Мені здається, що Дитяче Євробачення більш жорстоке, ніж доросле — Олександр Стасов

Мені здається, що Дитяче Євробачення більш жорстоке, ніж доросле — Олександр Стасов

Вже у листопаді відбудеться Дитячий пісенний конкурс Євробачення-2019, у ньому візьмуть участь 19 країн. Україну на конкурсі представлятиме 13-річна Софія Іванько. Суспільне мовлення вже презентувало кліп на конкурсну пісню "The Spirit of Music". Олександр Стасов, один із членів оргкомітету, в ефірі Радіо Промінь розповів про те, чому і як змінилася конкурсна пісня, чи потрібен для неї кліп і як відбувається піготовка до конкурсу.

Вже є пісня "The Spirit of Music", кліп на цю пісню. Як і чому змінилася пісня, яка перемогла у нацвідборі?

  

Ті слухачі та глядачі, які спостерігають за дитячим Євробаченням, мабуть, здивувалися б, тому що вони отримали не ту пісню, яка перемогла в національному відборі. Пісня, яка стала переможницею нацвідбору дитячого Євробачення-2019 від України, називалася "Коли здається". Тепер вона називається "The Spirit of Music". Та сама виконавиця — Софія Іванько. 

Мабуть, розкажу історію, як ми обирали переможця нацвідбору. У нас було три кандидатури. Ми дивилися на три пісні, які, на наш погляд, були найсильнішими та найяскравішими. Спробували спрогнозувати, чим ми можемо здивувати та вразити міжнародний конкурс. Нам стало зрозуміло, що йти з піснею, яка є, певною мірою, стереотипною або, як кажуть, "так завжди роблять на Євробаченні", — це не наш похід. Ми обрали ту виконавицю, яку написала артову, але все-таки поп-пісню.

Ми зрозуміли, що нашій авторці лише 13 років, їй треба допомогти вдосконалити пісню. За цей час ми долучили до роботи над піснею членів оргкомітету, в який входить співачка Альоша, соліст гурту ADAM Михайло Клименко, продюсер студії "Кофеїн" Таня Ша та інші, які не перший день в телевізійному або шоу-бізнесі. Ми спільно з Софією доробили цю пісню. Як результат отримали "The Spirit of Music".

— Чи є "гачки" в оновленій пісні "The Spirit of Music"?

У пісні Софії є головний хук, який вона, власне, й написала ще в попередній версії. Аранжувальники зробили так, що артистка продемонструє свої можливості й вокальні здібності. В пісні тепер дуже сильний емоційний накал. 

— Можна сказати, що ви ніби відшліфували діамант? 

Я для себе класифікую національний відбір до дитячого Євробачення певною інвестицією Суспільного мовлення в талановитих дітей, які досягли певного високого рівня. Той, хто наразі має найвищий рівень, найкращу креативну пропозицію, має отримати певну премію від Суспільного. Премія — це можливість виступити й презентувати себе на дуже великому конкурсі, попрацювати з аранжувальниками, композиторами, стилістами. 

— Розкажіть детальніше, як триває підготовка номера до конкурсу. 

Зараз ще триває робота над номером. Хочу зазначити, що в кліпі знялися дві людини, які мають стосунок до дитячого Євробачення — коментатор Тимур Мірошниченко й учасниця торішнього конкурсу Дарина Красновецька. Автором ідеї кліпу є Руслан Городничий. Це людина, яка минулого року займалася постановкою номера Дарини Красновецької, учасниці дитячого Євробачення, й цього року займається постановкою номера Софії Іванько.

Три-чотири рази на тиждень відбуваються репетиції номера Софії Іванько. Ідея у нас є. Для підготовки її номера ми залучили дуже крутих фахівців, які працюють над великими шоу в Україні.

Не буде так, що гроші затьмарять дитину. Цього року ми обрали свою тактику. Це справді буде видовищно та дуже круто. Той, хто бачив відео, побачив одну Софію Іванько, а в Польщі це буде зовсім інший образ.

