Як працює платформа для просування українськомовного контенту на YouTube – розповідає засновник "ТиДиви"

Як працює платформа для просування українськомовного контенту на YouTube – розповідає засновник "ТиДиви"

Про платформу для просування українськомовного контенту на ютубі в ефірі Радіо Промінь розповів засновник проєкту "ТиДиви" Андрій Ільків.

— Люди, які працюють в ютубі, говорять про те, що українськомовний контент майже не користується попитом. Це правда чи ні?

Треба розділяти ютуб комерційний та ютуб як майданчик для реалізації своїх творчих можливостей, творчого потенціалу.

У комерційної частини ютубу є багато прикладів того, що українськомовні музиканти набирають мільйони переглядів. Розважальні канали українські є, телебачення теж переходить в ютуб, і там вони отримують нормальну кількість переглядів.

Якщо говорити про аматорські відео – з цим значно більша проблема, бо в них апріорі значно менша аудиторія,  їм важче пробитися через засміченість ютубу російським контентом.

— Чим з цього займається проєкт "ТиДиви"?

Просуває власну творчість. У подальшому ми розраховуємо отримувати донати і завдяки їм розвиватися. Зараз це особиста ініціатива, наразі нас двоє: я і моя дівчина Анастасія. Ми займаємося наповненням сайту, розвиваємо його, набираємо аудиторію.

З часом ми плануємо відкрити таку можливість, щоб відвідувачі сайту за бажання скидали нам фінансову допомогу,  щоб завдяки цьому ми покривали наші затрати.

Наша ідея якраз і полягає у тому, щоб вийти на незбитковість завдяки фінансовій допомозі. В ютубі це доволі поширено. Ми вже запустили сторінку на Патреоні – це сайт, який дозволяє отримувати фінансову підтримку від відвідувачів. І там вже певну суму нам скинули.

— У чому власне ідея проєкту "ТиДиви"?

"ТиДиви" – це проєкт про повагу. На жаль, коли український глядач заходить на ютуб, йому алгоритми постійно підсовують або російськомовний, або навіть антиукраїнський контент від різних ватних каналів. Це не просто нерелевантний контент – мене особисто таке ображає.

Український глядач повинен мати можливість зручно і у комфорті споживати контент.

А "ТиДиви" – це окремий сайт, де ми зібрали відео з усіх відомих українськомовних каналів ютубу. Це своєрідна альтернатива ютубу, адже у ютубу є низка проблем, у тому числі клікбейтність. Власники відео використовують провокативні картинки, провокативні назви для своїх відео, щоб люди заходили. Завдяки цьому піднімається рейтинг самого відео, а хороший контент практично зникає. А ми хочемо, щоб український аматорський контент знаходив свого глядача без застосування подібних трюків.

— На твоєму ресурсі є 13 розділів. Вони склалися історично? Чи просто у вас є теми відео, які не з’являтимуться на ресурсі?

Усі ці розділи виникли у процесі обробки каналів. Зараз ми вже бачимо, що таких тем має бути більше. Наприклад, у нас є рубрика про кіно, а днями ми плануємо запустити розділ "Про кіно", де краще подаватиметься інформація. Ми окремо вже згрупували огляди фільмів, трейлери та весь інший контент.

— А дитячого контенту немає?

Поки що ми вирішили не робити його на сайті, оскільки дитина, клікаючи, може натрапити на не зовсім "свій" контент, а, наприклад, на відео з лайкою абощо.

У нас є бачення для майбутнього розвитку дитячого підрозділу сайту: це буде окремий інтерфейс, зручний саме для дітей – з великими кнопками та іншою структурою сайту.

— Чи існує щось таке, що ви принципово не викладаєте на "ТиДиви"?

Часто виникає спокуса щось не викласти, з чим я не згодний або що не подобається особисто мені. Але у нас є два чітких правила, від яких ми відштовхуємося: відео має бути українською та не має містити русофільства та так званого "русского міра". Бо у нас є українськомовні канали, які українською переспівують російських співаків, або ж знімають огляди на російські фільми та серіали. Такого нема і не буде на "ТиДиви".

— Що потрібно, аби відео потрапило на "ТиДиви"?

На нашому сайті у підвалі є кнопка "Запропонувати канал". Або ж можна зареєструватися через ютуб і одразу всі канали, на які ви підписані на ютубі, запропонувати для розміщення на сайті "ТиДиви". А ми потім їх обробимо.

— Чому ти цим займаєшся?

Це проєкт, який може вплинути на розвиток моєї країни. Я бачу в цьому свою місію і я отримую задоволення від того, що я змінюю свою країну в хорошому контексті.

Друга причина – мені здається, що люди у нас в Україні погано одне одного чують. А ця платформа допоможе їм побачити одне одного, знайти одне одного і стати більш пов’язаними.

Слухай розмову повністю в ефірі Радіо Промінь!