Три причини, чому створення перехоплюючих паркінгів під сумнівом – експерт

Три причини, чому створення перехоплюючих паркінгів під сумнівом – експерт

У великих містах з 1 липня дозволять проектувати "перехоплюючі парковки" – автостоянки на в’їзді до центральних районів міста, де власники авто зможуть залишити свій автомобіль і пересісти на громадський транспорт. Таким чином планують розвантажити центральні частини міст від великої кількості авто, позбутись заторів та покращити екологічний стан великих міст. Чому теорія далека від реальності, в ефірі "РанокПРО" пояснив експерт з транспортного планування Дмитро Безпалов.

Ведучі:

Ольга Бабчук, Павло Туптинський

Дмитро Безпалов пояснив, що наразі "перехоплюючі паркінги" з’явилися тільки на папері – саме поняття таких парковок внесли до державних будівельних норм (ДБН). Реальне ж впровадження подібних парковок в українських містах залежить від багатьох причин.

"Ми зараз говоримо тільки про інструментарій, тобто саме таке поняття з’являється у профільному ДБН. Тобто це інструмент для інженерів. А як він буде використовуватися – це вже інше питання. Тому я б не сподівався на якісь зміни з 1 липня цього року чи навіть майбутнього року", – переконаний експерт.

Він пояснив, що наразі створення перехоплюючих парковок під сумнівом через низку причин.

1. У міських влад не має грошей на створення таких парковок.

"Питання в тому, хто дасть на це гроші. У міських влад на це немає грошей, – пояснив Дмитро Безпалов. – У нас є питання недофінансування більш важливих режимів мобільності, наприклад, пішохідної інфраструктури, велосипедної інфраструктури чи громадського транспорту. А щоб інвестор у це вкладав гроші, у інвестора повинна бути окупність цих капіталовкладень".

2. Можливість безкоштовного паркування у містах уздовж доріг.

"Зараз міста України не контролюють паркувальний простір, і парковка у містах здебільшого безкоштовна. У таких умовах усі паркінги будуть стояти порожніми. Тому щоб ця система запрацювала, треба навести лад у паркувальній системі і почати контролювати паркувальний простір. Це питання і до влади, і до поліції. Тоді вже, може, перехоплюючі паркінги в Україні і запрацюють", – розповів експерт.

3. Відсутність якісної альтернативи в системі громадського транспорту.

"Щоб перехоплюючі паркінги працювали, має бути гідна альтернатива у вигляді громадського транспорту. Має бути, куди пересідати. Якщо громадський транспорт погано розвинений, це просто обурить водіїв та створить соціальний протест", – пояснив експерт.

В цілому, стверджує Дмитро Безпалов, перехоплюючі паркінги можуть виявитися дуже ефективними – або ж не працювати взагалі. А для того, щоб вони запрацювали, недостатньо внести норму в ДБН – треба робити якісні зміни в інфраструктурі міст.

"Це можливо, але не треба очікувати на зміни 1 липня. Це дуже велика робота, яку треба робити, і кожен водій має усвідомити, що залишати свій автомобіль і не їхати в центр міста – це його вклад у те, щоб місто нормально функціонувало", – підсумував експерт.

Раніше Дмитро Безпалов розповів, як інфраструктура провокує водіїв порушувати правила дорожнього руху.