Мобільний додаток

Політолог розповів, як залучити молодь до участі у виборах

21.02.2019 р., 13:07

Передвиборна кампанія в розпалі. Політтехнологи усіма правдами й неправдами намагаються залучити до участі у виборах молодь, яка традиційно є найпасивнішою електоральною групою, не лише в Україні, але й в ЄС, США та усьому світі.Політолог Борис Тізенгаузен в ефірі "РанокПРО" розповів, як залучити молодь до участі у виборах.

Ведучі:

Ольга Бабчук, Павло Туптинський

Борис Тізенгаузен розповів, що, в принципі, механізми залучення молоді до виборів існують. На його переконання, треба паралельно говорити з молоддю про те, що дійсно цікаво для неї.

"Наприклад, у Сполучених Штатах, коли проводилися вибори, паралельно з ними проводився консультаційний референдум з легалізації марихуани. Одночасно, на одних дільницях, і там явка молоді була відсотків на 50 вищою, ніж зазвичай. Тому що молоді потрібно паралельно ставити питання, які її дійсно цікавлять, тоді вони прийдуть", – наголосив політолог.

Втім, він скептично ставиться до заяв про те, що у цьому році у виборах візьме участь більше молоді, аніж зазвичай.

"Молоді буде менше, тому що не тільки молодь, але й люди старших поколінь не розуміють, як вони в принципі можуть вплинути на політику. Тобто немає вже тої прямої демократії, коли ти обрав, і твій обранець з тобою консультується. Ти обираєш депутата від свого округу і більше його не бачиш. Тому і виникає скептичне ставлення до виборів і така інертність виборців", – пояснив експерт.

Експерт наголосив, що залучити молодь до участі у виборах можуть тільки зрозумілі їй лідери.

"Той же Зеленський з феноменальним набором рейтингів виник зараз якраз через це. Він зрозумілий, простий, і він спілкується саме з електоратом вікової групи 20-40 років зрозумілою їм мовою. Він не проводить зустрічі, не ставить якісь лавочки. Він просто жартує, і це подобається молоді, – розповів експерт. – А коли людина, яка не розуміє, що таке блокчейн, намагається говорити про це, вона викликає у молоді тільки сміх".

Борис Тізенгаузен переконаний, що реально вплинути на молодь і залучити їх до участі у виборах – неможливо.

"Ми нічого не можемо зробити, тому що тренд інертності молоді – він не тільки наш, це загальносвітовий тренд. Великою мірою, молодь живе у своєму окремому світі, вона далека від політики і не хоче з цією політикою мати нічого спільного, – переконаний експерт. –Якби люди бачили, що вони реально впливають на політичні процеси в країні, можливо, явка була би вищою. Але оскільки цього не відбувається, будемо бачити мало молоді і довжелезні черги людей старшого віку".

Нагадаємо, Центральна виборча комісія України створила 199 окружних виборчих комісій для проведення виборів президента України. Дільничні виборчі комісії мають бути сформовані до 12 березня. ЦВК 8 лютого завершила реєстрацію кандидатів у президенти — всього зареєстровано 44 кандидати. Вибори заплановані на 31 березня.

Фото facebook.com

Політолог розповів, як залучити молодь до участі у виборах

Новини по темі