"Вистачить не всім": експерт про дефіцит велосипедів в Україні та про те, як обрати двоколісний транспорт

"Вистачить не всім": експерт про дефіцит велосипедів в Україні та про те, як обрати двоколісний транспорт

5 квітня місцева влада Києва ввела додаткові обмеження, пов’язані з карантином, зокрема, можливість користуватися громадським транспортом лише за перепустками. Оскільки перепустки видавалися виключн працівникам критично важливих для життєздатності міста підприємств та установ, безліч киян зіткнутися з проблемою того, як дістатися на роботу. Один із альтернативних способів під час жорстких карантинних обмежень – велосипед. Екологічний, мобільний та недорогий в порівнянні з автомобілем вид транспорту почав стрімко набирати популярність. Що потрібно знати при купівлі велобайка, у чому переваги велопрокату та чи справді через пандемію в Україні дефіцит велосипедів Українському радіо розповів велоексперт та власник компанії Veliki.ua Олексій Кушка.

"Недостаня кількість велосипедів – це глобальна проблема, адже минулого року через ковід сформувався тренд, коли багато країн почали шукати транспортну альтернативу. Звичайно, що велосипеди і самокати є саме такими. Пішов підвищений попит і виробництво, зазвичай розміщене в Китаї, зараз просто захлинається і не встигає покривати попит", – розповів Олексій Кушка.

За його словами, проблема з велотранспортом актуальна й для нашої країни, оскільки в Україні немає завершеного циклу виробництва велосипедів: "На жаль, в нас немає виробників велосипедів. В нас є окремі види виготовлення ободів, інших велосипедних частин. Але ті ж касети чи трансмісії Україна не виробляє. Максимум – це сталева рама, але цього ж недостатньо". 

Кушка зауважив, що в зв’язку з пандемією в два з половиною рази зріс попит на шерінгові велосипеди та самокати: "Також на один-два тижні люди беруть в оренду велосипеди в довготривалому прокаті".

Разом з тим, експерт зауважив, що існуючі компанії велопрокату не зможуть забезпечити двоколісний транспорт для всіх киян: "Але хтось готовий платити за таксі, хтось готовий віддати менші гроші і бере велосипед на 1-2 тижні".

Також Кушка звернув увагу й на те, що останнім часом виникла проблема підвищення цін на велосипеди: "Минулого року порозбирали майже всі вживані велосипеди. А зараз цих велосипедів, які частково завозять з Європи, немає, припинили завезення і частково приїхали нові. Тобто утворилась прогалина. Також на ринку прокату є нові велосипеди, які зазвичай коштують на тиждень від 1,5 тисячі до 2-3 тисяч гривень на 2 тижні. Не всі можуть це покрити, але це все ж таки дешевше, ніж ганяти на таксі".

Принагідно Олексій Кушка розповів, як поводити себе, якщо у вас вкрали велосипед, який ви орендували: "Варто звернутися до поліції разом з власником. Брендовані велосипеди шукаються краще, а є речі, які перепродуються та їздять іншими містами. В Україні є цілі банди, які збувають крадені велосипеди в ломбарди".

"Власники велопрокатів страхують ризики, але в деяких випадках це економічно недоцільно, тому що вартість велосипеда така, що дешевше, щоб вкрали", – зауважив велоексперт.

Окремо він розповів й про те, що підвищення попиту на користування велосипедами зумовило й покращення велоінфраструктури українських міст: "Того року в Києві було біля 19-20 км велодоріжок. Це, звичайно, дуже мало, але розбудова є. В цьому році закладено близько 100 км. Все впирається в ресурси та час".

"Згідно закону, їздити на велосипеді пішохідними зонами не можна, але ми знаємо, що велосипедисти їздять і пішохідними зонами, і через парки. Проте зараз, коли все місто стоїть в заторах, їздити дорогами також безпечно", - зазначив експерт.

Наостанок Олексій Кушка розповів, як правильно обрати собі велосипед, якщо ви налаштовані придбати двоколісного друга: "Звісно, варто міряти по кишені, проте краще придбати новий велосипед. Велосипед початкового рівня, але якісний, починається від 10-15 тисяч гривень. Є й дорожчі, але це більше спортивні снаряди, аніж транспортний девайс. Є вживані велосипеди від 5 тисяч. Бувають і за 3 тисячі, але це, вибачте, брички".

"Велосипед підбирають або під бюджет, або під те, куди будуть на ньому їздити. Якщо по роботі, то, звісно, варто обирати під зріст, кількість швидкостей: чи одна, якщо рельєф рівний, чи мінімум три, якщо є гірки".

Фото: pixabay