Марина Одольська – про новий альбом, "лихі" 90-ті та пріоритети

Марина Одольська – про новий альбом, "лихі" 90-ті та пріоритети

Історія творчого шляху співачки Марини Одольської та її альбом "Марина Одольська" від самої артистки.

1995-й рік ознаменувався вступом до Європейського союзу Швеції, Фінляндії та Австрії, а Україна вступає до Ради Європи. У Дніпропетровську відкрито метрополітен  перший на території колишнього СРСР після його розпаду та найкоротший у світі – всього 6 станцій.

Фільм "Форест Гамп" виграв шість "Оскарів", включаючи номінації "Кращий фільм", "Кращий режисер" та "Кращий актор"

В українських Сімферополі та Севастополі відбувається фестиваль "Червона Рута - 95", який дарує країні кілька яскравих імен майбутніх зірок. А 17-го вересня 1995-го року з’являється перший український телевізійний хіт-парад кліпів "Територія А", який з повним правом вважається програмою, яка сприяла початку зародження українського шоу-бізнесу. За пару років однією з найяскравіших зірок першого українського хіт-параду стане наша сьогоднішня героїня.

Марина Одольська — українська співачка. Багаторазова переможниця вокальних конкурсів та фестивалів. Заслужена артистка України. Разом з чоловіком, звукорежисером Євгеном Івановим виховує чотирьох дітей.

Початок музичного шляху, незакінчене училище та вагітність

Марина Одольська згадує: "Кінець 90-х. Дуже багато людей харчувалися виключно локшиною, яку робили з води та муки. А в мене була зарплата в доларах, в мене була орендована квартира на Печерську біля Ботанічного саду, в мене була робота, концерти, кліпи - я була зіркою!".

Але до того, щоб стати зіркою, Марині довелося пройти непростий шлях. Вона народилася у звичайній родині, у місті Кам’янець-Подільський. Батьки Марини були акторами місцевого театру. Саме тому, Марина змалечку на сцені: виступи з дитячою хоровою капелою "Журавлик" у Болгарії, Польщі та Росії дали їй безцінний сценічний досвід. Свого першого викладача музики – Івана Нетечу – Марина й досі згадує добрим словом.

Був ще один педагог, який допоміг маленькій Маринці зрозуміти, що саме з музикою та співом вона хоче поєднати своє життя.

"На початку 90-х зі мною займався Віктор Олексійович Лобанський  на той час дуже відомий у Хмельницькій області педагог. Своїх майбутніх учнів він відбирав самостійно серед тисяч дітей. Потрапити до нього на навчання – то була мрія! Молодь, яка виступала на музичних конкурсах під його керівництвом постійно займала призові місця", - розповіла Одольська.

Після закінчення школи, Марина вирішує подати документи у місцеве училище культури. Маючи за плечима хорову школу, Марина й гадки не мала, що можна отримати більш пристойну музичну освіту, ніж училище Кам’янець-Подільського.

"Я взагалі не знала тоді про те, що існують вищі навчальні музичні заклади. Я була дівчинкою з дуже бідної, провінційної родини. Росла без батька, мати дуже хворіла, нас виховувала лише бабуся. Заповітна мрія – вступити у музичне училище в Хмельницькому. А так як училище культури знаходилося у п’яти хвилинах від мого будинку, я вступила туди", - пояснила співачка.

Матеріальний стан родини Одольских був вкрай важким, тому дівчина пішла працювати. Вечорами співала у місцевому ресторані, а вранці бігла на заняття до училища. Втім, училище майбутня зірка так і не закінчила. Цьому завадили дві серйозні обставини. Юна студентка завагітніла та... зібралася взяти участь у музичному фестивалі "Червона Рута".

"Мене вигнали! Це дуже цікава історія! Але мене й досі закликають приїхати та закінчити це училище хоча б номінально. А тоді я попросилася в академвідпустку, щоб народити. Але пропустила екзаменаційну сесію, і мене з училища відрахували",  пригадує артистка.

