Запит суспільства на екологічність зростає – експертка

Запит суспільства на екологічність зростає – експертка

Найбільші виробники споживчих товарів  Procter & Gamble, Nestle, PepsiCo, Mondelez, Danone, Unilever та інші компанії анонсували на форумі в Давосі інтернет-платформу Loop, яка дозволить знизити залежність від одноразової упаковки. Це має бути платформа, де споживач замовлятиме товари, які йому доставлятимуть додому у скляному посуді чи багаторазовій тарі. Наскільки ефективним може виявитися таких захід, аналізувала в ефірі "РанокПРО"Ольга Попова, доктор економічних наук, головний науковий співробітник Інституту економіки та прогнозування.

Ведучі:

Ярина Скуратівська, Євген Павлюковський

Ольга Попова скептично ставиться до ініціативи виробників.

"Якщо не вдаватися у деталі, то безперечно будь-яка ініціатива у сфері екології заслуговує на позитивну оцінку. Якщо дивитися глибше, то для мене принаймні ця ініціатива виглядає мильною бульбашкою", – пояснює вона.

Експертка пояснює: для її недовіри до цієї екологічної ініціативи є кілька причин.

1. Інтернет-продажі виробників становлять незначну частку серед їх загальних продажів

"Якщо ця ініціатива розраховує тільки на інтернет-продажі, то чи вони такі вагомі у структурі реалізації цих компаній, – цікавиться експертка. – Безперечно, що це незначний сегмент, і дійсно вони розпочали з того, що їм сильно не завадить і не зменшить їхні економічні результати".

2. Експериментальний інтернет-ресурс з вищими цінами може не зацікавити покупців

Тут Ольга Попова додає: вищі ціни зумовлені зокрема використанням багаторазової тари. Таким чином заставна ціна таких пляшок підвищує собівартість купленого товару. Окрім того, до окремих регіонів можуть виникнути проблеми з доставкою, або доставка може підвищити ціну товару ще більше.

"Ви розумієте, це якась уловка така собі. Бо, припустимо, якщо покупці відмовляться купувати, то компанія скаже, що несвідомі покупці відмовилися купувати ці товари. А компаніям у залік піде реалізація екологічного проекту", – аргументує експертка.

3. Відсутні конкретні цілі реалізації цього екологічного проекту

"Чому б не почати з якихось конкретних критеріїв, які б давали оцінити результативність цієї роботи? – запитує Ольга Попова. –  Припустімо, якби було сказано, що до 2020 року продаж товарів у багаторазовій тарі на цій інтернет-платформі складе у структурі реалізації продукції цими компаніями. Немає конкретної цифри, як цільової установки. Це тільки побажання".

Експертка додала, що подібні ініціативи – це відповідь виробників на запит суспільства, які хочуть бачити виробників соціально та екологічно відповідальними. Але такі екологічні акції, на думку Ольги Попової, – частіше іміджеві, аніж такі, що реально відображають наміри компаній

"Компанії добре знають, чого вони вже анонсують ці екологічні заходи. Тому що запит суспільства на екологічні та соціальні заходи зростає. І таким чином вони піднімають свій імідж, – пояснила вона. – Але ці самі компанії звернулися до Європарламенту з листом, в якому просили не затверджувати новий екологічний дизайн пластикової пляшки, з кришечкою, яка не знімається. Вони відмовилися, вони просили не приймати це рішення. Бо їм невигідно".

Також експертка пояснила, що, на її думку, такі масштабні та економічно міцні виробники могли б реалізувати "достойні свого статусу екологічні заходи".

"Принаймні, чому б не організувати прийом, в усіх країнах, де реалізується їхня продукція, приймання пластикових пляшок в автоматах, як це спрацювало уже в ряді країн? Чому б не переходити на виробництво пластикової пляшки з тих альтернативних матеріалів, які біологічно розкладаються в природі? Чогось таких очевидних для споживачів заходів немає, вони не реалізуються", – підсумувала Ольга Попова.

Нагадаємо, український вчений з Сум Дмитро Бідюк винайшов екологічний аналог звичайного поліетиленового пакету, що розкладається за місяць. Ця розробка перемогла у конкурсі University Startup World Cup у номінації "стійкий розвиток".

На фото – екопакети Дмитра Бідюка. Фото agroinsider.com.ua

Останні новини
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
Новини по темі
Збиття російських ракет в українському небі для правомірного захисту не є нападом на РФ ― Гопко
"Кропива" від Probass ∆ Hardi: новий вимір української електроніки
Окупанти втрачають 50-70% техніки ― комбат Федоренко про битву за Часів Яр
Санкції ЄС проти Фрідмана та Авена залишилися ― юристка
На Близькому Сході ненависть довга, але війни короткі — Семенюк про конфлікт Ірану та Ізраїлю