а про те, що ти перебуваєш на танцмайданчику життя і не можеш зупинятися, бо маєш рухатися далі

Сьогодні в нашому шоу ти презентуєш максісингл "Танцювати / Спати". Розкажи про його створення та як виникла ідея створити пісні з однаковими мелодіями, але різним наповненням?

Все почалося з пісні "Спати" — вона була написана першою і мала ліричний настрій. Потім я написала зовсім інше аранжування, але ця мелодія теж підходила. Це було до повномасштабного вторгнення і воно все лежало у мене в столі. Потім почалося повномасштабне вторгнення і було не до цього. Через рік я відкрила всі свої записи та проєкти й зрозуміла, що треба щось зробити з цим. У той момент мене настільки переповнювали емоції й мені здалося, що з цієї однієї мелодії може бути дві пісні. Одна з них має танцювати. Я собі уявила такий образ, що через цей танець я ніби витанцьовую всі емоції, які мене переповнюють. Це істеричний танець, через який я хочу це все з себе витягнути. Потім ми почали працювати та зробили дві абсолютно протилежні за настроєм і текстом пісні. До цього образу додався ще образ інь-янь  — чоловіче та жіноче. Ось так ця ідея й пішла у світ.

А як і де відбувався сам запис, хто тобі допомагав зі зведенням? 

Працювали ми на двох студіях  — записували музику і вокал у Празі та в Києві. Також Олег Пашковський (клавішник і піаніст) нам прописував скрипки, а басист Олексій Руденко, який з нами й раніше працював, записав нам бас. Над зведенням максісинглу працював Антон Іларіонович, який зводив нашу пісню "Необхідна".

Якщо подивитись на тривалість пісень, то "Танцювати" на 4 секунди довша, ніж "Спати". Це випадковість чи концептуальна відмінність?

Це випадковість. У пісні Танцювати є оцей "вдих-видих", він мав би входити в пісню "Спати". Тобто, ти видихаєш і з експресивного танцю ніби намагаєшся потрапити в цей релакс, коли ти хочеш розслабитись після всього напруження і відпустити себе в інший стан. Але ми зрозуміли, що на стримінгових платформах цього зробити не вдасться, тому окремо ці дві пісні відрізняються в тривалості на 4 секунди.

Мені здається, через те, що я зараз співпрацюю з театром, в пісню "Спати" мені хотілося додати якогось такого кіношного погляду — як ця пісня могла б звучати в кіно. Якщо, наприклад, вимкнути вокал і просто послухати аранжування, почути всі музичні ходи,  — вони ніби занурюють тебе у світ візуалу. Це вплинуло на мене і мені хотілось передати цю емоцію, дістати її з себе і, можливо, допомогти зробити це іншим. Тобто, це зовсім не про "танцювати", а про те, що ти перебуваєш на танцмайданчику життя і не можеш зупинятися, бо маєш рухатися далі — в цьому й була ідея "вдиху-видиху".

Ви вже доволі довго в Європі, даєте благодійні виступи в різних містах. Хто приходить на ваші концерти і як змінилась ваша аудиторія?

Здебільшого на виступи гурту Гапочка приходять українці, чехи (тому що я в Празі). У 2022 році ми їздили містами Чехії і виступали на розігріві в одного дуже відомого чеського гурту. Ще ми були в Берліні. Здебільшого це наша публіка, вона якось міксується з чехами, яких я тут знайшла в театрі.
 

Редакторка текстової версії — Олена Кірста

Відеоверсії ексклюзивних інтерв'ю з артистами дивіться на офіційному YouTube-каналі Радіо Промінь

Щоб не пропускати кращі українські прем'єри, підписуйтеся на подкаст шоу нової української музики "Селекція" та щоп'ятниці отримуйте на свій смартфон новий епізод програми. 

Останні новини
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Тримати в серці місце для любові: Positiff  представив сингл "Діаманти"
Тримати в серці місце для любові: Positiff представив сингл "Діаманти"
У нинішній редакції бюджету-2025 соціальні виплати та зарплати військовослужбовців заморожені ― Гончаренко
У нинішній редакції бюджету-2025 соціальні виплати та зарплати військовослужбовців заморожені ― Гончаренко
"Найважливішими є ті зміни, які відбувалися тоді в свідомості українців", – історик Зінченко про Помаранчеву революцію
"Найважливішими є ті зміни, які відбувалися тоді в свідомості українців", – історик Зінченко про Помаранчеву революцію
Будівництво атомних енергоблоків не на часі. Потрібно зосередитися на децентралізованій генерації – Дяченко
Будівництво атомних енергоблоків не на часі. Потрібно зосередитися на децентралізованій генерації – Дяченко
Новини по темі
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Тримати в серці місце для любові: Positiff представив сингл "Діаманти"
"Ми робимо соціальну підтримку доступнішою" – Кошеленко про цифровізацію соцсфери
Стрибки між стилями та емоціями: The Unsleeping випустив альбом "Справжній бедрум панк"
Промінь рекомендує: VOL'DEMAR із треком "Без зайвих слів..."