Мобільний додаток

Слава блогу: як стати блогером та заробляти на цьому гроші

13.10.2020 р., 19:31

Бути блогером у XXI столітті – це модно, цікаво і прибутково. Але чомусь одним вдається набрати багатотисячну аудиторію, а інші лише створюють контент, проте грошей з цього не мають. То що це за професія – блогер? Відповідь на це запитання шукаємо разом із онлайн-підприємцем, блогером, мандрівником та письменником Орестом Зубом.

"Блогерство може бути і звичайним хобі, а може бути основною професією і, крім того, прибутковим бізнесом. Це питання того, як людина до цього підходить. Якщо вона серйозно ставиться до блогерства і вважає це своїм основним заняттям – це однозначно є професія і спосіб заробляти собі на хліб. Це просто інструмент, який людина може використовувати так, як вважає за потрібне", – розповідає Орест. 

Експерт зауважує, що розпочинати блог із думки "на чому хайпанути" – неправильно. Жоден блогер, який йде за хайпом, не досягає успіху. "Блогерство – це, радше, прозорість власного бачення світу, власної професійної діяльності і все починається безпосередньо з ентузіазму. Згодом вже, підкручуючи певні професійні навички, цей ентузіазм переходить у якісні, корисні речі у формі контенту, який заходить і згодом, мабуть, перетворюється в хайп".

Які платформи обрати? Найпопулярнішими і найпростішими для входу є загальновживані соціальні мережі, такі як Фейсбук, Інстаграм, Тік-Ток. Ютуб є значно складнішим, тому що він вимагає якісно інших навичок у форматі монтажу і більш прикладної роботи. 

"Я, особисто, починав як текстовий блогер. Я створив свій сайт на окремій платформі і звідти починав свою блогерську діяльність. Вважаю це більш довершеною формою, коли ти створюєш ядро, центр твоєї медійної діяльності, а соцмережі використовуєш як підкріплення даного сайту. Це, власне, мій стиль. Ясно, що це трудоємкий процес, але й дивіденди відповідні", – розповідає про свою історію Орест Зуб.

Скільки потрібно вкласти грошей? Можна ніскільки. Ентузіазм, бажання, час – це є планка мінімум.  

Орест ділиться: "Зараз всі інструменти є настільки розвинутими, зручними та адаптивними, що кожен звичайний користувач комп’ютера з цим без проблем справляється. Якщо ми говоримо про блог як окремий сайт, то фінансові інвестиції включають придбання доменного імені, тобто інтернет-адреси, це є порядка 10$ на рік. Ще є хостинг – теж буквально 5-10$ на місяць. Якщо ми говоримо про Ютуб, то кожен телефон має достатню якість, аби знімати відео".

Експерт додає, що багато людей, які хочуть починати, дивляться на найкращих у своїй сфері, де планка якості настільки високо, що вони думають, наче ніколи не зможуть цього досягнути. Втім, блогерство, як і будь-яка інша діяльність, – це тривалий процес, у якому постійно підвищується професіоналізм, напрацьовуються навички, тому не потрібно цього боятися.  

Які навички потрібні блогеру? Кожна людина може, але не кожна людина стане успішним блогером. Перш за все, блогеру потрібна любов до тієї справи, якою він займається. Друге – це професіоналізм або хоча би бажання в розвиватися. Є багато блогерів, які не були компетентні, але вони обрали собі шлях дослідника.

Успішним може стати лише той блогер, який максимально прозорий зі своєю аудиторією. "Як тільки десь сіється зерно непорозуміння, закритих дверей, осуду, зверхності, цей блогер вмирає", – зауважує Орест.

Як розкручувати свій блог? Має бути якість контенту, відчуття ритму, відчуття аудиторії та того, що їм подобається, комунікація і постійна робота над покращенням професіоналізму. 

У блогосфері також існує таке поняття, як колаборація, коли блогери об’єднуються та рекламують одне одного. Втім, це має бути людина зі схожої сфери та потенційно цікава вашій аудиторії.

