Автори інформаційних вкидів розраховують на "корисних ідіотів" – Віктор Литовченко

Автори інформаційних вкидів розраховують на "корисних ідіотів" – Віктор Литовченко

Служба безпеки України за 2018 рік притягнула до відповідальності 49 адміністраторів соціальних мереж за антиукраїнську пропаганду. Про це СБУ повідомила у Фейсбуці. Про інформаційні вкиди, фейкові новини та ризики для України в ефірі "РанокПРО" розповів Віктор Литовченко, експерт з безпеки в інтернеті і ведучий програми ВАТА TV.

Ведучі:

Ольга Бабчук, Павло Туптинський

 

На думку експерта, 49 притягнутих до відповідальності за антиукраїнську пропаганду адміністраторів соцмереж – це не так багато, враховуючи поширеність інтернету та активність інформаційної діяльності, яку веде Росія проти України.

"Добре, що служба безпеки нарешті почала серйозно і планомірно займатися вичищенням цієї діяльності. Не можна сказати, що це якимось чином серйозно міняє погоду в інтернеті. Але це створює підґрунтя довіри до того, що наша держава нарешті почала серйозно працювати з цією проблемою", – пояснив Віктор Литовченко.

Експерт наголосив, що найбільш активну антиукраїнську інформаційну діяльність Росія розгортає напередодні знакових для України подій, тому зараз для нашої держави буде досить складний період.

"У нас невдовзі президентські вибори, а потім будуть парламентські – ми чудово розуміємо, з ким ми маємо справу. Росія просто так нас не залишить, – стверджує Віктор Литовченко. – Вона робить спроби вплинути на наше життя і провести більш вигідних їм кандидатів, зробити так, щоб наша аудиторія стала більш лояльною до російської пропаганди і ідеології".

При цьому експерт переконаний: найбільша проблема інформаційних вкидів в інтернеті полягає не в роботі антиукраїнських ботів та фейкових акаунтів, а в лояльному та некритичному сприйнятті інформації українською аудиторією.

Віктор Литовченко додав, що великою проблемою є поширення інформаційних вкидів за рахунок репостів, коли самі ж люди поширюють неправдиву інформацію, не перевіряючи її, бо вона здається їм цікавою або важливою.

"У них розрахунок на "корисних ідіотів". Проблема не в самих адмінах, які вкидають нехорошу інформацію, а в тому, наскільки аудиторія готова на це купуватись. Аудиторія завжди готова на це купуватись, – поділився експерт. – Після стількох років, коли ми побачили, як проти нас працюють, що вони роблять, не гнушаючись абсолютно нічим, наша аудиторія досі не навчилася розрізняти антиукраїнську пропаганду у таких простих речах, які на перший погляд не є антиукраїнською пропагандою".

Нагадаємо, за минулий рік працівники СБУ виявили та заблокували 360 кіберінцидентів. 49 адміністраторів соцмереж було притягнуто до відповідальності за українську пропаганду.

Фото youtube.com