Мобільний додаток

"Український бренді", "бурштин" або "гайстер": з 2026 року коньяки вітчизняного виробництва змінять назву

17.01.2019 р., 12:40

Продукт під назвою "коньяк України", відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, з 2026 року має зникнути з полиць українських супермаркетів. Проект "Географічні зазначення в Україні" провів Інтернет-опитування, де українці обирали нову назву для українського коньяку. Які варіанти були та чому переміг "український бренді" розповів в ефірі "РанокПРО" Іван Гайванович, національний експерт з маркетингу та комунікацій проекту "Географічні зазначення в Україні".

Ведучі:

Ярина Скуратівська, Павло Туптинський

 

Іван Гайванович пояснив, що результати голосування мають рекомендаційний характер. Остаточну назву для українського продукту, який зараз називається "коньяком", буде затверджено Міністерством аграрної політики та продовольства України та самими виробниками.

"Хакатони, напрацювання потенційних назв і подальші опитування носять рекомендаційний характер, – наголосив експерт. – Я думаю, що вони (результати опитування – ред.) будуть враховані (при прийнятті рішення – ред.), адже вони показують певні уподобання. Це такий замір середньої температури, щоб зрозуміти, що сприймається людьми, а що не сприймається і відкидається".

Іван Гайванович розповів, що було проведено 8 хакатонів, до яких долучилися представники різних сфер, дотичних до виробництва, торгівлі та маркетингу. Таким чином було напрацьовано понад півтори сотні назв, з яких на голосування винесли 30.

"З них найбільш уподобаною публікою стало "українське бренді" – це виявилося найпопулярнішою назвою, за неї проголосувала чверть опитаних. Потім "бурштин" або його варіації "бурштинок", "бурштиняк" – це 10% голосів, потім "гайстер" – 8,5%, – перелічив Іван Гайванович. – Ще були варіанти "к’янок", "дубовик" або "дубняр", "брунат" – також асоціація з кольором, "каннук" – це абревіатура, "укрньяк", "сонцедар" або варіації "сандар" чи "виндар", "бревіс". Інша варіанти набрали менше 3% голосів, хоча там теж були цікаві назви, як наприклад "горокур", від слів "гроно" і "перекурка"".

Експерт зауважив, що для них, як для організаторів опитування, перемога варіанту "український бренді" стала несподіваною.

"Я це пояснюю тим, що люди схильні голосувати за щось знайоме, тобто це такий консерватизм український. Вони побоюються чогось нового і невідомого, – припустив Іван Гайванович. – З іншого боку, це можна трактувати так, що назва "бренді" сприймається потенційними споживачами. Виробники побоюються, що зміна назви продукту з "коньяку" на "бренді" матиме наслідком зниження продажів, бо споживачі звикли сприймати продукт під такою назвою як щось простіше, як продукт нижчої якості. Як бачимо з результатів голосування, багато людей сприймають цю назву, бо розуміють, що по суті за технологією це і є виноградний бренді".

Читайте також: Журналіст пояснив, чому українці проголосували за “український бренді” як нову назву коньяку

Нагадаємо, відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС Україна взяла на себе зобов'язання з 2026 року відмовитися від використання захищеного географічного зазначення "коньяк" для продукту вітчизняного виробництва. Замість терміну "коньяк України" вживатиметься інша назва.

"Український бренді", "бурштин" або "гайстер": з 2026 року  коньяки вітчизняного виробництва змінять назву

Новини по темі