Вибори та ЗМІ — медіа-експерт розповіла про особливості цьогорічної президентської кампанії

Вибори та ЗМІ — медіа-експерт розповіла про особливості цьогорічної президентської кампанії

Директорка ГО "Детектор медіа" Галина Петренко в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні.Вдень" розповіла про цьогорічні особливості висвітлення українськими ЗМІ виборів президента України.
 
Методологія
 
В нас є група людей, які проводять моніторинг, вона працює постійно. Якщо дуже спрощено, дивиться телебачення і аналізує, що там показують з точки зору дотримання журналістських стандартів, потенційної наявності замовних матеріалів, наративів російської пропаганди і з точки зору плинності моніторингу, тому що група працює з року в рік, у неї накопичуються певні знання.
 
Ноу-хау Зеленського
 
Одним з ноу-хау цього року є кампанія Володимира Зеленського, яка повністю відбувається за рахунок розважального контенту. Це людина, яка не використовує традиційні для кандидатів інструменти, не ходить на політичні ток-шоу. Це людина, яка ігнорує спілкування з журналістами, але напряму спілкується з виборцями і провокує їх на зворотній зв’язок. 
 
Тимошенко — всюди
 
Лідером за присутністю на телебаченні є Юлія Тимошенко. При чому, унікально, що вона є лідером як за присутністю у новинах на всіх телеканалах, так і за кількістю купленої реклами на всіх топ-6 каналів, навіть на Новому каналі, який є молодіжним, вона знаходить свою цільову аудиторію, чи думає, що може її знайти. 
 
У кожного каналу свій "улюбленець"
 
На відміну від якихось попередніх років, зараз в Україні точно немає державної цензури, але є певне обмеження кожного власника для свого медійного активу. Майже кожен мовник когось не хоче бачити, а когось підсвітлює дуже сильно. Наприклад, Олександр Шевченко з'являється тільки на каналі 1+1. до речі в нього тільки там виходить оплачувана реклама. Вілкула дуже багато на "Україні", Бойка — на Інтері. Мені здається що в 2019 році можна було б від таких лобових технологій відходити. Медведчука, зрозуміло, дуже багато на 112-му і  NewsOne. 
 
Хто працює за стандартами
 
Якщо з невинних ресурсів, дуже хорошу планку тримає агенція Укрінформ, Український тиждень, Ліга.нет. Там і потрібно читати. Ще б я порадила за можливості перевіряти інформацію в першоджерелах.
 
Більш менш непогані новини на СТБ, 5-му і 112 Україна, як це не дивно, бо 112 компенсує цю непоганість новин поганістю інших форматів. На суспільному хороші новини, просто деякі теми, наприклад, політичний процес, недостатньо, на нашу думку, висвітлюється. Коли ми бачимо, що більшість каналів маніпулюють, щоб суспільний мовник включився в цю історію і почав би видавати реально правдиву інформацію, думаю, що аудиторія би підтяглася. 
 
Слухати повну версію.
 
На фото: директор Центру демократії і верховенства права Тарас Шевченко та Директорка ГО “Детектор медіа” Галина Петренко