Травми на території магазинів. Адвокат пояснює, чи можна домогтися відшкодування

Травми на території магазинів. Адвокат пояснює, чи можна домогтися відшкодування

Травмувалися в супермаркеті з вини персоналу? Завели розмову про відшкодування, а вам відмовили? Чи є виходом у цій ситуації позов до суду, які є випадки в українській судовій практиці та чи може звичайний громадянин добитися перемоги у правовому полі над торгівельним гігантом, в ефірі Українського радіо розповів адвокат Олександр Кушнір.

Одного разу в столичому маркеті...

У вересні минулого року пенсіонерка зайшла до супермаркету на Лісовому проспекті в столиці. Проходячи повз ряд з оліями, жінка послизнулася на розлитому маслі й не змогла підвестися. Працівники магазину викликали швидку, яка госпіталізувала пацієнтку до лікарні швидкої допомоги. Вже потім лікарі виявили у неї компресійний перелом в хребцях і сказали, що потрібна операція. Родич пенсіонерки намагався отримати гроші від супермаркету. Цей чоловік позичив жінці гроші на проведення операції, бо дирекція магазину обіцяла відшкодувати збитки за умови надання підтвердження суми витрат. Однак, після цього супермаркет відмовився відшкодовувати збитки, прийшовши до висновку, після дослідження відео з камер спостереження, що падіння не могло спричинити таких пошкоджень жінці.

Цю історію розповідає адвокат Олександр Кушнір (Слухати тут), який у Деснянському суді Києва представляв інтереси потерпілої і домігся відшкодування для клієнтки. За рішенням першої інстанції, супермаркет АТБ має заплатити громадянці України 76 тис.грн. Частина суми також йде не компенсацію моральних збитків:  "З самого початку клієнтка заявила, що не бажає сильного розголосу і не буде вимагати мільйони, вона хотіла розрахуватися по боргах, які виникли через лікування. Ми виставили 40 тисяч моральної шкоди, суд призначив – 20. Ми не думали, що супермаркет буде подавати апеляцію", – розповідає правник.

За  словами юриста, в таких випадках зверненню до суду передує звернення до районної державної адміністрації з клопотанням про проведення розслідування нещасного випадку невиробничого характеру: "В нашому випадку, людина тиждень пролежала в лікарні, ніяких рухів не було, а потрібно було негайно звертатися до адміністрації, ініціювати проведення цього розслідування.  Я так розумію, супермаркет намагався затягти цей час, бо з часом особа могла втратити всі докази і можливість в судовому порядку довести провину супермаркету".

Ситуація ще й тому склалася сприятливим чином для потерпілої жінки, бо адвокат за свої послуги майже не взяв у неї винагороди: "В моєму випадку, такої справи могло і не бути, бо вона, дійсно, затратна для клієнта. Гонорар адвоката у таких справах знаходиться на досить високому рівні, бо потребує великих зусиль. Бо ми маємо розуміти, коли друга сторона активно чинить супротив, то адвокат має відповідно і реагувати. І об’єм його роботи та процесуальних дій збільшується. Послуги адвоката в таких справах можуть сягати 1000-1500 доларів", – каже Кушнір.

Він не знає, чи є їхній випадок унікальним для української судової практики, але, визнає, що подібних справ розглядається дуже мало в українських судах: "Одним з таких чинників вважаю, що населення України не має достатньої правової освіти, люди не знають своїх прав, не розуміють їх, не розуміють, куди треба звертатися та що з цим потрібно робити.  Другий чинник – населення України, особливо в останній час, зневірилося в судовій системі. В багатьох випадках люди "махають рукою" і кажуть:  "Ми не будемо йти до суду, бо це – великі коштовні затрати, і я нічого не виграю, бо в нас корумпована судова система". Тобто, людина з самого початку не вірить, що може виграти у великого "монстра"- супермаркету".

Травма в супермаркеті або на його території: що робити?

Відразу після отримання травми, юристи радять спробувати вирішити питання з відшкодуванням безпосередньо з адміністрацією магазину. "Для цього покупцеві необхідно письмово скласти претензію на ім'я адміністрації магазину, докладно виклавши обставини події, вказавши суму компенсації і приклавши копію медичної довідки, що свідчить про наявність тілесних ушкоджень", – пише "Судово-юридична газета". 

Також варто сфотографувати або зафільмувати місце травмування, взяти контакти свідків події і попросити відео з камер спостереження. "Крім перерахованих доказів, основним документом, що підтверджує факт отримання травми покупцем, буде акт про нещасний випадок невиробничого характеру, складений спеціально створеною комісією, до складу якої будуть входити і співробітники магазину", – додають експерти видання.

Якщо магазин відмовився відшкодовувати суму, витрачену на лікування, варто спробувати довести свою правоту в судовому порядку. Перше, що має зробити позивач, це звернутися до фахової людини та  зібрати необхідний перелік документів: лікарняний лист або у випадку отримання серйозної травми заключення медичної комісії. Також варто додати всі чеки та платіжки, які отримали в лікувальних установах, транспорті, аптеках. Також бажано взяти контакти лікарів швидкої, якщо її викликали, для подальшого отримання свідчень.  Якщо поліція зафіксувала факт отримання травми, треба написати заяву в правоохоронні органи. До переліку додати всі фото та відео файли, покази свідків і відповідь адміністрації магазину, якщо так є. 

Завдання моральної шкоди можна підтвердити довідками від лікарів, показами свідків, рецептами на придбання заспокійливих ліків. 

Фото: depositphotos.com