День Святого Валентина, Китайський новий рік: як споживача затягують у маркетингову гру

День Святого Валентина, Китайський новий рік: як споживача затягують у маркетингову гру

Як зовсім не українські свята входять у наше життя і не лише змушують святкувати їх, а й витрачати гроші на святкування та купівлю подарунків в ефірі Українського радіо розповідають маркетинговий директор в консалтингової агенції AVITAR Сергій Флорескул та засновник першого LOVE SPACE Тарас Крупак.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:
    • Володимир Лукін

Сьогодні китайці починають святкувати Новий рік, котрий має свої особливості святкування, які відрізняються від решти світу. Дата початку і кінця року визначається місячно-сонячним календарем, а саме святкування триває кілька тижнів. Новий рік в Китаї також відомий своїми унікальними традиціями: кожен рік присвячений певній тварині, кольору і стихії. Незважаючи на те, що українці святкують прихід Нового року да півтора місяці до цього, традиція купувати сувеніри у вигляді тварини року міцно вкорінилася у нашій культурі.

Сергій Флорескул розповідає про поширені маркетингові ходи, які спонукають людей купувати різноманітні товари: "Стимулювати людей можна різноманітними акціями, знижками, клубними картами  тощо. Маркетологи навчилися управляти людською психологією. Це так званий нейромаркетинг – комплекс інструментів та методів, які вивчають поведінку покупця і діють на нього емоційно. Ці методи з кожним роком стають все більш витонченими. Є кілька поширених маркетингових ходів, які пов’язані з топ-компаніями: Наприклад, зміна характеристик певного продукту під конкретного споживача. Так одна відома меблева компанія змінила розміри своїх меблів для американського ринку. Ще одним показовим представником вдалих маркетингових ходів є британський підприємець Річард Бренсон. У нього є безліч компаній. У 2000 році в Лондоні будували знамените колесо огляду. У Річарда Бренсона є авіакомпанія. Крім того, державна британська авіакомпанія було спонсором будівництва колеса. Через технічні прорахунки колесо огляду не могли підняти. З цього скористався Річард Бренсон. Він запустив над лежачим колесом дирижабль з логотипом авіакомпанії і написом "Не може підняти його". Зважаючи, що за цим проєктом стежили усі ЗМІ, піар-хід був дуже вдалим на той час. Також дуже вдалий приклад із сфери благодійних фондів – це пожертва в незначних сумах. Сума може бути настільки мінімальною, щоб учасник благодійної акції не відчував опору. Після збору коштів оголошується голосування і вибір проєкту. У голосуванні беруть участь ті, хто робив внески".

Ще одним нетрадиційним для України святом є День святого валентина, яке відзначається 14 лютого. День закоханих почали відзначати в Європі з XVIII століття, у США – з 1777 року, в Україні – десь із початку 1990-x років. Різні країни, по-різному ставляться і по-різному відзначають цей день. Так, японці дарують один одному солодкі подарунки, данці – засушені білі троянди, італійці роблять шоколадні презенти, англійці – вітальні листівки і м’які іграшки.

Тарас Крупак розповідає, як змінюється ставлення українців до цього свята та чи збільшується на передодні Дня всіх закоханих попит на інтимні подарунки: "За останніх десять років ситуація кардинально змінилася. На сьогодні цілком нормально купувати секс-іграшки, білизну, БДСМ-товари тощо. Ненормально купувати живі квіти і солодощі. Зараз люди більше дбають про здоров’я, а сексуальне життя – це складова частина здоров’я, на відміну від цукру. Люди стали більш освіченими у питаннях секс-освіти. Зріс попит на лекції про жіноче-чоловіче здоров’я та  сексуальне виховання.  Знання про сексуальне здоров’я і задоволення мають бути не просто доступними, вони мають бути безкоштовними".

Фото: 24 канал