За рік роботи камер відеофіксації аварійність на дорогах не зменшилася. Чому так відбувається?

За рік роботи камер відеофіксації аварійність на дорогах не зменшилася. Чому так відбувається?

Камери для фіксації порушень правил дорожнього руху встановилина київських дорогах та на дорогах державного значення у червні минулого року. Утім, як свідчить статистика, аварійність на дорогах не зменшилася. Київ та Київська область лишаються абсолютними лідерами за кількістю ДТП. Торік їх було зафіксовано майже 54 тисячі. Тоді як в 2019-му - їх було також понад 53 тисячі. Однак, правоохоронці фіксують, що зменшилася кількість аварій із постраждалими та загиблими. Підбиваючи підсумки року роботи камер автофіксації порушень, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький відзначив, що за рік кількість смертей на дорогах України зменшилася на 17%, тобто, загинуло на 133 людини менше. Про що свідчить ця статистика та яка роль камер відео та фотофіксації у попередженні аварій, в ефірі Українського радіо розповів юрист, експерт ГО LEAD office Тарас Гук.

"Логіка встановлення камер автофіксації це зменшення травматизму на дорогах", каже Тарас Гук. Загальна кількість ДТП зростає, на його думку, по зрозумілих причинах, бо щороку збільшується кількість авто. Крім того, статистика по ДТП часто є надмірною, тому що фіксуються такі пригоди, які б у Європі, наприклад, навіть не були б занесені до статистики: "Наприклад, у машини подряпина і в нас заведено вже викликати поліцію". 

Що ж до зниження смертності, тут, каже Гук, є позитив, але це все одно надто мало: "Україна залишається країною, де на дорогах гине найбільше людей у Європі, і це поганий сигнал, та підтвердження того, що робота поліції все одно не достатня, попри встановлення камер фіксації". За його словами, основною причиною того, що в Україні такий високий рівень травматизму та смертності на дорогах є перевищення швидкості, тому що "за 2015-го по 2020-й рік в Україні не було фіксації перевищення швидкості". Крім цієї, є також низка інших причин: керування у стані алкогольного та наркотичного сп’яніння, погана інфраструктура, поганий стан медицини, невикористання засобів безпеки. "Це все вторинні причини. Первинна причина це державна політика, яка заключається у неспроможності різних структур проводити системно роботу. Не концентруватися на статистиці, адже людське життя має найвищу цінність. Те, що у нас гине така кількість людей щороку, це удар по економіці країни".  

До того ж, підкреслює правник, їх було встановлено дуже мало: всього 50 комплектів по Києву та області. І пізніше додатково почали встановлювати камери в інших містах по шляхах, і їх зараз 150. "При тому, що поліція обіцяла, що до кінця 2020-го року їх буде щонайменше 200". 

Також вирішенням ситуації є те, що поліція планує запускати по місту так звані "фантомні" авто без розпізнавальних знаків, які будуть обладнані тими ж засобами автофіксації, які будуть  відстежувати порушення правил саме на трасах, додає Тарас Гук. "Такі автомобілі навіть закуплені, і законодавство їх дозволяє".

Фото: авто24