— Чи потрібен кліп для Євробачення? 

Минулого року в нас взагалі не було грошей на дитяче Євробачення. І ми починали підготовку в останній момент. Але в нас було два відео Дарини Красновецької: концертне відео пісні "Say Love" та хорова версія з хором Українського радіо. Тобто ми двічі засвітилися в Європі й показали красу пісні Дарини Красновецької. Цього року ми місяць працювати над створенням практично нової пісні на основі першої версії. Тому час був просто зайнятий іншим, і зараз ми зрозуміли, що треба зняти історію, яку зчитають люди, які навіть не розуміють українську мову. Пісня двома мовами — українською та англійською. Коли будете дивитися цю відеоісторію, то зрозумієте, про що вона, навіть не розуміючи слів. Це дуже круто, бо це історія, яка масштабується в будь-якій країні та близька кожному. Там дуже красивий осінній Київ та чудова Софія Іванько. 

 

— Отже, як Софія Іванько, оргкомітет Суспільного і взагалі Суспільне готується до Євробачення? 

Софія ходить на репетиції три-чотири рази на тиждень. Вона ще паралельно займається англійською мовою та польською, адже цього року фестиваль відбуватиметься в Польщі і треба буде спілкуватися зі своїми однолітками та пресою. Насправді в неї буде дуже напружений графік. Офіційна делегація дитячого Євробачення від України вилітає до Польщі 14 чи 15 листопада. Сам фестиваль відбудеться 24-го. До того часу буде червона доріжка, купа прес-конференцій, десь 10 репетицій. Насправді дитина їде не розважатись, а важко працювати.

Ми акцентували увагу батьків та самої Софії на тому, що те, куди вони вв’язалися, насправді, дуже важка праця, до якої слід поставитися дуже відповідально, водночас примудритися показати себе та подивитися на інших, набути досвіду. Цей лотерейний білет вона більше ніколи не отримає. 

— Конкурс — це велике моральне та емоційне навантаження. Чи працюють з нею психологи, щоб подолати хвилювання?

Підготовка до конкурсу і є певною психотерапією. Ми готуємо учасника так, щоб вона точно не злякалася сцени, і якщо в якийсь момент відбудеться факап, щоб вона не зациклилася на ньому, а далі продовжувала свій номер. Хочемо, щоб вона вийшла на сцену та кайфонула. 

— Хочеться запитати: а як же школа?

Вона ходить у школу. Але час від часу їй доводиться жертвувати уроками. Потім їй доведеться все це наздоганяти. 

— Чи правда, що на дитячих конкурсах доросла конкуренція? 

Я два роки працюю в оргкомітеті Дитячого Євробачення, і мені здається, що воно більш жорстоке, ніж доросле. Бо за дітьми стоять батьки. Ви бачите або переможця, або знаєте імена 10 фіналістів і не звертаєте увагу на ще 40 дітей, які подавали заявки. І там час від часу буває не дуже здорова атмосфера та конкуренція. Навіть у положенні фестивалю цього року є пункт про те, що неможливо займатися діяльністю проти конкурента.

Минулого року були певні моменти, які не дуже приємно згадувати. Були залучені юристи для того, щоб створити конкуренту не дуже приємну ситуацію або в якийсь спосіб погрожувати оргкомітету. Того року цього було більш ніж достатньо, а цього якось обійшлось. До таких ситуацій ми залучали наших юристів. Дивились, як правильно відповісти й у соціальних мережах на певні закиди, і як офіційно відповісти листом людям, які звертаються від певних осіб. Логіка дуже проста. Батьки за свою дитину готові продати нирку. Відповідно, вони хочуть її перемоги будь-якою ціною. Це амбіції дорослих. Коли вони починають цей процес, то вже не зупиняються. 

фото - stv.detector.media