Зміна влади на зламі століть
Володимир Єрмоленко припускає, що запит на нове в українців обумовлений суспільним циклом і це явище — тенденційне.
"Мені здається, що в циклах суспільства завжди настає такий момент, коли молодість цінується більше, краще, ніж старість, нове цінується більше, ніж старе. І мені здається, що кожен початок століття насправді такий. Тому що, якщо ми повернемося в початок ХХ століття. Там було те саме. Ця реакція на владу старих була дуже помітною. Зараз можливо ми переживаємо це знову, бо це прагнення молоді в політиці, прагнення до нових облич, ми бачимо це скрізь: в Україні, в Британії, в Австрії, Франції", — говорить експерт.
Суспільні експерименти
Бажання нового — це свого роду антиелітарність, втім, тут мають місце і суспільні експерименти.
"Перша половина століття — це і в нас, і в Західній Європі — це десятиліття експериментів, і експериментів дуже часто злочинних. Дивлячись на ХХ століття, ми говоримо про фашизм в Італії, нацизм в Німеччині, ми говоримо про наші експерименти — про сталінізм. Після війни експериментів уже не було. Тобто вони були, скоріше, там, в Західній Європі, дуже потужні. Це створення того, що ми називаємо "соціальна держава". Це створення такого міксу ідеї свободи і ідеї рівності. Повоєнна Європа — це такий мікс лібералізму і соціалізму. В тому сенсі це був експеримент, але він був він створився старими людьми"
Вихід з радянщини
Зміну влади в Україні він називає неелітарною спробою вийти за межі пострадянських концепцій.
"У нас неможливо зрозуміти цей вихід за межі пострадянськості. Наприклад, Порошенко і Зеленський пропонують різні версії цього виходу"
Шоу-бізнес і політика
Він зазначає, що велику роль у змінах відіграли соціальні мережі та нові інтернет-майданчики для поширення інформації.
"У певний момент команда Зеленського зрозуміла, що ось це платформа, яка дає можливість для певних меседжів. Як на мене, головний акцент був зроблений на візуалку, тобто нові обличчя — це, в тому числі, й красиві обличчя, гламурні обличчя. Тобто політика стала конкурентом шоу-бізнесу і почала використовувати технології шоу-бізнесу. Якщо ми говоримо, чим голосували українські виборці, на цих виборах вони голосували очима", — говорить Володимир Єрмоленко.
Фото: Володимир Єрмоленко/pen.ua