Більше новин
- 17:50
- І чужого навчайтесь, і свого не цурайтесь. Директорка Української паризької школи про українців за кордоном
- 16:06
- Роману Забужко "Польові дослідження з українського сексу" 25 років: як це було
- 13:21
- COVID-19 і Україна: стрімка захворюваність та повільна вакцинація
- 12:10
- Закон про дистанційну та надомну роботу: що треба знати. Пояснює експерт
- 11:01
- Україна посіла 54-е місце у Глобальному індексі продовольчої безпеки 2020 року. Що це означає
"Без масок": адвокат пояснює, чи має держава право збільшувати штраф за порушення протиепідемічних заходів
Міністр охорони здоров'я Максим Степанов звернувся до народних депутатів з проханням підтримати урядовий законопроєкт про посилення відповідальності за недотримання протиепідемічних заходів. Про це він заявив під час брифінгу 31 жовтня. За його словами, в липні уряд подав до парламенту проєкт закону щодо посилення відповідальності за недотримання всіх протиепідемічних заходів, а саме щодо носіння масок. Там чітко визначено штраф за не носіння масок у відповідних закладах і спорудах: він складає від 10 до 15 неоподаткованих мінімумів, тобто 170-225 гривень. Чи має право держава посилювати відповідальність за недотримання протиепідемічних заходів та чому більшість справ про притягнення до відповідальності "розвалюються" у суді? Про це Українському радіо розповів адвокат Іван Ліберман.
"Я припускаю, що депутати цю ініціативу підтримають, оскільки вона є актуальною. Також нині є практика підтримувати більшістю того, що пропонується, задля того, щоб вигравати політично та створювати єдиний центр, системний блок під назвою "влада", – розповів Іван Ліберман.
Адвокат нагадав, що штрафи за не носіння масок у громадських місцях вже передбаченні нормативно-правовими актами, проте більшість осіб, які порушили цю вимогу, до відповідальності так і не притягнули: "Діючі раніше штрафи "розсипалися" в судах, здебільшого через те, правоохоронці, які складали відповідні протоколи і направляли їх в суд, не змогли в суді довести самого факту порушення людиною цих правил. Навіть ті правоохоронці, які долучали до матеріалів адмінправопорушення відео з нагрудних камер відеоспостереження, не могли довести, що саме особа, яка обвинувачується, є особою на відео".
"В судах сьогодні є досить серйозна кількість оскаржень самої колишньої постанови Кабінету Міністрів про те, що незаконним намагаються визнати ці дії. Суди посилаються на те, що є відкриті провадження встановлення факту незаконності прийняття цих рішень на загальнодержавному рівні, відтак не беруть на себе відповідальність і відмовляють в задоволенні. Велика кількість рішень судів також пов'язана з тим, що проходить більше 90 днів з моменту начебто адмінправопорушення. Таким чином спливає час притягнення до адмінвідповідальності", – пояснив Ліберман.
Адвокат висловив свою позицію, що проблема частої відсутності масок в українців в громадських місцях пов'язана з тим, що держава не забезпечила ними людей: "У нас чомусь вважається, що можна нав'язувати людям обов'язок, при тому не забезпечити за рахунок держави те, що їм навязується. В європейських країнах, Ізраїлі безкоштовно видають маски усюди, де тільки їх можна видати. Там можна замовити собі цілі ящики масок і їх безкоштовно привезуть додому. В Ізраїлі це роблять навіть дронами. В нас же людина має придбати собі маски за власний рахунок, при тому що вони швидко втрачають придатність. Спочатку треба заволоднити можливість накладання штрафів, а потім вже їх накладати. У всіх країнах спочатку заперечують право на те, щоб притягнути до відповідальності, а потім влада безперешкодно ним користується. В нас же спочатку людині пропихають ідею".
ФОТО: pixabay
