Згідно дослідження немаркованої політичної реклами, проведеного ІМІ, більше половини припадає на Опозиційну платформу "За життя", розповіла Українському радіо в програмі "Ранковий формат" медіа-експертка "Інституту масової інформації" Олена Голуб.
Ведучі:
Вікторія Єрмолаєва, Дмитро Білобров
Рівень прихованої реклами на онлайн-платформах в передвиборчий період парламентської кампанії зріс на 22 % в порівнянні з аналогічним періодом президентських виборів. Про це йдеться у дослідженні громадської організації "Інститут масової інформації", яке було проведено з 24 по 28 червня.
"Матеріали з ознаками замовлення, так звана "джинса" – це матеріали компліментарного та іміджевого характеру, що сприяють позитивному іміджеві політиків чи економічних суб’єктів. Вони є немаркованими як реклама, хоча, відповідно до законодавства, мають такими бути. Якщо реклама замовлена політиками, вона має бут позначена відповідно до закону "Про вибори", як політична агітація. Все, що не промарковане таким чином є так званою політичною "джинсою", – розповідає Олена Голуб.
За її словами, "джинса" є досить поширеним явищем як в друкованій пресі, і в онлайн-медіа: "Є близько десяти рубрик, які вважаються рекламою. Проте частина назв з них ніяк не наштовхне читача на думку, що це матеріал з ознаками замовлення, наприклад, коли стаття позначена темою "Актуально".
"Ми промоніторили 13 інтернет-ресурсів, ЗМІ. З них найбільше прихованої реклами на 112 каналі, проте я б не говорила про проплачені матеріали, тут швидше редакційна політика самого власника. Матеріали є компліментарними і спрямовані на збільшення рейтингу однієї політичної сили – Опозиційної платформи "За життя". 93 % всієї "джинси" на каналі про цю політичну партію", – ділиться експертка.
Також, за її словами, досить багато немаркованої політичної реклами на "Знай.ua", "NewsOne" та "Обозреватель": "Але, наприклад, для "Обозревателя" характерний такий собі плюралізм "джинси": тут хто проплатив рекламу, той її і розміщує, там нема чіткої підтримки однієї політичної сили".
Щодо того, хто ж є найбільшим замовником такого типу агітації, експертка наводить цифри з дослідження: "З промоніторених нами ЗМІ більше половини, 52 %, матеріалів – це реклама Опозиційної платформи "За життя". Також значний відсоток - 8 % – на користь партії Юлії Тимошенко. Її політична сила розміщує замовну рекламу на сайтах "Обозреватель", РБК, 24 каналу. Що ж стосується молодих партій, таких як "Голос" чи "Слуга народу", вони використовують інші канали – соцмережі".
"Поки що ні політики, ні ЗМІ не готові відмовитися від такого типу реклами, хоча й тяжко сказати, чи вона ефективна. Можу сказати з впевненістю, що тільки коли люди навчаться ідентифікувати "джинсу", вона відійде на другий план та зникне", – підсумувала Олена Голуб.
Слухати повну версію.
ФОТО: Детектор медіа