"Змінювати роботу — нормально, але не варто робити це бездумно і часто" — експерт з працевлаштування

"Змінювати роботу — нормально, але не варто робити це бездумно і часто" — експерт з працевлаштування

Результати опитування на сайті з пошуку роботи свідчать, що 86% українців планують змінити роботу у найближчому році, 9% українців поки що не планують змінювати робочого місця, і лише 5% цілковито задоволені своїм становищем. Українці часто переходять з одного робочого місця на інше, а іноді й зовсім змінюють профіль діяльності. Про те, яка зараз ситуація з працевлаштуванням, як пандемія COVID-19 вплинула на ринок праці, як часто українці змінюють роботу, Українське радіо спілкувалося з Сергієм Марченком, провідним експертом ринку праці, засновником рекрутингової компанії "Borsch".

0:00 0:00
10
1x

Скільки українці працюють на одному робочому місці та показником чого є постійність

"На тривалість роботи людини на одному робочому місці впливає багато чинників: розмір заробітної плати, атмосфера в колективі, особистість керівника. Однією із найпоширеніших причин зміни робочого місця є поява нового керівництва, з яким працівник не знайшов спільної мови", — пояснив Сергій Марченко. 

За словами експерта, зміна робочого місця позитивно впливає на підвищення доходу. Коли людина довго працює на одному робочому місці і отримує фіксовану заробітну плату, то роботодавець звикає до цього, і оплата праці залишається незмінною. Натомість інший роботодавець за виконання тієї самої роботи може заплатити значно більше. 

Цьогоріч на ринку праці спостерігається особливе пожвавлення, тому перехід на іншу роботу може принести значно більший дохід. 

Про вплив професії та місця проживання 

"Від професії часто залежить частота зміни робочого місця. Якщо говорити про журналістику, то люди цієї професії змінюють роботу досить часто. Можливо, це пов’язано з людською непостійністю, а, можливо, їм потрібно більше нових вражень", — розповів  Сергій Марченко.

За словами Сергія Марченка, існує тенденція вважати, що незмінність робочого місця впродовж десятиліть була притаманна людям саме в Радянському Союзі — так звана "радянщина". Насправді ж "постійний найм" є нормальним явищем для країн Європи. У Японії, яка тривалий час була технологічним лідером, існує практика пожиттєвого найму, коли людина впродовж усього життя працює в одній корпорації. 

Чи впливає на перспективу працевлаштування часта зміна робочих місць

Сьогодні в Україні ринок праці ще не є цілковито структурованим і роботодавці не завжди створюють усі необхідні умови, щоби люди працювали в них довго. Тому працівники змушені шукати кращої долі в інших компаніях. 

"І хоч змінювати робоче місце — є нормальною практикою, все ж не варто робити це бездумно і часто. 

Коли ви приходите на співбесіду, з іншої сторони сидить роботодавець, який є зацікавленим у тому, щоби ви працювали в компанії довго. А коли у вас у резюме є чимало нетривалих досвідів  від 6 місяців і до року, то це насторожить потенційного роботодавця. І якщо декілька перших робочих місць можна змінити доволі безболісно, то, коли це четверте або п’яте робоче місце, а на всіх попередніх ви працювали не довше, ніж пів року, то працевлаштуватися уже буде складніше, аніж якщо попередніх робочих місць було менше, але тривалість роботи довшою. Тому я рекомендую змінювати роботу з розумом, орієнтуючись на те, що робота, яку ви знайдете, буде достатньо перспективною, щоби працювати на ній декілька років", — розповів експерт Сергій Марченко

Про проблему ейджизму на ринку праці та запит виключно на молодих, але висококваліфікованих працівників

Ейджизмом називають дискримінацію на підставі віку, коли людину утискають у правах через її молодість або, навпаки, поважні літа ,— прим.ред.

"Ринок праці є відображенням нашого суспільства. Яким є наше суспільство, таким і є наш ринок праці. Тому є ринок праці та не завжди до кінця адекватні вимоги. Проте з кожним роком ми все більше наближаємося до все більш цивілізованого ринку праці. Зараз у нас є соцмережі, і щоразу, коли роботодавець вчиняє нетактовно щодо працівника чи людини, яка прийшла на співбесіду, цей випадок може бути висвітленим у соцмережі і набути широкого розголосу. Бренди втрачають від цього репутаційно, тому роботодавці сьогодні намагаються не доводити справу до конфлікту".

Фото pixabay.com