Марина не шкодує, що прийняла тоді таке радикальне рішення – вона народила чудового хлопчика Микиту та несподівано для усіх перемогла на "Червоній руті" у номінації "Поп-музика". Успіх у Сімферополі їй принесла пісня "Біда".

Перемога на "Червоній руті"

Пісня "Біда" вокально – складний музичний твір, розповідає Одольська. Для перемоги на фестивалі у ті часи потрібні були не шоу чи хіт, а унікальна пісня, яка б могла розкрити конкурсантів саме як вокалістів.

"Тоді не було хітів, тоді потрібно було донести ідею. Показати свою музичну оригінальність. Чим ти оригінальніше, харизматичніше з інших – тим більш запам’ятаєшься слухачам", - розповіла Марина.

Пісня "Біда" дійсно складна у виконанні, але потрібно віддати належне організаторам "Червоної Рути". До того як відправити талановиту молодь до Криму, де тоді відбувався п’ятий за рахунком фестиваль – з ними цілий місяць займалися вокалом у Києві. До того ж займалися класні педагоги, справжні майстри своєї справи.

"Вони вчили нас співати фолковими голосами. Нам сказали, що це гарно і це модно. Нами займалися педагоги з фольклорних народних колективів. Дітей, які писали в анкетах, що вони люблять Таїсію Повалій та Уітні Хьюстон, вчили співати народні пісні. Але це було круто!"

Отже, завдяки класним вчителям, власній наполегливості, та звичайно ж таланту – Марина Одольська, провінційна дівчинка, з першого ж разу блискуче перемагає на потужному фестивалі «Червона Рута». Проте, коли вона повертається у Кам’янець-Подільський – виявляється що зіркою її там ніхто сприймати не збирається.

"Коли я повернулася переможницею та володаркою першої премії у номінації "поп-музика", мене в маленькому містечку ніхто з цим не вітав. Я думала: от зараз повернусь додому зіркою, мене ж по всім телеканалам показували! А люди сприйняли мене як якусь чужерідну істоту. Мені казали: "Їдь знов до Києва та роби там свою зіркову кар’єру!", - пригадує Одольська.

Зустріч з Бригінцем

До Києва Марина не повернулася – не було грошей платити за оренду житла. Проте, вона продовжує мандрувати різноманітними конкурсами, та з легкістю забирати усі призові міста. 1996 рік. Спеціальний приз на міжнародному конкурсі "Голос Азії". Друге місце у номінації "поп-музика" на другому Всеукраїнському фестивалі сучасної пісні "Перлини сезону". Гран-прі "Мелодії-96". Пізніше ще будуть Гран-прі пісенного фестивалю імені Володимира Івасюка та Гран-прі міжнародного конкурсу молодих виконавців "Золотий Скіф". Саме під час якогось чергового фестивалю  на молоду співачку звернув увагу продюсер "Території А" – Олександр Бригінець.

"Телевізійний фестиваль "Мелодія" у Львові. Пряма трансляція на телеканалі ICTV. Всі зірки того часу – на фестивалі. І тут приїжджає якась дівчинка з провінції і бере Гран-прі. І Бригінець тоді, разом з Юрченком помічають мене. Бригинець тоді сказав: "Якщо б ти не співала оті свої давньоєврейські мотиви, ти б могла бути класною зіркою! Попроси Юрченка, щоб він написав тобі нормальну пісню", - зазначила співачка.

Розуміючи що треба хапатися за шанс стати по-справжньому популярною – Марина дійсно вмовляє свого товариша – мега-успішного на той час Юрка Юрченка написати їй хітову пісню. У якості гонорара,  віддає Бригинцю свою фестивальну грошову премію.

