Останні вибори були дуже конкурентними і креативними — Ярослав Ведмідь

Останні вибори були дуже конкурентними і креативними — Ярослав Ведмідь

Про креативну складову і якість контенту останньої виборчої кампанії розповів в ефірі Радіо Промінь Ярослав Ведмідь — засновник діджитал-агентства Postman.

"Ці вибори були дуже конкурентними, і завжди коли є конкуренція, вага креативу в контенті зростає. Ми все-таки вперше мали кампанію, яка фактично тривала не останні три місяці, як зазвичай. Один з учасників перегонів вів війну, мабуть, ну якщо не чотири останні роки, то, мабуть, точно можна стверджувати, що довше ніж три місяці. Ідеться про "Слугу народу" — з серіалом дуже тривалим, з таким сторітелінгом і в нативному форматі", — говорить Ярослав Ведмідь.

Експерт наголошує на новизні в інтернеті, адже ці вибори продемонстрували великі рекламні бюджети і велику увагу рекламному контенту саме в соцмережах.

Він згадує про нові креативні тренди:

"По-перше, дуже валикої ваги набув брендінг. Ми бачимо що всі партійні лідери мали крутий бренд. Для мене несподіванкою стала партія Шарія. Що таке крутий бренд? Це коли він, по-перше, вирізняє політичну партію візуально, по-друге — коли він дає можливість виборцям, прихильникам партії, гнучко гратися з елементами цього стилю. Тому дуже легко було працювати зі стилем "Голосу", який був вирізнено зрозумілим і помаранчевим, було зручно працювати з зелено-жовтою стилістикою "Слуги народу", і тому червоні кульки Шарія фактично сприймалися будь-де як прояв активності його партії", — резюмує Ярослав Ведмідь 

В сегменті інтернету експерт побачив потужну боротьбу за те, щоби виборець зчитав у риториці політичних сил готовність бути новими і привести до змін, і щоб повірив у це.

Нагадаємо, Всеукраїнська рекламна коаліція відзвітувала, скільки українські політики витратили на рекламу на виборах. Ідеться про дві останні виборчі кампанії — президентську і парламентську. Лише за ролики і сюжети на телебаченні пішло від 1,2 до 1,5% мільярдів гривень. Ще 50 мільйонів гривень політики заплатили за рекламу у пресі і 70 мільйонів — на радіо.

При цьому, під час виборів частка комерційної реклами у друкованих ЗМІ зросла на 14%, а на радіо — на 24%.

462 млн грн пішло на зовнішню рекламу, приблизно півтора мільярди — на рекламу в інтернеті, загалом же медіа-реклама на виборах обійшлася кандидатам у 3,5 млрд гривень.

Фото: Ярослав Ведмідь/Вікіпедія