"Чесно": 95% всіх партійних грошей на вибори — невідомого походження

"Чесно": 95% всіх партійних грошей на вибори — невідомого походження

На парламентську виборчу кампанію партії отримали 620 мільйонів гривень, з яких, відповідно до звітів, лише 4,5% надійшли від фізичних та юридичних осіб, решту партії переказали самі собі з власних рахунків. Тому, поки що джерела походження цих коштів невідомі, розповів Українському радіо в програмі "Сьогодні.Зранку" аналітик громадського руху "Чесно"  Ігор Фещенко.

Ведучі:

Тамара Гусейнова, Дмитро Хоркін

"Ця виборча кампанія дуже коротка, ми говоримо буквально про дані за 2,5 тижні. Відповідно до звітів партій, вони зібрали на своїх виборчих фондах понад 620 мільйонів гривень, з яких більшість — 560 мільйонів — вже витратили", — розповідає Ігор Фещенко.

За його словами, 70% всіх витрат припали на політичну рекламу на телебаченні: "Тут йдеться про суми, які партії готові були нам показати. Оскільки приховану рекламу, так звану "джинсу", неможливо порахувати. Бо часто її поява на телеканалах — це предмет домовленості між власником каналу та партією, на кшталт "ви нам медіа-підтримку, а ми вам потім чимось віддячимо".

"Аналізуючи звіти, ми чекали побачити там конкретні імена чи назви донорів — фізичних та юридичних осіб — проте на них припало лише 4,5% всіх внесків. 95,5% припало на внески, які політичні партії акумулювали на своїх поточних рахунках та переказали самі собі. Тому фактично ми спостерігаємо транзакції з рахунку на рахунок, не знаючи джерела походження цих грошей", — зазначає аналітик.

Також Фещенко висловився й щодо засилля політичної реклами, зокрема й на ТБ: "Значна проблема із кількістю та змістом реклами пов’язана з тим, що багато партій нові. Навалою реклами вони хочуть заявити в першу чергу про своє існування, а не про якісь змістовні речі. Коли вони зя'вляються як гриби після дощу, іншого способу заявити про себе немає".

"Звідси й підвищена популярність реклами в соціальних мережах, яку ми спостерігаємо. Пішла чутка, що успіх Зеленського на президентських виборах пов'язаний із його активністю в Інтернеті, і багато політиків кинулись туди ж", — підсумував аналітик.

Слухати повну версію.

ФОТО: Facebook Фещенка