"За Гран-прі на фестивалі "Мелодія" тоді давали 4 тисячі доларів. Видали мені тоді такий великий плакат, де було написано – 4 тисячі доларів – і все, грошей я не побачила. Але Бригинець вибив ці гроші. За цей кошт я отримала пісню від Юрченка, кліп та контракт "Території А",  розповіла Марина. Юрко Юрченко тоді не лише написав пісню, він ще допоміг під час запису – співав на бек-вокалі. Ще один відомий зараз музикант Сергій Підкаура – знявся у головній ролі героя-коханця у першому кліпі Одольської. Режисером кліпу став Едвін Кисельов.

"Едвін тоді був гуру українського кліпмейкерства. Усі кліпи "Території А" знімав Едвін Кисельов. Зрозуміло, що зараз цей кліп виглядає смішно, але ж і робилося це за три копійки. Найдорожчий пункт у прайсі – аренда номера готелю "Спорт". Я тоді вперше побачила що таке душова кабіна. Примусили мене митися у тій кабінці, мені було так соромно – я ж дівчинка, 20 років. Але пообіцяли, що мене розмиють у кадрі. Слава Богу, слова дотрималися", - пригадала Одольська.

З початку співробітництва с "Територією А", роботи у Марини побільшало. Вона не припиняє брати участь у музичних конкурсах та фестивалях – а одного дня вирушає у концертний тур зі справжніми зірками та метрами української сцени:

"Марія Бурмака, Пономарьов, Кузьма Скрябін, Петриненко – і я така молода виконавиця. Але я пишалася, що я з такими людьми в одному турі. Це були повні зали та тур всією Україною. Їздили ми і в Москву на концерти на підтримку української культури".

Їздила молода співачка і з концертами "Території А". Щоб підняти рейтинг своїй артистці та показати її вокальні можливості – Бригинець вирішує зняти Одольскій ще один кліп. Ліричний.

"Це відео ми знімали у київському театрі юного глядача. Кліп був про театр, тому знімалися справжні актори. Також зйомки були у старовинних будинках Києва. Дуже класний кліп, класна пісня", - розповіла співачка.

"Цікаво, що аранжування до цієї пісні мені робили мої ресторанні музиканти з Кам'янця-Подільського. А записувала цю пісню я вже у Києві, в домашній студії одного з музикантів гурту "Кому вниз". Тоді весь український шоу-бізнес був переплетений", - додала вона.

Реклама 90-х

У 90-х роках екрани телевізорів почала заповнювати реклама. Дивно, але тоді її дивилися цілими сім'ями. Реклама "Стіморол" 90-х років популяризувала не жувальні гумки, а ідеї, людські почуття та мрії. Реклама "Снікерса" продавала не арахісово-шоколадні батончики, а стиль людини, що бере від життя тільки задоволення. Одними з найпопулярніших були ролики кави "Нескафе". 

Марина Одольська теж тоді залучилася до рекламного руху. Ви навіть уявити собі не можете у скількох рекламних роликах чули її голос. І у рекламі Нескафе – також.

"Не тільки в 90-х. Так, і "Нескафе", і "Кока-кола" – багато реклами саме співочої. В мене була сім’я в Кам'янці–Подільському. Молодший братик, мама, вітчим та мій маленький син, якого довелося залишити там. Я мусила заробляти", - пояснила Марина.

Поява "Божевільної"

Найяскравішим своїм хітом «Божевільна» Марина Одольська завдячує метру української поезії – Юрію Рибчинському. Як би не він, ця пісня, можливо б, так і залишилась невідомою. 

"Одного разу, прийшовши до Бригинця, я побачила Юрія Рибчинського. Рибчинський попросив послухати мої пісні. Бригинець поставив «Божевільну». Прослухавши усю пісню до кінця , Рибчинський сказав, що це потенційний хіт і ми мусимо знімати на неї кліп”, - розповіла артистка.

До зйомок кліпу на пісню, яку схвалив Рибчинський, поставилися дуже відповідально. Знайшли круті локації, попрацювали над стилем Марини, запросили до співпраці відомого режисера.

