Україна втрачає понад 3 тисячі людей у ДТП щороку

Україна втрачає понад 3 тисячі людей у ДТП щороку

Чи варто вірити офіційній статистиці травмованих і загиблих у ДТП та які структурні зміни відбулися в державі для поліпшення безпеки руху в ефірі Українського радіо розповідає директорка Центру демократії та верховенства права Олеся Холопік.

Щороку в Україні в дорожньо-транспортних пригодах гине більше 3 тисяч осіб і понад 30 тисяч отримують травми. Щорічно країна внаслідок цього втрачає 5 млрд доларів або 2,5% ВВП. "Статистика поліції  на сьогодні є офіційною. Щороку гине не менше 3,5 тисяч людей, хоча по факту може бути більше. Часто в статистику не потрапляють люди, які загинули після аварії внаслідок тяжких травм. Міжнародний досвід показує, що до статистики мають потрапляти і ті люди, які загинули протягом 30 днів після ДТП", – зазначає експертка.

Олеся Холопік називає основні причини ДТП: "Ключовою передумовою ДТП є перевищення швидкості руху, внаслідок чого гине і травмується найбільша кількість людей. Це 20-30% від усіх ДТП. Інша поширена причина фатальних аварій – це керування у стані алкогольного сп’яніння, а також ігнорування пасків безпеки, дитячих автокрісел та автошоломів. Внаслідок цього водії і пасажири під час аварій отримують дуже тяжкі наслідки. Ще один вагомий фактор аварійності на дорогах – це відволікання уваги водія на телефон".

На запитання, які структурні зміни на державному рівні відбулися для поліпшення безпеки руху експертка зазначає: "Цього року прийнято Національну стратегію з безпеки дорожнього руху до 2024 року. Також запрацювали камери автофіксації. На сьогодні вони є найефективнішим способом зменшення смертності на дорогах. Камери встановлюють на ділянках, де найбільше трапляється аварій або, де водії тенденційно звикли поспішати. Звісно нашою амбіційною метою є встановлення камер по всій Україні. На сьогодні вони функціонують в основному в Києві та Київській області. Також у листопаді цього року Кабмін прийняв зміни, за якими скасовано право водіїв таксі та його пасажирів не пристібатися. У жодній країні Європи немає такого винятку, коли пасажирам дозволяється не пристібатися в таксі. Також зміни торкнулися водіїв навчальних машин. Відтепер інструктор з водіння, який навчає учня, має бути пристебнутий".

Олеся Холопік пояснює, що таке підхід Vision Zero і наскільки такі перспективи реалістичні: "Vision Zero – це нульова смертність на дорогах. Це те, чого вже майже досягли скандинавські країни, на які ми орієнтуємося. Там практично не трапляються ДТП, де хтось гине. Держава повинна виходити з того, що люди можуть робити помилки. Відтак має бути створена відповідна інфраструктура, система контролю і притягнення до відповідальності. Рівна дорога не дорівнює безпечна дорога".

Фото: Суспільне