Локдаун після Нового року: необхідність чи профанація?

Локдаун після Нового року: необхідність чи профанація?

На брифінгу 4 грудня очільник МОЗ Максим Степанов заявив, що у Міністерстві не бачать сенсу запроваджувати жорсткий карантин до кінця цього року. Натомість пропонуватимуть уряду ввести локдаун вже у новому році - у перші три тижні січня. Чому саме в цей період, якими мають бути заходи і коли медики чекають ще й на грип цієї зими в ефірі Українського радіо розповідає радник міністра охорони здоров’я України, заслужений працівник охорони здоров’я України Іван Сорока.

0:00 0:00
10
1x

Коли варто запроваджувати локдаун

Експерти Українського медичного клубу і Української медичної експертної спільноти наполягали на тому, що дійсно карантин вихідного дня не принесе, на жаль, серйозних допоміжних речей в контексті боротьби з коронавірусною хворобою. Бо ми розуміємо, що якщо робити якісь обмеження, які стосуються блокування розповсюдження інфекції, то треба це робити, як мінімум, на інкубаційний період: мінімум — 14 днів, а краще трошки більше.  Ми також розуміємо, що є економічні ризики, які також є важливими, про які маємо думати. Стосовно ситуації з системою охорони здоров’я бачимо, що не всі регіони так як потрібно забезпечені всім необхідним для боротьби з хворобою. Є проблеми з тестуванням і госпіталізацією пацієнтів, що призводить до шаленого навантаження на систему. У тих регіонах, де система не справляється, треба думати про те як її розвантажити. Єдина можливість розвантажити її — не допустити поширення інфекції у короткотерміновому періоді і дати передихнути системі, щоб медики могли підготувати більше місць, працівників, кисневих концентраторів. Але об’єктивно запровадження локдауна не зупинить епідемію. Люди вийдуть з дому і буде наступна хвиля хворих. Тому тут треба шукати інші можливості, шукати стандарти в інших країнах, які дозволять нам зробити більше, щоб в Україні ця епідемія пішла на спад. Ми, медики, вважаємо, що сьогодні потрібно більше звернути увагу на процеси профілактики, якими багато наших громадян почали нехтувати: носіння маски, застосування антисептиків, застосування ультрафіолетових випромінювачів. Я вважаю, що перед тим як вводити карантинні заходи, можливо, треба було подумати про закриття шкіл, дитячих садочків, це теж могло б бути ефективно.

Чи варто припинити роботу транспорту

Мене турбує той факт, що коли ми кажемо про той чи інший вид карантину, урядовці кажуть, що не варто зупиняти транспорт. Транспортні потоки — це джерело розповсюдження інфекції. Ми запустили вірус в Україну через транспортні коридори, коли наші громадяни поверталися з відпочинку, заробітків. Авіаційний, залізний і автомобільний транспорт, пішохідні переходи — артерії, через які вірус потрапив в країну. Тому закрити бізнес і залишити транспорт — буде точковим ефектом. Про це треба чесно і відверто говорити.

Чи хворіють на Covid-19 двічі

Я хотів би звернути увагу наших громадян, що велика кількість наших людей уже перехворіла на коронавірусну хворобу і вони найближчі кілька місяців не будуть схильні до повторного зараження. Ми ще не можемо сказати наскільки імунітет стійкий після цієї хвороби, у кожної людини це може бути по різному, але загалом від 3 до 6 місяців. Як показує мій лікарський досвід, мої пацієнти вдруге не хворіли. Тобто ті люди, які перехворіли, можуть ефективно працювати. Вони будуть драйвером економіки. Ми наполягаємо на тому, що треба слідкувати за імуно-статусом тих людей, які вже перенесли хворобу. Чому б не вносити в додаток Дія вже здорових громадян, адже вони не будуть розповсюджувати інфекцію і зможуть ефективно працювати.

Що буде, коли в Україну прийде грип

Ми отримаємо високі цифри по захворюваності. Це буде серйозний виклик для системи охорони здоров’я. Щорічно ми втрачали сотні людей від грипу. Кожне життя — це безцінне багатство, яким не можна нехтувати. Мене турбує інше, що ми декларуємо одне, а робимо трохи інше. Громадяни кажуть, що дотримуються усіх правил, а уряд — що витрачає гроші на медицину, але насправді це не так. Міністр охорони здоров’я не підтримав державний бюджет, бо видатки на охорону здоров’я заплановані не так як потрібно, не покривають збільшення зарплат медичних працівників, не забезпечують розбудову інфраструктури, розвиток системи. 

Фото: Ukrinform