"Якщо зараз кліпмейкер номер 1 – це Бадоєв, то тоді усі йшли до Віталіка Деколенка. Я була здивована. Чому Бригинець кличе Деколенка знімати відео на пісню, яка самому Бригинцю не подобається? Більш того – кличуть найкращих операторів. Знімають приміщення, які спеціально фарбують. І сценарій був класний", – згадує Одольська.

Дійсно, після того як вийшов кліп на пісню "Божевільна", Марина Одольська остаточно закріпила за собою звання зірки українського шоу-бізнесу першого ешелону. Її навіть порівнювали з Долорес О'ріордан з Кренберізз. Одольська була оригінальною, ні на кого ні схожою – проте напрацювавши собі певний статус – відчула що нарешті може диктувати продюсерам свій репертуар. У трек-листі молодої виконавиці – з’являється пісня "Мальви".

"Інші боялися братися за такі пісні. Якісь вони не сучасні, академічні. Але будь яку пісню можна переспівати саме так, як ти її відчуваєш. І ставлення інших до пісні зміниться", – каже співачка.

Роль "Скрябіна"

Згадуючи ранній репертуар Марини Одольскої не можемо не згадати і пісню, до створення якої долучився Андрій Кузьменко – він же Кузьма. Гурт «Скрябін» тоді теж був на вершині популярності, музиканти брали активну участь у концертах «Території А», с Кузьмою дружили майже усі молоді зірки того часу, та й він сам ніколи не відмовляв у будь якій допомозі. Одольскій Кузьма допоміг с піснею «Біль».

"Ми працювали з Андрієм вночі. Записували на студії Кузьми та все робили під його керівництвом. Згодом на пісню зробили дуже стильний кліп. Цікава локація на Старій Дарниці, я з сивим, сріблястим волоссям. Це була класна робота!", - каже Марина.

Відео на пісню "Біль" стане останнім, відзнятим за підтримки "Території А". Через низку причин, Марина пішла з команди Бригінця та Рудницької. Хоча з останньою не припиняє дружити і зараз, та й взагалі ми від Одольської не почули жодного поганого слова на адресу її колишніх колег.

"Наше розставання, розрив контракту, та все що відбувалося потім – було не дуже добрим. Але пройшло багато років, і зараз я розумію, що люди міняються. Чому б мені не дружити з людиною, яка свого часу дала мені роботу та популярність? Я вдячна людина, і сьогодні я їм за це дякую". - зауважила Марина.

Свідоме призупинення кар’єри

Багато хто думає, що популярність співачки Марини Одольскої пішла на спад саме тоді , коли вона розірвала контракт з "Територією А". Проте, мало хто знає, що Марина свідомо відмовилась від кар’єри з народженням другої дитини. Тоді вона вдруге вийшла заміж, і хотіла бути зразковою дружиною та матір’ю. Зі своїм колишнім чоловіком Сергієм Манеком вони намагались ще підкорити чарти, писали дуетні пісні, проте, більшість свого часу Марина намагалася присвятити дітям.

Працювати разом Марині пропонували і Олександр Пономарьов, і відомий український продюсер Віталій Клімов. Не вийшло. Співачка не жалкує про свій вибір: зараз із коханим чоловіком – Євгеном Івановим – вони виховують чотирьох дітей. Втім, улюбленої справи Марина не кинула. "Я не пішла працювати продавчинею чи стюардесою. Я викладаю вокал. Іноді співаю на бек-вокалі, співаю в рекламі. Від цього я отримую задоволення", - пояснила Одольська.

Як нам здається – таких оригінальних, дорослих, досвідчених співачок – яким точно, є що сказати своїм слухачам – українському шоу-бізнесу не вистачає. Та й самій Марині, незважаючи на те, що вона вже має звання Заслуженої артистки України – є куди рости та розвиватися.

Зовсім скоро у Марини Одольської розпочнеться нове творче життя  і ця історія може знову стати цікавою та захоплюючою.

Фото - Facebook