Українці більше довіряють інтернету, ніж телевізору — пояснює експерт Internews

Українці більше довіряють інтернету, ніж телевізору — пояснює експерт Internews

Відповідно до щорічного опитування "Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 році", яке вже сім років поспіль проводить Internews, довіра українців до традиційних ЗМІ впала на 11 % в порівнянні з минулим роком. Відтак рівень довіри респондентів до соціальних мереж перевищив показник довіри до телебачення. Детальніше про це Радіо Промінь розповів програмний менеджер міжнародної організації Internews Сергій Гриценко.

"Подібні дослідження ми проводимо з 2012 року, тобто в нас зібрався масив інформації, якою можна ділитися і на підставі якої робити висновки. Насправді в 2019 році довіра населення у суспільних інституціях загалом, а ми вважаємо, що медіа теж такими є, впала в середньому на 11%, якщо порівнювати з 2018 роком. Наразі довіра до преси складає біля 19%, до місцевого радіо – 22%, до загальнонаціональних каналів – 49%. І разом з тим 51% респондентів вказали, що довіряють загальнонаціональним інтернет-медіа. Це насправді найбільший показник цього року", – розповів Сергій Гриценко.

За його словами, проведенням таких досліджень має на меті підкреслити важливість якісної неупередженої журналістики: "Й окремо зазначу, що ця журналістика має бути доступною там, де люди дізнаються новини: люди "йдуть" з телевізора в інтернет чи соціальні мережі, йдеться про 68% респондентів, які черпають новини з соціальних мереж, в основному з facebook".

"Цікавим є й те, що 76 % опитаних не знають, кому належать медіа в їхньому регіоні при тому, що десь 80 % читачів, слухачів говорять, що вони знають про замовні матеріали в медіа, те, що ми називаємо "джинсою". Коли в них запитували, а чи вміють вони розрізнити дезінформацію від правдивої, то біля 70% сказали категоричне "так". Але потім в рамках цього дослідження ми запросили людей, дали їм три коротких новини і сказали: "Ось вам три новини, прочитайте і скажіть, де фейк, а де – правда". Наголошу, що дві новини були правдиві, одна – фрейкова. І на практиці лише 11% респондентів змогли правильно визначити різницю між цими трьома новинами", – поділився результатами дослідження Сергій Гриценко.

Програмний менеджер звернув увагу на те, що багато опитаних користується кількома джерелами інформації для перевірки правдивості новини: "Якщо вони щось почули, то хочуть це перевірити, почитати в пресі чи побачити в ефірі телеканалів. Тому використання кількох джерел інформації, безумовно, є добрим показником".  

Більше про результати дослідження, проведеного  Internews, можна дізнатися тут.

ФОТО: pixabay