Авіакатастрофа в Ірані: чому в Росії збрехали про український літак

Авіакатастрофа в Ірані: чому в Росії збрехали про український літак

Авіакатастрофа в Ірані – топ-тема російської фабрики фейків. Кремлівські ЗМІ почали активно розповсюджувати вигадані причини трагедії. Зокрема, що Боїнг 737-800 української авіакомпанії МАУ нібито був старим та давно відпрацював свій ресурс. Цей фейк першим опублікував пропутінський сайт "Царьград" і його одразу підхопили та розкрутили інші кремлівські медіа. Чому у Росії вирішили збрехати про авіакатастрофу в Ірані, обговорювали в ефірі Українського радіо з директором зі стратегій PR House Дмитром Сіманським.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Cайт "Царьград" опублікував текст з заявами російського оглядача газети "Комсомольська правда" Віктора Баранця, який відомий антиамериканською риторикою та коментарями про те, як Київ атакує Донбас.

Зокрема, Віктор Баранець заявив, що український Боїнг, який впав під Тегераном, потребував списання або принаймні ремонту. "Це старичок", якому вже майже під 30 років. Я вам навіть вперше скажу, що його повинні були ще в кінці минулого року вивести з експлуатації. Тому що "дідусь" вичерпав вже всі ресурси. Але кровожерливі, оці "баблонасоси" українські, вирішили "старичка" ще поексплуатувати, щоб більше грошей нагребти".

Чому це не так?

Насправді ж, літак, на якому здійснювався рейс МАУ, був достатньо молодим. Представники авіакомпанії МАУ надали технічні дані, згідно з якими Боїнг 737-800 експлуатувався менше чотирьох років. Він був отриманий безпосередньо з заводу концерну влітку 2016-го, перший політ – у червні того ж року. Останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.

Варто розуміти, що в Росії немає медіа, а є пропагандисти, солдати інформаційної війни, наголошує Дмитро Сіманський.

"Історія про те, що український Боїнг поганий, поламаний, старий, а компанія МАУ не здатна – це продовження тренду на девальвацію, на невизнання або на визнання нас якимись недолюдьми. Дегуманізація суперника – це перше, що треба зробити, щоб твої солдати почали в нього стріляти", – вважає він.

Вранці 8 січня літак Boeing-737 авіакомпанії МАУ, який прямував з Тегерана до Києва, розбився незабаром після зльоту. На борту перебували 167 пасажирів та 9 членів екіпажу, всі загинули.

10 січня низка американських ЗМІ з посиланням на свої джерела повідомили, що український літак міг бути збитий ППО Ірану. Також прем'єр Канади Джастін Трюдо та президент США Дональд Трамп також заявили, що дані вказують на те, що Boeing-737 був збитий ракетою.

11 січня Іран визнав, що випадково збив український літак, це сталося "внаслідок ненавмисної людської помилки". У заяві генерального штабу Збройних сил Ірану вказали, що "під час польоту літак опинився в безпосередній близькості до одного з важливих військових об'єктів Корпусу вартових ісламської революції (елітні частини ЗС Ірану) і за формою і висотою польоту він нагадував ворожий об'єкт".

Ознайомитися з матеріалами проєкту "Рускій міф" можна за цим посиланням

Останні новини
Олег Скрипка на Радіо Промінь ексклюзивно представив два релізи
Олег Скрипка на Радіо Промінь ексклюзивно представив два релізи
Клименко: "Бюджет більше тиловий, ніж військовий"
Клименко: "Бюджет більше тиловий, ніж військовий"
Радіодиктант, "Колос" та "Від суботи до суботи": культові програми Українського Радіо
Радіодиктант, "Колос" та "Від суботи до суботи": культові програми Українського Радіо
"Я чую інших людей, сподіваюся, вони чують мене. Це робить мене щасливим. І це Свобода!" — Буткевич
"Я чую інших людей, сподіваюся, вони чують мене. Це робить мене щасливим. І це Свобода!" — Буткевич
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
Новини по темі
"МСЕК існують": куди звертатися для отримання статусу особи з інвалідністю в час реформи? Коментує експертка
У нинішній редакції бюджету-2025 соціальні виплати та зарплати військовослужбовців заморожені ― Гончаренко
"Носив вишиванку та розмовляв українською": історія засновника музею дисидентів у Донецьку "Смолоскип"
"За два тижні до обміну я знепритомнів на перевірці". Повне інтерв'ю Максима Буткевича
"Досі не зовсім усвідомлюю, скільки людей тішаться, що я повернувся" — Максим Буткевич