Nashi.etc розпочинає 18 листопада трансформацію українського театру

Nashi.etc розпочинає 18 листопада трансформацію українського театру

В Україні створили новий формат театру – експериментальний театральний клуб Nashi.etc, який надаватиме незалежним митцям можливості та інструменти для втілення творчих ідей. 18 листопада у Будинку кіно в Києві відбудеться прем’єра першої вистави цього проєкту "Кабаре на кордоні". Вона об’єднає п’ять творчих груп: театрально-музичний ансамбль Schmalgauzen, театр тіней "Тіньова", проєкт Andrii Barmalii x Yevheniia Vidishcheva, Dima Levytskyi та AMÆNTES, створюючи унікальний кабаре-перфоманс на тему перетину кордонів. Засновницями Nashi.etc є Романа Соутус та Софія Ющенко (виконавча директорка театру). Романа Соутус зазначила в інтерв'ю Радіо Культура, що вона приїхала до Києва кілька років тому і була у захваті від творчих людей, від ренесансу української культури. "Люди і культура, наприклад, 2013 і 2023 року – це абсолютно різні світи", – констатує Романа Соутус. 
 

0:00 0:00
10
1x

Фото: ФБ-сторінка "Nashi ETC

 

"Ми співпрацюємо з театрами США, Британії, Франції, Італії, Німеччини"

— В Україні створили новий формат театру – експериментальний театральний клуб Nashi.etc, який надаватиме незалежним митцям можливості та інструменти для втілення їхніх творчих ідей та мистецьких проєктів. Чи є подібні можливості в традиційних театрах? Чим відрізняється цей формат театру?

Ми вже бачимо, які неймовірні, цікаві й творчі митці працюють в Україні та нашому національному театральному мистецтві. Але на мою думку, моєї компанії, артистів, з якими ми співпрацюємо – в Києві є незалежна театральна система, яка потребує ресурсів, практики, майданчиків, занять, воркшопів та міжнародної колаборації. Найважливіше в нашому проєкті те, що ми будуємо громаду не лише артистів і глядачів, а й сучасних українських голосів, які можуть знайти нові способи розповісти українські наративи. Ми відчуваємо, що нині потрібно більше мистецтва, наративів, театру, адже вони тільки покращать не лише театральне мистецтво, а сучасну українську культуру загалом. Ми співпрацюємо з театрами США, Британії, Франції, Італії, Німеччини, тож маємо можливості відчинити більші двері між українським та міжнародним театральним світом.

— Наскільки просто зараз створити в Україні таку платформу?

Я приїхала в Київ в 2019 році, і я була просто в захваті від творчих людей Києва, від ренесансу української культури. Люди і культура, наприклад, 2013 і 2023 року – це абсолютно різні світи. Мене вразила колаборативність, мультидисциплінарність мистецтва. Можливо, в театрі це зробити складніше, адже він не такий простий. Ти не можеш подивитися в ютубі, як, приміром, поставити виставу. Незалежні митці шукають нові способи самовираження, але не мають знань і ресурсів, тому для них вкрай складні саме перші кроки. В театрі ніколи не буде одразу просто, всі помилятимуться.

— Наскільки охоче згадані вами театри йдуть на співпрацю? Наскільки вони відкриті до українського театру? Як вам вдалося цей місточок вибудувати?

Міжнародні театри дуже зацікавлені в українському театрі. Адже у світі й досі поширені дуже специфічні наративи щодо України та українців. Коли я починала роботу над цим проектом з Софією Ющенко ми багато говорили про те, що ця війна – саме про наративи, які на нас хоче перекласти Росія. І сьогодні ми боремося, зокрема, і за те, щоб пояснити собі і світові, що таке Україна. Ми багато чуємо на Заході неправдивої інформації про нас. Вони не знають, що таке наша історія, хто такі ми, бо чули завжди це з переказів Росії. Я бачу театр, як творчу практику, як маніфестацію культурологічних наративів, де ми на сцені бачимо репетицію нашого народу. Ми практикуємо, ми шукаємо ці слова. Адже західний світ дуже зацікавлений в тому, що саме ми хочемо сказати про себе. Вони вражені нашою щоденною боротьбою. Переживаючи щоденний тероризм, ми, виявляється, можемо ще й бути творчими. Західні драматурги говорили мені, що найбільш цікаві вистави і перформанси створюються саме в цей час, коли країна починає розуміти і усвідомлювати свою ідентичність. У нашому новому сучасному мистецькому проєкти західний світ дуже зацікавлений.

