Кандидат Сергій Притула про кінець акторської діяльності, боротьбу з маршрутками та нові робочі місця на лівому березі Дніпра

Кандидат Сергій Притула про кінець акторської діяльності, боротьбу з маршрутками та нові робочі місця на лівому березі Дніпра

Про своє ставлення до опитування президента Володимира Зеленського, яке планують провести 25 жовтня, як Києву варто боротися з COVID-19, кінець своєї акторської діяльності та те, чим треба замінити маршрутки, Українському радіо розповів телеведучий, волонтер, громадський та політичний діяч, кандидат у міські голови Києва від партії "Голос" Сергій Притула.

0:00 0:00
10
1x

Про опитування Володимира Зеленського:

Я поділив для себе ці питання на три категорії: "справді важливе", "ше би шо спитав" і "популістичний популізм”. Єдине важливе питання, думку людей щодо якого зараз намагається дізнатись президент – це легалізація канабісу для хворих, тобто в медичних цілях. Це питання, яке вкрай гостро стоїть для людей, які кожного дня переживають страшний біль і їм, звичайно, хотілося б позитивного вирішення цього питання. Різні соцопитування показують, що потихеньку українське суспільство вже до цього дозріло.

Запитання з категорії "ше би шо спитав" – це надання вільної економічної зони Донецькій та Луганській областям і повернення до базових позицій Будапештського меморандуму для відновлення суверенітету Української держави. Це настільки вузькопрофільні теми, настільки мала кількість фахівців є в країні, яка може дозволити собі фахове обговорення цих питань, а ми це виносимо на всенародне опитування. 

Те, що робить зараз президент – це антиконституційна, популістична  і маніпуляційна історія. Не можна запитувати в людей те, в чому вони не є фахівцями. По-друге, інші питання, які я називаю "популістичний популізм" – це скорочення депутатського корпусу до 300 чоловік замість 450. Але чому 300, а не 322 чи 317? Яка методологія визначення, наскільки треба скоротити? Колись, коли приймався кількісний склад ВР, він відштовхувався від кількості населення України. І друге питання "чи хочуть люди, аби за корупцію в особливо великих ромірах садили до довічного увязнення". Тут до президента повертається бумеранг, тому що він має показати на прикладі своєї політичної сили, що він може вчинити за допомогою "найчесніших" українських судів правосуддя, починаючи зі своєї політичної сили.

Я вкрай критично ставлюся до цієї ініціативи. Якщо ти хочеш почути щось від народу – роби референдум. А те, що зараз робиться в країні, немає ніякої юридичної сили, під це опитування немає ніякої нормативно-правової бази. 

Про те, що варто робити в боротьбі з пандемією:

Насамперед, я б перестав використовувати щоденні брифінги про те, як ми боремося з пандемією в Києві, як платформу для агітації на місцевих виборах. Візьміть будь-який брифінг міського голови Віталія Кличка за останній час, візьміть секундомір в руки. Я засікав: 17 хвилин тривав брифінг, 8 хвилин мер говорив про COVID, 9 хвилин – говорив про те, як він будує мости і ремонтує дороги. Якщо ти хочеш звітувати, як ти будуєш мости і ремонтуєш дороги, будь ласка, заплати за це в рамках агітації перед місцевими виборами. 

По-друге, крім міського голови, я хотів би почути хоч раз брифінг керівника департаменту охорони здоров'я КМДА. Я б дуже хотів, щоб виходила людина, яка обіймає цю посаду в Києві і розказала реальний стан справ. А не коли виходить міський голова і каже, що в нас лікарні всім забезпечені і в той самий день, через дві години, з Богатирської опорної дитячої лікарні дзвонять лікарі і просять, щоб я, як волонтер, забезпечив їх респіраторними масками. Вони вийшли з п'ятихвилинки від головного лікаря, де він сказав: "Хлопці, нічого немає, шийте самі". 

Я більш, ніж переконаний, що в міському бюджеті достатньо ресурсів, аби скеровувати їх у спецфонд і не чекати, поки уряд завдяки своїм програмам по боротьбі з ковідом почне звертати увагу на регіони. Ми можемо не вводити додаткові карантинні заходи, я взагалі проти локдауну, тому що в бюджеті України на наступний рік дірка в 300 мільярдів гривень, яку немає чим закривати. Якщо нам центральна влада не зможе допомагати дотаціями з державного бюджету, ми маємо розраховвувати на свій бюджет. А наш бюджет створюється з того, що люди працюють, тому люди мають виходити на роботу й працювати. Відповідно, ми маємо забезпечити цим людям умови, щоб вони могли безпечно добратися на роботу й безпечно повернутися з роботи. Також треба проводити максимальну просвітницьку роботу для того, щоб люди похилого віку, які найбільш є в зоні ризику, якомога менше бувати в публічних місцях.

Про кінець акторської діяльності та кар’єру в політиці:

Я залишив роботу у "Вар’ятах", відзнявшись на прощання у п’ятому циклі, який виходить зараз на "Новому каналі"  і це вивільняє мені 5-6 місяців щороку, які я збираюсь витрачати на більш глибоке занурення у суспільно-політичну діяльність. Акторська кар’єра закрита, я про це заявив під час балотування на посаду міського голови. 

Мене цікавить політична діяльність, я вже багато років так чи інакше був в ній, минулого року балотувався до парламенту. І розбудова партії мене цікавить, і згуртування довкола хороших людей з різних політичних структур – це те, в чому я бачу свою подальшу місію. 

Про Подільський міст та метро на Троєщину

Міст мав бути частиною гілки метро, але метро немає. Ми просто купу грошей вбухали в ще один автомобільний міст, який починається нізвідки і закінчується в нікуди. Запитайте будь-яку людину, транспортного аналітика в Києві, що він думає про Подільсько-Воскресенський міст. Жодна людина, яка фахово володіє цією темою, не скаже, що це якесь добро. І знаєте чому міський голова не відкрив цей міст в жовтні, як планував? Тому що він розуміє, що цей міст, якщо він його відкриє, угробить його рейтинг набагато гірше, ніж лівньовки, які не справляються останні кілька днів зі зливами, коли весь транспорт "пливе". 

Наша партія відстоює ідею набагато дешевшого транпорту, який може з’явитися. Йдеться про швидкісну трамвайну лінію, яка сполучить трамвайну систему лівого та правого берегів Дніпра. При Омельченку було випиляно колійку, яка йшла мостом Патона. А ми також хотіли б бачити колію швидкісного трамваю й по Подільсько-Воскресенському мосту. 

Про боротьбу з заторами

Це комплексне питання, яке лежить у площині розвитку громадського транспорту: ми повинні змінювати парк автобусів, тролейбусів, міняти маршрутки на багатосекційні автобуси та тролейбуси. Ми маємо збільшувати частоту руху громадського транспорту. Проте найбільше, в чому зараз має лежати робота і планування міської влади, – це зміна деструктивного балансу розподілу робочих місць в Києві. 15 % робочих місць Києва знаходиться на лівому березі, 85 % – на правому. Поки не зміниться ситуація з появою робочих місць на лівому березі Дніпра, ця історія не розрулиться. Нам потрібно зробити все, щоб люди старалися якомога більше працювати там, де вони живуть. 

ФОТО: Українське радіо