Формула Ореста Зуба для успішної роботи онлайн складається з п’яти етапів: аналіз, платформа, аудиторія, монетизація та масштабування. Поетапно потрібно проходити кожен з кроків, необхідних для розвитку своєї справи онлайн. На етапі аналізу з’ясовується, в чому полягає потреба цільової аудиторії, осмислюються та готуються матеріали, необхідні для аудиторії. На другому етапі потрібно зробити представництво онлайн, тобто вибрати майданчик для публікації. Лише коли ви встановили контакт з аудиторією можна щось продавати та, відповідно, налагоджувати монетизацію. Масштабування передбачає запитання, як далі розвивати вашу діяльність.

Розвивати власний блог можна інтенсивно та екстенсивно. Екстенсивний розвиток передбачає органічний приріст, це довготривалий шлях за рахунок якісного контенту. Інтенсивний метод потребує більше креативу, зусиль та ривків, але й вихлоп буде значно сильніший. Якийсь розіграш, колаборація, конкурси, додаткова реклама – це інтенсивні методи. За рахунок платних методів реклами ви можете вирости швидше, але ні в якому разі не можна залежати лише від платної реклами. Мінімальна реклама у Фейсбуці та Інстаграмі – 1$ на день. Втім, варто пам’ятати, що головне – це якісний контент. 

"В Ютубі є своя складова – додається відео формат. Монтаж відео – це спеціалізація, професія. Або ви вчитеся самостійно монтувати, або наймаєте людину, яка вам це монтує. Коштує це від 50$ за відео на 10-15 хв. Є багато людей, які монтують самостійно і в них це чудово виходить", – розповідає експерт.

Як відбувається монетизація? "Гроші заробляються завжди, коли хтось один щось продає, а інший щось купує. В інтернеті гроші заробляються так само. Питання постане: що ви як блогер будете продавати. Ви можете продавати рекламу, якісь свої послуги, послуги інших людей, товари – це основні способи монетизації. Також є більш непрямі і менш ефективні способи монетизації, наприклад, інтегрована реклама". Експерт додає, що така реклама приносить дохід лише гігантським каналам. В середнього, на мільйон переглядів таким чином заробляється 1000$. 

А що ТікТок? У ТікТока абсолютно інші алгоритми залучення аудиторії ніж в інших соціальних мережах. З нульовим бюджетом він дає можливість залучити у свій бізнес підписників та клієнтів. Варто запустити будь-яке відео і за 24 години алгоритми цієї соцмережі повністю вас зчитують: де ви живете, якою мовою розмовляєте, скільки вам років, як ви виглядаєте, про що говорите – і відповідно до цих даних штучний інтелект підбирає вам аудиторію, якій ви можете бути цікаві.

"ТікТоку вдалося за рік зробити те, до чого Фейсбук йшов 15 років, а Інстаграм – 9 років. На сьогодні це одна з найрозповсюдженіших соцмереж в Україні. Якщо в Фейсбуці – 14,5 млн людей, в Інстаграмі – 11 млн людей, то за рік в ТікТоку – 6,5 млн. Більше 50% користувачів ТікТоку в Україні – це люди старше 30 років, тобто активна і платоспроможна аудиторія.

Мені як маркетологу і як людині, яка все робить для того, щоб в людей були клієнти і продажі, було просто необхідно там бути присутньою і протестувати цей неймовірний майданчик, власне, для бізнесу. Це моя нова любов. І це є справжній челендж, як я за 15-20 секунд можу дати вичерпну відповідь на якісь конкретні бізнесові питання. Це є справжній виклик і мені це вдається. В мене вже 2 мільйони переглядів за 3 місяці", – розповідає Людмила Калабуха, бізнес-блогерка.

Фото – Depositphotos

Слава блогу: як стати блогером та заробляти на цьому гроші

Новини по темі