"Зелений лист", "біле дерево" і "зелений журавлик": як в Україні працюють нові правила маркування харчових продуктів

"Зелений лист", "біле дерево" і "зелений журавлик": як в Україні працюють нові правила маркування харчових продуктів

З 6 серпня цього року в Україні почали діяти нові правила маркування харчових продуктів. Детальніше про це в ефірі Українського радіо розповіли Марія Сіверс, експертка з питань харчових продуктів, керівниця проекту Duck Test, та Дмитро Кравцов, спеціаліст з питань раціонального природокористування проєкту Greenval.org.

0:00 0:00
10
1x

Марія Сіверс розповіла, що відповідно до нових правил, написи на харчових продуктах мають бути не меншими від 1,2 мм і обов’язково читабельними. Оскільки зараз ще часто буває таке, що людина неспроможна прочитати склад продукту.

"Обов’язково мають бути вказані алергени. Вони мають виділятися або кольором, або жирним текстом. Обов’язково мають бути вказані усі додатки, які використовуються у продукті, причому вони мають бути впорядковані у відсотковому співвідношенні. Тобто спочатку йде продукт, якого найбільше у відсотковому співвідношенні, і далі за зменшенням", – зазначила експертка.

Крім того, почнуть працювати нові правила, які нормуватимуть зображення на упаковці продуктів.

"Якщо зараз ви бачите фруктовий сік, і на ньому намальовано багато фруктів – зараз цього відбуватися не повинно. Якщо ці продукти не вказані у складі, ви не маєте права їх зображати. Якщо ви пишете, що у вас "Карпатський чай", то усі складники мають бути з Карпат, – відмітила Марія Сіверс. – Але є й підводні камені: тепер недобросовісні виробники можуть написати про 1% яблук у яблучному соці, і це вже дає право зображати яблуко на пакуванні".

Дмитро Кравцов додав, що тепер в Україні працюватимуть єдині стандарти маркування органічних продуктів, які не дозволять вводити споживачів в оману. Раніше у виробників була можливість, згідно із законом, писати "біологічний продукт", "натуральний продукт", "продукт природного походження", вводячи споживачів в оману. Людина думала, що купує органічну продукцію, яка насправді такою не була. На сьогоднішній день, такі маркування вже є забороненими, розповів експерт.

"В Україні є маркування, які вже офіційно затверджені. Наприклад, це "зелене листя", яке вказує на органічне походження продукту; "біле дерево" на зеленому фоні – це organic standart, основний орган в Україні, який видає сертифікати на органічну продукцію; "зелений журавлик" – логотип екологічної продукції. Купуючи такі продукти, ви можете бути впевнені, що купуєте органічну чи екологічну продукцію", – поділився Дмитро Кравцов.

Нагадаємо, нові правила маркування харчової продукції почали діяти з 6 серпня.