Мобільний додаток

Авіакатастрофа в Ірані: чи безпечними є українські літаки?

8.01.2020 р., 19:57

8 січня в Ірані розбився пасажирський літак "Боїнг 737", що належав компанії "Міжнародні авіалінії України". Редактор сайту avianews.com Олександр Мироненко в ефірі Українського радіо прокоментував, яким є стан авіапарку, яким користуються українці, та хто має здійснювати перевірку льотної придатності всього цивільного флоту України.

"В Україні є перевізники трьох типів. Перший тип — це авіакомпанії з досить сучасним флотом, зокрема, "SkyUp" та "МАУ". Далі є більш старі авіакомпанії з більш старим флотом, які займаються чартерними рейсами, наприклад, "Windrose", але вони мають більш-менш адекватну репутацію на ринку. І є авіакомпанії, які іноді називають "однодневки", які постійно тасують свій флот, змінюють назви, наприклад "Джоніка", "Anda Air" тощо. Вони з’являються нізвідки і так само можуть через декілька років зникнути в нікуди. Досить часто авіакомпанії такого типу можна зустріти на рейсах всередині Ірану. Оскільки Іран має санкції на використання авіаційної техніки, для розвитку сполучення всередині країни вони залучають саме літаки таких компаній", — зазначив Олександр Мироненко.

Експерт зауважив, що "дві ключові авіакомпанії України, "SkyUp" та "МАУ", мають вік літаків лише трохи більше десяти років. Крім того, "МАУ" — це єдина авіакомпанія в Україні, яка наразі використовує флот, який значною частиною був отриманий із заводу "Боїнга" і виготовлений саме для "МАУ".

Мироненко наголосив, що для українського літака, який розбився на території Ірану, технічні проблеми не є властивими, оскільки такий тип літаків має гарну історію польотів.

"Літак, який зазнав катастрофи, це Boeing 737 Next Generation. Це покоління літаків, яке почало виготовлятися наприкінці 90-х років, і воно не має тих проблем, "дитячих хвороб", які мають нові літаки, як Boeing 737 MAX. Boeing 737-800 вже має досить гарну історію польотів, і якихось особливих проблем не було помічено ні в Європі, ні в Україні. І ця модель наразі є основною серед українських перевізників. Зокрема, "МАУ" використовує два десятки таких літаків, переважна частина яких не використовувалась до того, як була поставлена в Україну", — сказав він.

На цю тему — Катастрофа українського літака в Ірані: коментує авіаексперт Долінце

Експерт також прокоментував доручення президента України Володимира Зеленського провести перевірку льотної придатності всього цивільного флоту.

"У нас є регулятор — Державіаслужба України. І відповідно він має цим займатися. Крім того, деякі авіакомпанії, зокрема, "МАУ", якщо вони хочуть отримати визнання на міжнародному ринку, замовляють зовнішній аудит у міжнародних компаній. Коли авіакомпанія проходить цей аудит відповідно до міжнародних стандартів, вона отримує необхідний сертифікат. Наскільки я знаю, "МАУ" проходила ці аудити і отримала ці сертифікати", — пояснив Олександр Мироненко.

Мироненко підкреслив, що інформація зі "чорних скриньок" Боїнга має розшифровуватись в Європі задля оперативності та об’єктивності отриманих результатів.

"Якщо катастрофа трапилася в Ірані, Іран має можливість розслідувати і робити розшифровку ("чорних скриньок" — ред.). Але у будь-якому разі має залучатися відповідна країна, літак якої зазнав катастрофи, і представники виробника не тільки літака, але й двигунів. Наразі бажано, щоб розшифровка проводилася на нейтральній територій, щоб, наприклад, ці скриньки віддали для розшифровки в Європу, аби можна було оперативно розшифрувати і не було звинувачень у тому, що та чи інша сторона намагається маніпулювати фактами", — сказав експерт.

Зазначимо, 8 січня в Ірані розбився пасажирський літак "Боїнг 737", що належав компанії "Міжнародні авіалінії України". Лайнер виконував прямий рейс "Тегеран - Бориспіль". За попередніми даними, на борту літака перебувало 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. З них, за повідомленням РНБО, 11 громадян України. За словами міністра МЗС України Вадима Пристайка, більшість загиблих у авіакатастрофі – громадяни Канади та Ірану. Авіакомпанія "МАУ" опублікувала список загиблих пасажирів рейсу.

Як інформує державне агенство IRNA, за словами прессекретаря міністерства транспорту Ірану Гасема Бініаза, в "Боїнга" загорівся один із двигунів.

Проте в авіакомпанії МАУ заявляють, що літак Boeing-737, який зазнав катастрофи в Тегерані, був новим, зауважень до його технічної частини не було, і він проходив перевірку 6 січня.

Президент України Володимир Зеленський висловив співчуття рідним загиблих у авіакатастрофі. Як повідомив прем’єр-міністр Олексій Гончарук, Україна тимчасово припиняє перельоти в авіапросторі Ірану.

Нагадаємо, 8-го січня Іран обстріляв дві військові бази США, що знаходяться в Іраку. Атака стала відповіддю на вбивство іранського генерала Касема Сулеймані. Він командував іранським Корпусом вартових ісламської революції і загинув 3-го січня в результаті авіаудару США.

Фото — Reuters 

Авіакатастрофа в Ірані: чи безпечними є українські літаки?

Новини по темі