Компанії відходять від того, щоб брати на роботу тільки досвідчених працівників – HR-спеціалістка

Компанії відходять від того, щоб брати на роботу тільки досвідчених працівників – HR-спеціалістка

Консультантка з працевлаштування, HR-спеціалістка Тетяна Панченко в ефірі Радіо Промінь розповіла про те, як скласти ефективне резюме та вдало пройти співбесіду

Експертка наголосила, що хороше резюме не завжди є запорукою успіху. 

"Навіть коли є добре складене резюме, то у роботодавця є багато причин відмовити в роботі. Зокрема, неохайний зовнішній вигляд: брудний одяг чи руки, недоглянуті нігті. Буває таке, що претендент приходить на співбесіду, а роботодавець уже сформував його образ. Якщо бачив фото в резюме, то склав певний образ за ним. Якщо не було фотографії, то за резюме. В такому випадку роботодавець виходить до претендента і думає: "Як зробити так, щоб ця співбесіда була максимально короткою?", — сказала вона. 

Тетяна Панченко розповіла, що "перегар" чи неприємний запах теж можуть стати на заваді отримання нової роботи. "Якщо ви приходите на співбесіду із запахом алкоголю, в будь-кому випадку будь-який роботодавець скаже вам "ні", — розповіла вона. 

За її словами, із зовнішнім виглядом все просто: на офісну посаду варто обирати офісний стиль, а на креативну можна вдягатись креативно. 

Саме спілкування з потенційним роботодавцем абсолютно самобутня річ: "Кожна співбесіда індивідуальна. На одну й ту саму посаду з різними кандидатами вона складається по-різному. Можна жартувати, бо це знімає напругу, але не варто перебирати міру. Щоб справити гарне враження, потрібно думати і про те, що ти говориш про свого колишнього роботодавця. Також не потрібно видавати конфіденційної інформації з попереднього місця роботи".

Читата також: Як налаштуватися на роботу після відпустки – рекомендації психолога

Тетяна Панченко також розповіла про помилки при складанні резюме.

"Потрібно бути реалістом. Якщо ви не маєте ніякої фінансової чи економічної освіти, а хочете бути фінансовим директором, то яке резюме б ви не складали, вас на цю вакансію не візьмуть. Навіть якщо скачаєте з Інтернету найкраще резюме. Прийдете на співбесіду — стане зрозумілим, що у вас немає досвіду. Треба шукати роботу, яка підходить під ваші якості, освіту та досвід", — сказала експертка. 

Тетяна Панченко наголосила на тому, що резюме повинно бути на одній, максимум на двох сторінках: "Не потрібно писати великі полотна, детально розписувати вашу біографію, починаючи з дитячого садочка. Резюме – це конструктивний виклад вашої короткої біографії. В резюме вказують досвід роботи за останні десять років. Все, що було до цього, можна коротко написати в одному реченні. Хоча буває таке, що ви претендуєте на ту вакансію, де на відповідній роботі ви пропрацювали тільки два місяці – то саме на цьому вам і треба зосередитись. А про все, що робили на інших роботах, треба написати коротко". 

Консультантка з працевлаштування порадила не забувати, що, зазвичай, роботодавці на перегляд резюме витрачають небагато часу: "Очі стомлюються читати ті, де все йде суцільним текстом, де немає абзаців, конструктивів. Також, наприклад, якщо ви любите читати, то не треба вказувати всі ті 150 книг, які прочитали".

Тетяна Панченко також розповіла про те, що зараз компанії відходять від того, щоб брати на роботу тільки досвідчених працівників. "Якщо ви молодий фахівець, то в резюме варто детальніше писати про вашу освіту та чим ви займались в університеті", — зазначила вона. 

Експертка розповіла і про інші секрети вдалого резюме. За її словами, шаблонні фрази на кшталт "швидко навчаюсь", "комунікабельний", "стресостійкий", "адаптивний" дуже застарілі. 

"При складанні резюме не треба писати про ваші особисті якості. Відходимо від старих шаблонів" — додала вона, уточнивши, що при бажанні можна їх вказати, але нестандартно. 

Наостанок Тетяна Панченко сказала наступне: "Завжди потрібно цінувати себе та свій час, думати, куди ти йдеш працювати, збирати відгуки про роботодавця і пам’ятати про те, що робота повинна бути для життя, а не життя для роботи". 

Нагадаємо, що раніше лікарка-психологиня та психотерапевтка Анастасія Осадча розповіла про те, як спокійно влаштуватися на роботу і не хвилюватися на новому робочому місці.

Фото: unsplash