"Громадяни приїжджають до нас щоб отримати якісні послуги без черги": як працюють ЦНАПи в ОТГ — дискусія

"Громадяни приїжджають до нас щоб отримати якісні послуги без черги": як працюють ЦНАПи в ОТГ — дискусія

Функціонування ЦНАПів в об’єднаних територіальних громадах в ефірі програми "Сучасна громада" на Українському радіо обговорювали Олена Тертишна, директорка Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування, Олена Гладка, експертка з муніципальних послуг Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування, Євгенія Запорожченко, начальник ЦНАПу Новоолександрівської ОТГ (село Новоолександрівка, Дніпропетровщина), Ганна Обідняк, представниця Делятинскої селищної об’єднаної територіальної громади (Івано-Франківщина).

Ведучий:

Денис Денисенко

— Скільки на Дніпропетровщині вже є ОТГ?

Олена Тертишна: — Уже створено на сьогодні і діють 62 ОТГ. 63-тя очікує на рішення ЦВК про призначення перших виборів.

Як щодо кількості ЦНАПів? Чи є у всіх громадах такі центри?

Олена Тертишна: — Ми теж тут не пасемо задніх. В області створено 58 ЦНАПів. Уже 28 ОТГ ухвалили рішення про створення ЦНАПів і ми дуже пишаємося цією цифрою.

Як і де отримують послуги жителі громад, у яких немає ЦНАПів?

Олена Тертишна: — Ми націлюємо кожну ОТГ нашого регіону на те, що ЦНАПи мають бути створені в кожній ОТГ незалежно від того, проживає в ній 25 тис. мешканців, чи проживає 5 тис. мешканців. Адже система формування нового адміністративно-територіального устрою України передбачає передачу первинних послуг саме до ОТГ, зокрема і через створення такої системи надання адмінпослуг, як ЦНАПи.

— Чи успішно впроваджують громади Дніпропетровщини стратегію децентралізації?

Олена Гладка: — Я вважаю, що на Дніпропетровщині досить успішно впроваджується стратегія децентралізації. Дніпропертовщина є лідером з кількості ЦНАПів в області, а також лідером за кількістю ЦНАПів в області, які вже видають біометричні паспорти та ID-картки. Уже таких 17 є, і з них 5 — в ОТГ.

— Чи є у громадах людський потенціал для роботи у ЦНАПах? Чи не бракує фахівців належного рівня?

Олена Гладка: — У цьому напрямку потужну роботу веде наш центр. Щомісяця ми проводимо навчання та тренінги з підвищення кваліфікації працівників ЦНАПів. Зараз реформа в активному русі, потреба у кадрах досить актуальна. Попит випереджає пропозицію, тож цю роботу (освітню) доводиться виконувати регулярно. Ми працюємо з керівниками відділів ЦНАПів, також з державними реєстраторами, адміністраторами… Усіх охоплюємо своєю увагою.

— Як у вас ситуація із ЦНАПами?

Ганна Обідняк: — У нашій громаді немає відкритого ЦНАПу, ми в процесі створення. Потреба у відкритті ЦНАПу є. Люди потребують отримувати більше послуг на місцях, щоб не їздити до райцентрів і не стояти у чергах, щоби було все відкрито, прозоро й доступно.

Наша громада була створена у 2015-му році, а рішення про відкриття ЦНАПу ухвалили минулого року, тобто 2018 р. Тепер у нас є технічне завдання і ми в процесі створення.

— Як нині громадяни отримують адмінпослуги?

Ганна Обідняк: — Послуги надають у селищній раді, а по інші, які недоступні, люди звертаються до районного ЦНАПу, їздять, або до інших районних установ. Усіх послуг на місцях у нас немає.

Ваша громада вже досягла успіхів у впровадженні реформи і в діяльності ЦНАПу. Розкажіть про центр. Як давно працює? Які послуги надають?

Євгенія Запорожченко: — Наш ЦНАП працює з вересня 2017-го року. Ми надаємо 125 адміністративних послуг — це і державна реєстрація нерухомого майна та бізнесу, це й управління соціального захисту населення. Також за лінією державної міграційної служби маємо й місцеві послуги — це реєстрація місця проживання, земельні послуги тощо.

Як багато людей звертається до центру?

Євгенія Запорожченко: — За минулий рік близько 13 тисяч звернень громадян було. На сьогодні — близько двох з половиною тисяч звернень з початку року.

За цей час, поки функціонує центр, ви побачили, які зміни потрібно внести, зробити корективи в роботі?

Євгенія Запорожченко: — Ми постійно розширюємо спектр наших послуг, прислухаємося до побажань наших відвідувачів та громадян і стараємося максимально розширити сферу надання наших адмінпослуг. Саме так ми нещодавно придбали установку з оформлення та видачі біометричних паспортів, що залучило дуже багато жителів як сусідніх ОТГ, так і з міста. Громадяни приїжджають до нас, щоб отримати якісні послуги без черги, у зручних умовах.