"Чорна п’ятниця": чому шалені знижки неможливі в Україні?

"Чорна п’ятниця": чому шалені знижки неможливі в Україні?

В Україні стартувала "Чорна п’ятниця" — покупцям обіцяють знижки на весь товар до 70–90 %. Головний редактор видання "Деньги.ua" Олександр Крамаренко в ефірі Українського радіо розповів, наскільки відрізняється специфіка знижок в Україні, країнах Європи та США.

0:00 0:00
10
1x

Олександр Крамаренко розповів про основне правило будь-якого шопінгу — порівнювати ціни та розуміти, чи справді вам потрібен цей товар. Якщо є цікава пропозиція, то чому б і ні? "Не потрібно бігти й купувати перше, що потрапляє на очі. Потрібно зважувати на попередню ціну товару, дивитися на ціни, які є на закордонних сайтах або сайтах виробників", — сказав він.

Розпродажі в Україні відбуваються в менших масштабах, ніж в інших країнах Європи та США.

"У нас менший ринок, менша купівельна спроможність. Щодо багатьох речей у нас є більші роздрібні націнки, а по деяких навіть менші. Проблема полягає в тому, що великі роздрібні мережі на Заході купують просто грандіозні партії товару, які нашим українським мережам і не снилися. Саме з цієї причини вони можуть отримувати дуже велику економію на масштабі. Тобто вони отримують знижку від виробника, транспортника, логістики. Вони з цього всього мають певний зиск і тому вони мають можливість запропонувати велику знижку, щоб знову повернути собі ці обігові кошти. Їм краще з певною знижкою щось продати наприкінці сезону, ніж змиритися з тим, що це піде на утилізацію. Є досить добрячий стимул для знижок, навіть можливий продаж нижче собівартості", — сказав Олександр Крамаренко. 

За його словами, у нас не дають можливості робити великі шалені знижки податкові норми: "У нас є проблеми щодо оподаткування продажів нижче собівартості, нижче закупівельних цін. Є такі проблеми, які також тиснуть на наших вітчизняних роздрібних торговців". 

Олександр Крамаренко розповів особистий рецепт вдалого шопінгу: "Коли я планую щось купувати, то формую список на аркуші паперу або ноутбуці. Що я хочу, скільки це буде коштувати, а потім думаю, чи воно мені потрібне насправді? І далі вирішую чи витрачати ці кошти, чи ні. Холодна голова й врівноважена — це моя позиція щодо витрат".

Олександр Крамаренко зазначив, що на Заході зараз модне свідоме споживання. Тобто людина намагається щось не викинути, а відремонтувати, не купувати зайвого тощо. З одного боку, ми таким чином зберігаємо природу, а з іншого — зберігаємо кошти.

"Економісти на це дивляться не дуже схвально, бо це пригнічує зростання ВВП. Але загалом це змушує виробників і торгівлю пропонувати нам більш екологічні товари, більш довговічні тощо. Будуть такі хвилі настроїв щодо розпродажів і шаленого шопінгу", — розповів він. 

Раніше фешн-стиліст Варвара Барто порадила, що варто купити під час знижок. Експертка наголосила, що не варто скуповувати все, навіть зі знижками до 70%.

Джерело: unsplash