Про цінності своєї компанії, креативність та новий рекрутинговий проєкт у Banda.agency в ефірі програми "Непробудні" на Радіо Промінь розповіла піар-директорка креативної агенції Banda Катерина Тригуб.
Ведучі:
Ірина Саннікова, Олександра Франко, Лесь Мирний
Лесь Мирний: — Чому ваша агенція називається Banda?
— У нас є три співзасновники: Єгор Петров, Павло Вржещ та Ярослав Сердюк. Це три кити, на яких будується Banda. Сім, вже майже вісім років тому ці троє людей започаткували Banda. Раніше вони працювали в інших креативних агенціях. Якщо я не помиляюсь, Паша та Єгор працювали в Leo Burnett, є така мережева агенція.
Тоді вони вирішили: чому б не робити щось своє? І тоді якось несподівано захотіли назвати це Banda, тому що "банда" — це щось своє, про своїх, про друзів. Власне, від цього і пішла така назва.
Хотілося чогось неформального. Тому що усі назви — такі успішні, цілеспрямовані. А тут для креативної агенції хотілося чогось прикольного, чогось такого, чого раніше не було.
Ірина Саннікова: — Коли ми готувалися до ефіру, ми зайшли на сайт вашої агенції, почали переглядати співробітників, але нікого на ім’я Катя не знайшли. Ти точно там працюєш?
— Насправді у мене в п’ятницю був перший робочий день.
У нас у компанії є така класна цінність, яку я вже встигла зацінити: ми відмовляємося вирощувати шампіньйони. Це означає, що кожна людина, яка працює в "Банді", має бути таким рупором усіх цінностей компанії. Тобто кожна людина, кожен співробітник спокійно може піти на радіо, піти і розповісти все. Ми відкриті, щирі, і в цьому нічого такого немає. Навіть якщо я працюю один день, це не означає, що я "не шарю".
Навпаки, я дуже давно захоплююся тим, що робить це агентство. І хоча я там недавно, я дуже комфортно там почуваюся.
Олександра Франко: — Чому люди так наполегливо біжать працювати в "Банду"? Що вас стимулює там працювати?
— Я вже сказала декілька слів про щирість — це, мабуть, основне, на чому базується уся робота. Якщо ти щирий, ти кажеш не просто правду — ти просто справжній.
Нам дуже просто сказати клієнтові або будь-кому, що ми чогось не знаємо. Ми не соромимося, ми такі, які ми є.
ЛМ: — А якщо до вас прийде клієнт, і у нього бренд — вибачте, "дно". Ви йому так і скажете: "У тебе бренд — "дно"!"?
— Так, чому б і ні? Але це буде не критика.
Нам навпаки, цікаво. Якщо ми бачимо якесь цікаве зерно в проєкті, ми навпаки, скажемо: "Ага, ми цього не знаємо, давайте розберемося". Для нас це як челендж.
Ми кожний проєкт сприймаємо не як експерти, ніби ми в рекламі "топчик" і в усьому розбираємося. Навпаки, кожен проєкт — це привід дізнатися щось нове, щось вивчити. Для нас проблеми — це такий драйвер. І ми швидше скажемо, що ось, цього ми не знаємо, але ми залюбки вивчимо і зробимо все якнайкраще.
ІС: — Готуючись до розмови з тобою, я переглядала багато інтерв’ю з вашими співзасновниками, і вони говорили, що плинність кадрів у вас — не більше 20%. Але якщо зайти до вас на сайт у вкладку "Вакансії", там написано, що ви постійно шукаєте нові таланти у найрізноманітніших сферах. Чи не приховуєте ви таким чином реальні проблеми з кадрами?
— Насправді у нас все набагато цікавіше. Червень у нас — місяць рекрутингу в "Банді". У нас це називається Project70.
Ми давно хотіли це зробити. Це не просто вікно можливостей, ми шукаємо не одного спеціаліста. Це цілий портал у "Банді", для кожного, хто хоче чи давно планував, боявся, переживав. Він може податися у цей проєкт, ми приймаємо заявки до 6 липня.
Для нас неважливий вік, ми вільні від ейджизму. Важливе бажання.
На кожну вакансію є додаткові опції. Тобто навіть якщо ти взагалі не маєш портфоліо, не маєш досвіду, ніколи не працював у креативі, але дуже хочеш, ти все одно можеш податися. Ми тебе не обмежуємо.
ЛМ: — Чи потрібна фахова освіта?
— Ви ж знаєте, що в Україні з креативною освітою є певні складнощі.
Креативність взагалі не можна виміряти. Це творчість. І якщо людина від природи творча — неважливо, яку освіту вона здобула. Якщо вона наша, ми на це не будемо дивитися.
ОФ: — Але ж той же графічний дизайнер має розбиратися у фахових програмах, вміти у них працювати… Чи він може просто прийти до вас з бажанням і вчитися на ходу?
— Зараз у нас така установка: чому б і ні? Давайте спробуємо це зробити. Раніше ми помітили, що масштаби ростуть, заходить багато крутих проєктів, але рук вже не вистачає.
Традиційний процес найму співробітників — він дуже традиційний і дуже повільний. У креативній індустрії він вже не так сильно спрацьовує. Ми захотіли піти революційним шляхом, зробити це швидко і набрати багато людей. Одразу.
ОФ: — Чому 70?
— Це умовна така назва. У нас зараз близько 69 співробітників, нещодавно ми об’єдналися з агентством Republic, і нас стало трошки більше.
70 — це така умовна цифра, це 69+1. Ми шукаємо багато людей на різні напрями. Арт-директори, дизайнери, копірайтери.
У нас є враження, що коли люди просто скидають щось на пошту, ми пропускаємо багато класних людей. А тепер ми просто взяли місяць, сконцентрувалися на цьому, виділили час. І тепер хочемо всіх-всіх-всіх розглянути, щоб нікого не пропустити.