Фото: ФБ-сторінка "Nashi ETC"

"Квитки на перші три вистави вже розпродані"

— Чи маєте ви вже результати вашої роботи?

Так, у нас відбудеться прем’єра "Кабаре на кордоні". Квитки на перші три вистави вже розпродані. Відтак, ми вже плануємо наші наступні вистави. Ми працюємо з п'ятьма різними колективами, адже прагнемо показати різні формати і різні способи розповісти театральні наративи. Всі разом працюють над однією виставою з п’ятьма інтерпретаціями. Отже, вистава має назву "Кабаре на кордоні", а до колективу доєднаються п'ять творчих груп. Вони представляють абсолютно різні театральні форми, відтак через спільне натхнення покажуть дуже різні інтерпретації. 

— Як митцям долучатися до співпраці з вами?

Якщо хтось справді готовий приєднатися до нас, напишіть, будь ласка, в наш інстаграм. Невдовзі ми також будемо мати телеграм-канал. Прем’єра вистави 'Кабаре на кордоні" відбудеться 18 листопада в Будинку кіно в Києві. Додаткові квитки ще будуть, тому стежте за нашим інстаграмом. Крім цього, ми починаємо роботу над створенням міжнародних воркшопів. Ми співпрацюємо з театром La MaMa (нью-йоркський  театр, заснований у 1961 році, відіграв значну роль у кар'єрі багатьох відомих митців, зокрема, американських кінозірок – ред.). І він започаткував нові платформи для трансляції прямих театральних ефірів. І це об’єднує глядачів і митців  під час вистави і додає близькості. Ми відчиняємо двері для співпраці з українськими театральними діячами. Ми будемо мати публічні безкоштовні воркшопи, вчитимемо людей, як створити театр, як розпланувати бюджет, як проводити репетиції, як проводити піар-кампанії. Роботу над воркшопами ми починаємо вже в грудні, будемо влаштовувати також зустрічі, де публічно будемо обмінюватися результатами роботи. Ми будемо починати ці колаборації для співпраці наших вкрай талановитих людей. Саме тому і з’явилася назва – Nashi.etc, це все наша справа, наша праця, і ми всі – наші між собою.

 

Романа Соутус — драматургиня, виконавиця та продюсерка. Тривалий час мешкала за кордоном, де працювала з нью-йоркським театром La MaMa. Романа є авторкою та акторкою сольної постановки “HYENA! (Гієна!)”, що здобула кілька відзнак та стала найкращим експериментальним спектаклем на фестивалі United Solo Festival у Нью-Йорку в 2016 році. Крім того, Романа стала однією з авторок документального проєкту “Diaries in Exile” ("Щоденники у вигнанні"), що розповідає історії̈ українців, які змушені були тікати від російського повномасштабного вторгнення. 


 

Останні новини
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Українські премʼєри 15-22 листопада: Zwyntar, Паліндром, Діти Інженерів, The Unsleeping, Sasha Boole
Тримати в серці місце для любові: Positiff  представив сингл "Діаманти"
Тримати в серці місце для любові: Positiff представив сингл "Діаманти"
У нинішній редакції бюджету-2025 соціальні виплати та зарплати військовослужбовців заморожені ― Гончаренко
У нинішній редакції бюджету-2025 соціальні виплати та зарплати військовослужбовців заморожені ― Гончаренко
"Найважливішими є ті зміни, які відбувалися тоді в свідомості українців", – історик Зінченко про Помаранчеву революцію
"Найважливішими є ті зміни, які відбувалися тоді в свідомості українців", – історик Зінченко про Помаранчеву революцію
Будівництво атомних енергоблоків не на часі. Потрібно зосередитися на децентралізованій генерації – Дяченко
Будівництво атомних енергоблоків не на часі. Потрібно зосередитися на децентралізованій генерації – Дяченко
Новини по темі
Держбюджет-2025: чи виживе українська культура в умовах війни?
Флешмоб у Верховній Раді до 100-річчя Українського Радіо
"Найважливіші" переговори щодо України у форматі "Веймарський трикутник плюс"
Заяв буде багато, а рішень обмаль — Олещук про саміт G20
Україна має стати частиною картини інтересів американського народу – Богдан